A Slippery Sam egy legendás versenymotor volt a hetvenes években, ami egy 750 köbcentiméteres, tolórudas, OHV vezérlés?, háromhengeres Triumph Tridentb?l épült. Nevét 1970-ben a Bol d’or 24 órás versenyen kapta, a futam során m?szaki problémák miatt a blokkból szivárgó olaj beborította az egész motort. De Slippery Sam így is az ötödik lett.
Hírnevét Isle of Man TT gy?zelmeinek köszönheti, 1971 és 1975 között ötször volt els? a 750 köbcentis kategóriában. A brit Nemzeti Motorkerékpár Múzeumban volt kiállítva, ahol egy 2003-as t?z során megsemmisült, de kés?bb teljesen újjáépítették.
Slippery Sam megihlette a hamburgi Triumphot, és egy Bonneville-b?l építettek egy motort a stílusában, a tiszteletére. Már els? blikkre nyilvánvaló, hogy egy különleges darab, ha pedig közelebbr?l megnézzük, ezeket találjuk rajta:
– Kovácsolt PVM kerekek,
– Öhlins futóm? elöl és hátul,
– Brembo fékek,
– Beringer els? féktárcsa,
– Els? gumi 120/70-17, hátsó 180/55-17,
– Pirelli Phantom gumik,
– egyedi kipufogórendszer Leo Vince dobokkal.
Gyakran mutatunk be szép és igényes épített motorokat, de Slippery Sam utódja abból a sorból is kiemelkedik, igényes küls? alatt csupa ínyencség. Hát ez a motor nagyon kéne.
Fotó: triumph-hamburg.de
Legutóbbi hozzászólások