EST. 2002

300-as street stunt koncepciót mutatott be a BMW

A BMW Concept Stunt G 310 megalkotásában nagy szerepe volt a négyszeres motoros kaszkad?r világ- és Európa-bajnok Chris Pfeiffernek. „A motoros stunt-sport igen sokrét?, egyben meglehet?sen nehéz. Optimális eszköze a kompakt és különösen fordulékony motorkerékpár, amely emellett egyszerre robusztus és stabil, az agresszivitás és a teljes uralhatóság ideális ötvözete’ – mondta Chris Pfeiffer.

A BMW Concept Stunt G 310 rendelkezik mindezekkel a tulajdonságokkal, ez messzir?l látszik rajta. Teljesen új fejlesztés? egyhengeres blokkja igen kompakt méreteket tett lehet?vé. Legf?bb különlegességei hátrafelé megdöntött hengere és 180 fokban elfordított hengerfeje, amelyeknek köszönhet?en optimális helyre kerülhetett a vázban, és a hosszú leng?kar ellenére is magas fokú agilitást segít?, rövid tengelytávot alkalmazhattak a tervez?k. A mélyre húzott orr és a magasra emelt far már els? pillantásra rendkívül gyors irányváltásokat és dinamikus motorozást ígér. A szívótraktus el?rébb helyezése a kipufogódob ülés alatti, függ?leges elrendezését is lehet?vé tette, így az kell?en védett és a motorost sem akadályozza.

A motor vonalai álló helyzetben is sportosságot és agilitást mutatnak, ahogyan az els? kerék felé terelik a tekintetet, emellett különösen markáns elem rajta a tank oldalsó szárny motívuma.

A stunt motorkerékpárokra jellemz? egyedi jegyek Chris Pfeiffer sokéves profi motoros kaszkad?r tapasztalatai alapján épültek be a Concept Stunt G 310-be. A cél, hogy a stuntrider a lehet? legnagyobb szabadságot élvezhesse motorja irányíthatóságában. A rögzíthet? gázmarkolat akkor is állandó gázadást biztosít, ha éppen el kell engedni a kormányt. Az áttételezés enyhe módosítása már az alacsony fordulatszám-tartományokon is intenzívebb vonóer?t eredményez a hátsó keréken, míg a célzottan túlméretezett hátsó fék minden helyzetben megbízhatóan gondoskodik a kell? lassulásról. Egy további, még nagyobb méret? hátsó fék révén a hátsó kerék akár a bal kéz középs? ujjával is hatásosan fékezhet?, ha a jobb láb éppen nincs a lábtartón a fékpedál lenyomásához.

A kiegészít? fékkar különleges, a kormány bal oldalán kapott helyett, így akár a kuplunggal egyidej?leg is m?ködtethet?. A normál lábtartókon kívül az els? tengelynél és az ülés környezetében is találhatóak speciális lábtartók. A motorblokk számára a bukócs? szolgál hatékony védelemként. A BMW Concept Stunt G 310 további különlegessége a BMW Motorrad által kifejlesztett „stunt tail’ farkialakítás, amely ebben a formában újdonság a stunt motorkerékpárok körében. Az alumíniumtömbb?l mart idom közepén speciális nyílás nyújt a motoros lába számára biztos tartást, ami a csúszásgátló üléssel együtt nagyban hozzájárul a stabil üléspozícióhoz.

A Concept Stunt G 310 bemutatójára a legnagyobb dél-amerikai motorkiállítás alkalmával kerül sor, így a hagyományos fehér-piros-kék BMW-kombináción túl a brazil nemzeti színeket is magán viseli, amit?l az összkép még látványosabb és figyelemfelkelt?bb.

ugrás fel