A Scrambler kétségkívül a Ducati egyik legjobban eltalált modellje az elmúlt években. Már csak azért is mert nem egy már meglév? motort csiszolgattak tovább, hanem képesek voltak a múltat kombinálni a jelen technikai követelményeivel, és mindezt hétköznapi és érthet? módon a fiatalok generációja elé tárni. Ez a generáció pedig imádja a 70-es éveket és azt a stílust, ami akkor a szabadságról szólt.
A Desert célja pont ez, egy csipetnyi 70-es évek és nagy halom szabadság érzés átadása egy olyan generáció tagjainak, akik szívesen átélnék az el?dök életérzéseit. Abban az id?ben, aki szabadabb akart lenni a szabad szónál is, az valahol Kalifornia vagy Mexico határán kóválygott a sivatagban, esetleg részt vett egy Baja versenyen. Így nem csoda, hogy a Ducati pont ezt az irányt t?zte ki célul az új verzió kialakulásánál.
Ehhez nem kellet mást tenni csak követni az akkori motorok megjelenését és átültetni egy most használható közegbe. A Ducati azzal kezdte, hogy b?ségesen megemelte a f?tóm? magasságot. Szám szerint 200 mm-t növekedett a rúgóút elöl és hátul egyaránt, így az áttervezett és magasabb ülés ül?lapja eléri a 860 mm-t. (Az alacsonyabb vásárlók kérhetnek egy 20 mm-rel csökkentett magasságú nyerget.)
A kerékméretek az elvárható számoknak megfelel?en alakultak, így el?l 19, hátul 17 colos kerekekkel kavarhatjuk a port. A tapadásról a Pirelli Scorpion STR Rally gondoskodik 120/70 és 170/60 méretben.
Megjelenésnél sok olyan apróságot tartalmaz ami használati célból is lényeges fejlesztés. Meger?sítették a rúgóstagokat és ezzel párhuzamosan a vázat is. El?re magas sárvéd?t kapott és ráccsal ellátott lámpát. Oldalra két egyedi acél borítást, hogy védjék a motort az esetleges sérülésekt?l, míg a alulra egy homokos terepen is hasznos hasidommal látták el. Ez véd az ütésekt?l és könnyebben is csúszik át a tereptárgyakon a motor.
A felfüggesztést a Kayaba szállítja egy állítható UPS teleszkóp személyében. Az er?forrás maradt a már ismert Scrambler blokk de átdolgozták az elektronikát és nagyobb nyomatékot kapott az alsó fordulat tartományban. (75 LE 8250 ford./percnél, nyomatéka 68 Nm 5750-nél)
Áttervezett futóm?vet és módosított fékrendszert is kapott. Az egyoldalon elhelyezett 330 mm-es féktárcsa egy négydugyattyuús Brembóo rendszerrel van párosítva amin Bosch 9.1 rendszer m?ködteti az ABS-t. Hátul a 245 mm-es tárcsát egy 32 mm-es átmér?j? egydugattyús fékkel.
Mindent összevetve nekünk nagyon tetszik a Desert. Jól eltalált koncepció és megvalósítás. Olyan apróságokra is figyeltek mint az akkoriban újdonságnak számító kormány összeköt? pálca használata vagy a magas sárvéd?.
Jelenleg két színben lesz elérhet? a modell: Fehér-fekete, arany kerékkel és piros-fekete szintén arany kerékkel.
A modellhez külön ruházati kollekció is érkezik majd. Hírek szerint a sisakot a Bell off-road vonala míg Roland Sands cége pólókat, keszty?t és pulóvereket fog készíteni a Deserthez.
Legutóbbi hozzászólások