Ha valaki motorozott már Africa Twinnel, egy életen át élni fog benne az érzés és az emlék arról a szabadságról és megbízhatóságról, amit a típus nyújtott a felhasználók számára.
A XRV-k a mai napig jelen vannak az utakon, pedig már több mint tíz éve, hogy leállt a gyártásuk. Én nem hogy nem láttam, de még nem is hallottam arról, hogy ebb?l a modellb?l egy is elromlott volna. Pedig személy szerint is motoroztam jó pár ezer kilométert vele, és tényleg a túrázás nyers eszenciáját hordozza magában. Az egyetlen gyenge pontja talán a 170 km/h végsebessége volt.
Persze a Honda marketingje is megindult az ?sz folyamán, és sikerült egy Marquez nev? srácot megf?zniük, hogy próbálja ki a motort. A spanyol versenyz?nek – aki minden kétséget kizáróan a világ egyik legjobb motorosa – igen csak pozitív véleménye volt. Tetszett neki a motor irányíthatósága, strapabírása, és itt egy komolyabb ugratást hoz fel példának, illetve véleménye szerint hosszú távon is kényelmes és nagyon magas min?séggel szerelt termékr?l van szó.
Mindanyian tudjuk, hogy a tehetséges Marquez a Honda versenyz?je, de ett?l függetlenül a lényeget elmondta. A piaci szerepl?k, mint a Tiger vagy kis GS, DL és még sorolhatnánk, komoly ellenféllel nézhetnek szembe. A Dakaron szerzet tapasztalat és az, hogy a Honda szigorúan tartotta magát az enduró vonalhoz, komolyan meghozhatja a gyümölcsét a kalandra vágyó és megbízható társat keres? motorosok között. Ráadasul 12 000 euró környéki árcéduláról lehet hallani a piacon, ami ebben a kategóriában egy ilyen min?ség? termékért abszolút versenyképes ár.
Az Africa Twin négy színben és különböz? felszereltséggel lesz kapható. Itt is megtaláljuk a DCT-t épp úgy, mint az ABS-t. A gyári kommüniké szerint a DCT verzió több mint 400 km-t képes megtenni 18,8 literes tank tartalmával. Nem rossz!
– CRF Rally (Special Edition) változatok ABS, DCT / ABS
– Africa Twin Trikolor (Special Edition) változatok STD, ABS, DCT / ABS
– Digitális ezüst metál: ABS változat
– matt fekete metál: ABS, DCT / ABS
Az ABS a hátsó keréken kikapcsolható.
Sokan joggal teszik fel a kérdést, hogy hol van a megbízható és nyomatékos V2-es er?forrás, ami a magja volt az el?d sikereinek. A gyár CRF250/450R és a CRF450R Rally sikereire támaszkodva döntött a soros verzió mellett, és a tavaszi tesztig mi megel?legezzük, hogy jó döntést hoztak. Tapasztalat biztosan van az er?forrás mögött, még ha kicsit növeltek is a teljesítményen.
Alapértelmezett a PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés, a hengerenkénti két gyertya. De sokat dolgoztak a központositott tömeggel is a mérnökök, amiben nagy szerepe van a kicsi és könnyed fejidomnak és a kompakt fényszoróknak.
A 208 kg-os tömeg természetesen szárazon értend?, teletankolva 228 kg-ig csúszik fel a mérlegen a mutató, de még ez sem ?rülten veszélyes. Az ülésmagasság állítható 850-870 mm között, és ha akarjuk, 2,6 méteres körön belül megfordíthatjuk az Africát.
A gumikat a Dunlop szállítja, kimondottan az Africa Twinre tervezve (90/90-21, 150/70-18).
A fejidom és a plexi leveg? elvezetése megérne egy kisel?adást, de legyen annyi elég, hogy mindent megtettek a légörvények megszüntetéséért és a vezet? fels?testének védelmééert. A leveg? több csatornán áramlik és ezek összessége fejti ki a megfelel? hatást.
A m?szerfal ellenfényben is jól látható. A fels? részen a fordulatot és a sebességet, míg az alsó szekcióban a fokozat visszajelz?t, a h?mérsékletet, az id?t és egyéb információkat találunk.
Biztosak vagyunk abban, hogy még sokat hallunk err?l a modellr?l az elkövetkezend? id?ben, és ha csak fele annyira is jó, mint amennyire mi várjuk, biztosan hatalmas kultusza lesz.
Legutóbbi hozzászólások