A Motor Bike Expo 2016 látogatóinak egy meglep? kuriózummal készült a Ducati. Frissített és új modelljeik mellett f? helyett kapott a vörösek standján az itt látható koncepciómotor, aminek a draXter nevet adták.
A Ducati draXter – ha nem lenne egyértelm?, ránézésre – a nemrég bemutatkozott új XDiavel S-re épül, viszont az átépítést nem a cruiserekért felel?s csapat, hanem épp’ ellenkez?leg, a Superbike-ok kézben tartói tervezték. Olyan is lett…
Abból a szempontból különösen érdekes a történet, hogy az els?, pár évvel ezel?tti Diavel után azért (is) kellett idénre megújítani a modellt és XDiavelt csinálni bel?le, mert az els? generációt túlságosan sportosnak, túl Ducatinak érezték a vev?k: olyan volt, mint egy sportmotor er?forrással hajtott chopper, azaz a fordulattartomány alján nem ‘nyomatékoskodott’ annyira, mint szerették volna a népek. Az új XDiavel javította ezt a hibát az új, áttervezett Testastretta 11 blokkal.
Erre föl most megint az ?bersport, nevezetesen konkrétan a dragversenyzés stílusa felé viszik el a modellt? Ki érti ezt? Jó, ez még csak egy koncepció motor, igen, de olyat nem nagyon csinálnak valamilyen szándék nélkül – vajon hamarosan ismét érkezik egy új Diavel, ami nagyon sportos lesz? A draXtert elnézegetve, reméljük!
A Ducati Design Center felel?s a munkáért, és igazából nem tettek mást, csak lecsupaszították és a 1299 Panigale alkatrészeivel (mint futóm?, fékek, kormány, stb.) ‘készítették fel’ az XDiavelt – a végeredmény pedig önmagáért beszél.
A 90-es szám a hasidomon a Ducati fennállásának 90-ik évfordulójára hivatott megemlékezni, és tekintve, hogy egy cruiserb?l épített kvázi pszeudó sportmotorral ünnepelnek, azt jelezheti, hogy a kis henger?rtartalmú Multistrada után (merthogy az is érkezik!) ismét a sport és a chopper szegmensekben várhatunk maradandót a vörös brigádtól.
Legutóbbi hozzászólások