Bevallottan inkább a sportosabb vonalat képviseljük a motorinfo.hu-nál, de egy jól sikerült custom mellett azért mindig megállunk egy szóra. A BMW R5 Hommage egy történelmileg meghatározó motorkerékpár, azaz az eredeti, 1936-os R5 modern újragondolása – kompresszorral felszerelve.
A Hommage a BMW Classic – a bajorok múzeumát is üzemeltet? részleg – megbízásából készült, a munka oroszlánrészét két svéd „motorkerékpár-gyártó kisiparos” úriember, Ronna és Benna Norén végezte a Unique Custon Cycles cégére alatt.
Az eredeti, 500 köcentis, leveg?h?téses blokkot egy régi versenymotorból szerezték a projekthez, de sérült, m?ködésképtelen volt – az egyik hengere ki is tört a blokköntvényb?l. A javítást és az er?forrás restaurálását a BMW „sztárrestaurátorára,” a német jogász ügyvéd Sebastian Gutsch végezte, és hogy a BMW milyen komolyan vette a dolgot, jól jelzi, hogy külön erre a motorra konstruáltak egy diszkrét kis kompresszort, csak a miheztartás végett.
A kézi készítés? váz, hátsó sárvéd? és tank a svédek szakértelmének köszönhet?, és rendkívül jól visszaadja az eredeti R5 arányait és vonalait, de valójában mégis sikerül modernnek hatnia. Az összhatáshoz természetesen hozzá tartozik a fényezés is, érdemes közelebbr?l szemügyre venni ezt a m?remeket, mert csak messzir?l t?nik egyszer?nek…
E kett?sség jellemzi a szintén egyedi készítés? els? villát, ami csak küls?leg régi de belül csúcsmodern, s ugyanez igaz a rejt?z? hátsó futóm?re is. Szemet gyönyörködtet? a régi technika modern tálalása, és ráadásul m?ködik is, mint annak a rendje!
A BMW járm?tervezési felel?se és kreatív direktora, Ola Stenegard (a kopasz, szemüveges úr a galériában) elmondta: „Összetett motorkerékpárt könny? tervezni, de egyszer?séget már annál nehezebb. Szerintem sikerült nagyszer?en kidomborítanunk az R5 letisztultságát és dizájnjának vonzó aspektusait ebben a modern gépben, mellyel az eredeti el?tt tisztelgünk.”
Ó, igen, milyen ismer?s sorok. Hogy szokott ez menni? Pár évvel ezel?tt bemutatják a Concept 90-et, szintén, mint show bike-ot, de aztán kés?bb sorozatgyárott R Nine T lesz bel?le. Aztán kitolják a Concept Roadstert, és jé, nemsokára jön az új R1200R, és már a Concept 101-r?l is tudjuk, hogy megvalósul egy hathengeres túra bagger formájában a 2017-es modellévben.
Tehát, merül fel a kérdés, az R5 Hommage szériagyártott retro cruiser változatát mikorra id?zítsük? Már 2018-ban bemutatják, vagy netán csak ’19-ben? Ki, mit tippel?
Legutóbbi hozzászólások