Új építés látta meg a napvilágot a Yamaha Yard Built projektjén belül. Ezúttal a svájci GS Mashin kapott a karmai közé egy XV950-et, amib?l létrehozta az „ULTRA’ elnevezés?, lényegében semmihez sem hasonlítható megjelenés? motort.
A GS Mashin három éve jött létre. A Tom Mosimann alapította cég a visszafogott, kézzel készült motorokban és a felt?n?, új dizájnötletekben hisz. Apró berni m?helyében Tom olyan, egyedi megjelenés? motorokat épít, amelyek funkcionalitás és m?szaki követelményeknek terén sem hagynak kívánnivalót maguk után. Építései menetkész motorok, nem kiállítási tárgyak.
Ez alól a Yard Built XV950 „ULTRA’ sem kivétel. A hagyományos XV950-t?l teljesen eltér? kinézet?, a szó valódi értelmében egyedi építés? gép követi a Yard Built alapelveit, azaz az ötlet megvalósítása során sem a váz átvágására, sem hegesztésre nem került sor. A motort a gótikus építészet ihlette. Tom szeme el?tt egy alacsony, sportos kinézet? gép lebegett nagyméret?, vékony kerekekkel és bilincses kormányrúddal, felt?n? színösszeállításban. Nem kétséges, sikerrel járt.
„Imádom, amit Tom m?velt az XV-vel,’ nyilatkozta Shun Miyazawa, a Yamaha Motor Europe termékmenedzsere. „Rendkívül örülök, hogy a teljes mértékben radikális kinézet ellenére figyelembe vette alapelveinket, miszerint egy egyedi építés? motornak meg kell ?riznie legfontosabb tulajdonságát, a vezethet?séget.
Meg?rizte az XV950 lelkét, miközben teljesen egyedi kinézetbe csomagolta, anélkül, hogy a vázon bármit vágott vagy hegesztett volna. Ami szintén leny?göz?, hogy munkáinak 95%-ához mindössze néhány szerszámot, egy sarokcsiszolót, egy zsák homokot és egy kalapácsot használ!’
A Yard Built XV950 „ULTRA’ burkolata kézzel készült, 1,5 mm-es acéllemezb?l, a rögzít?elemek anyaga rozsdamentes acélcs?. A kisméret? Bates fényszóró az idomon belül kapott helyet, amelyet két Highsider irányjelz? egészít ki. Az egyedi üzemanyagtartály 1,5 mm-es acéllemezb?l szintén kézi alkotás. A fels? részét sajtolással alakították ki, az alsó rész az eredeti XV950 üzemanyagtartályából lett levágva. A gép egyik kiemelked? eleme a K-Tech által épített letisztult hátsó felfüggesztés-prototípus, amely a K-Tech védjegyének számító Bullit egységeken alapszik.
A kézzel készített farokrész egy Shin Yo hátsó lámpaegységet ölel körül, míg az ülés a Jose Rey Saddlery által szintén kézzel készített, b?rb?l készült munka. A gyönyör?, alumínium fels? villahidat az Asic Robotics készítette. Kinézete rendkívül letisztult, hiányoznak róla a kormányrúdemel? furatok. A kerekek igazi mesterm?vek. Az eredeti kerékagyakat felhasználva a hátsó 18 colos és az els? 21 colos keréktárcsák új küll?ket és ABS-rendszert kaptak.
A végeredmény kiemelked?. Egy újabb, teljes mértékben egyedi modell a Yard Built termékpalettáján, amely révén a GS Mashin megszilárdította pozícióját az egyedi épít?m?helyek között.
Legutóbbi hozzászólások