Az új versenymotor elnevezésében követi az eddigieket: Desmosedici GP16 névre hallgat, amiben a desmo a desmodromikus szelepvezérlést, a sedici pedig olaszul a 16-ot, mint 16 szelep jelöli.
A GP16 a Magneti Marelli elektronikáját használja, ahogyan az idei évt?l az összes MotoGP motor, plusz szintén egységesen 16,5-r?l 17-esre n?tt a kerekek mérete, amin idént?l Michelin gumik feszülnek.
Az olaszok azt mondják, a GP16 teljesítménye valahol 245 lóer? fölött van, amivel nem árulnak el egy gyakorlatilag semmit, hiszen ez túl értékes adat ahhoz, hogy bármelyik gyártó is pontos számot mondjon. Érdekesség, hogy a KTM a szintén V4-es blokkjáról azt állítja, elérték vele a 270 lóer?s határt.
Az ezres blokk közvetlen üzemanyag befecskendezéssel operál, amit az EVO 2 TCF (Throttle Control & Feedback) rendszer vezérel. A Ducati a saját gyorsváltóját használja, a top speedje 340 km/h plusz. Alumínium hídváz, Brembo fékek, Öhlins futóm?, Akrapovi? kipufogó, és újdonság a négy apró szárny, ami nagy sebességnél a stabilitás fokozására hivatott.
Most már csak egy bögre tea vagy kávé hiányzik, és indulhat a nyálcsorgatás!
Legutóbbi hozzászólások