A 35 éve gyártott GS modell kétségkvül a világ lesikeresebb túraendúrója. A jelenleg is piacvezet? modell olyan megoldásokkal kényezteti a felhasználokat amiket kevés motor tudhat magáénak. De a siker kulcsa talán még sem csak ez hanem az innováció amit a BMW a modell fejlesztésénél rendületlenül teljes odaadással képvisel. Szinte minden évben fejlesztenek valamit amit?l még jobb lesz vagy ha egy másik modellnél bevállt egy fejlesztés azonnal tesztelik és alkalmazzák a GS családnál.
Az idei évt?l ismét változtatnak és még személyre szabhatobb motort választhatunk magunknak. A Rallye és az Exclusive opciónális stíluscsomagokkal els? ízben variálható még hangsúlyosabban a tervezett felhasználáshoz egy BMW GS, vagyis még inkább endurós, illetve még exkluzívabb kialakítást kaphat a motorunk. A számos téren optimalizált megjelenést ami a komfort képességet épp úgy emeli mint a terepképességet igazán végletekig lehet finomitani az extrafelszerelésekkel és a kiegészít?k kinálatával.
Dynamic Esa elektronikus fútóm? szabályozása teljes kör? automatikus szintkiegyelítéssel lett ellátva. A rendszer a csillapítást a menethelyzet és a man?verek alapján automatikusan az adott szituációhoz igazítja, emellett pedig minden terhelési helyzetben automatikus szintkiegyenlítést is végez. Ezen felül A Rallye felszereltségi változathoz gyári extrafelszerelésként választható sportfutóm? segítségével még inkább az ambiciózus terepes felhasználáshoz optimalizálható az új R 1200 GS. A megnövelt rugóer? („keményebb rugók”), a hosszabb rugóstagok és a hosszabb rugóutak jóvoltából jelent?s mértékben tovább fokozható a motorkerékpár terepen nyújtott teljesítménye.
Bár az R 1200 GS alapvet? dizájnkialakítása változatlan maradt az új modellek esetében is, a térdek környékének optimalizált ergonómiája még jobb terepképességeket biztosít. Emellett er?sebb kontrasztok, új színek, valamint a két különleges felszereltségi változat, a Rallye és az Exclusive emeli ki még jobban az új R 1200 GS különböz? tulajdonságait. Átdolgozták az els? fels? sárvéd?t, ezenkívül kis légterel?k, úgynevezett wingletek javítják tovább az aerodinamikai jellemz?ket. Új kialakítást kapott a szívócs? küls?, valamint az üzemanyagtartály oldalsó burkolata. Új formai nyelvezetet követnek a h?t?leveg? csövei, valamint a h?t? borítóelemei.
Boxermotoros hajtáslánc új katalizátorral és az Euro 4 szabvány el?írásaihoz igazítva. Akárcsak eddig, a lég-/folyadékh?téses boxermotor legnagyobb teljesítménye 92 kilowatt (125 lóer?) 7750 percenkénti fordulat esetén, legnagyobb forgatónyomatéka 125 newtonméter 6500 percenkénti fordulatnál. Ám az új Euro 4 szabvány teljesítéséhez az új R 1200 GS új katalizátort és módosított motorvezérl? programot kapott. A 2017-es modellévre korábban már rezgéscsillapítóval látták el a sebességváltó kimen? tengelyét, valamint átdolgozták a váltóvezet?-henger m?ködtetését és a váltó tengelyeit.
Extrafelszerelésként Pro Menetprogramok DTC dinamikus vonóer?-szabályzással és új emelked?-asszisztenssel. A motoros egyéni igényeihez alkalmazkodik az új R 1200 GS a szériafelszerelésként kínált „Rain” (es?) és „Road” (közúti) menetprogramokkal, az optimális tapadásról emellett az ASC (Automatic Stability Control) kipörgésgátló gondoskodik. Az új R 1200 GS a Pro Menetprogramok gyári extrafelszereléssel is rendelhet?, amely a „Dynamic” (dinamikus), „Dynamic Pro” (személyre szabható dinamikus), „Enduro” (enduro) és „Enduro Pro” (személyre szabható enduro) további menetprogramokat, valamint a DTC (Dynamic Traction Control) dinamikus vonóer?-szabályzást nyújtja. Ez utóbbi különösen a motor döntött helyzetében biztosít még hatékonyabb és biztonságosabb gyorsítást.
Ezenkívül a kódkulccsal aktiválható „Dynamic Pro” és „Enduro Pro” menetprofilok lehet?vé teszik a járm? karakterének személyre szabását. A Pro Menetprogramok további tartalma az új emelked?-asszisztens, amely megkönnyíti az emelked?n való elindulást, az ABS Pro, amely még döntött állapotban is nagyobb biztonságot nyújt fékezés esetén, valamint a dinamikus féklámpa, amely a követ? járm?vek vezet?inek figyelmét még jobban felhívja a fékez? motorkerékpárra.
BMW Motorrad gyári extrafelszerelések és BMW Motorrad kiegészít?k az egyéni igények szerinti sokrét? kialakítási lehet?ségek szolgálatában
Az R 1200 GS egyéni igények szerinti felszerelésére és kialakítására a BMW Motorrad széles kör? kínálata áll rendelkezésre.
Az extrafelszerelések gyárilag, közvetlenül az összeszerelési folyamat során kerülnek a motorkerékpárokra, a BMW Motorrad kiegészít?ket pedig a BMW Motorrad márkaszerviz vagy akár személyesen az ügyfél szerelheti fel. A motorkerékpárok felszereltsége így igény szerint utólagosan is b?víthet?.
Az új BMW R 1200 GS különlegességei – áttekintés:
• Boxermotor új katalizátorral és az Euro 4 szabványhoz igazított vezérléssel; változatlanul 92 kW (125 LE) teljesítmény 7750 percenkénti fordulatnál
• Még élesebb formai nyelvezet és vonzó színváltozatok
• Még több ergonómiai opció számos ülésmagassággal és -változattal
• A modellkínálat egyértelm? b?vítése az alapkivitel mellett a nemes R 1200 GS Exclusive és
az ambiciózus terepez?knek szánt R 1200 GS Rallye kivitelekkel
• Az új R 1200 GS Rallye változat b?vebb felszereltséggel: Rallye üléspad, sportos szélvéd?,
h?t?- és vázvédelem, széles enduro-lábtartók és küll?s keréktárcsák, valamint opcionális
sportfutóm? vagy opcionális terep (bütykös) gumiabroncsok
• A Dynamic ESA elektronikus futóm?szabályzás legújabb nemzedékének innovatív funkciói:
az automatikus lengéscsillapítás-szabályzási üzemmód és az automatikus szintkiegyenlítés
új motorozási élményt biztosít
• Gyári extrafelszerelésként Pro Menetprogramok DTC dinamikus vonóer?-szabályzással,
emelked?-asszisztenssel és az új, személyre szabható „Dynamic Pro” és „Enduro Pro”
menetprofilokkal
• Új kiegészít?k: bukócs?, két bukósisak befogadására alkalmas fels? csomagtartódoboz
(topcase), valamint olyan terepes véd?elemek, mint a h?t?véd? és a vázvéd?
R 1200 GS kiegészít? extrafelszerelések
• Dynamic csomag: DTC, LED-technikajú fényszóró, emelked?-asszisztens, Pro
váltóasszisztens, Pro menetprogramok, ABS Pro, LED-technikajú irányjelz?k
• Komfort csomag: krómozott kipufogórendszer, markolatf?tés, abroncsnyomás-ellen?rzés
(RDC), markolatvéd?
• Túra csomag: Dynamic ESA, kulcsnélküli indítás (Keyless ride), Pro fedélzeti számítógép,
navigációs rendszer el?készítés, sebességtartó automatika, hátsó csomagtartó-váz
• Pro menetprogramok dinamikus féklámpával, ABS Pro, kiegészít? menetprogramok, DTC
és emelked?-asszisztens
• Új generációs Dynamic ESA (elektronikus futóm?szabályzás)
• LED-technikajú fényszóró
• Kulcsnélküli indítás (Keyless Ride)
• Navigációs rendszer el?készítés
• Pro váltóasszisztens
• Krómozott kipufogórendszer
• Alacsony vezet?ülés (820/840 mm-es ülésmagasság, alacsonyított kivitellel 800/820 mm-es
ülésmagasság)
• Markolatf?tés
• Abroncsnyomás-ellen?rzés (RDC)
• Sebességtartó automatika
• Markolatvéd?
• LED-technikajú irányjelz?k
• Riasztóberendezés
• Terep gumiabroncsok
• Hátsó csomagtartó-váz
• Drótküll?s kerekek (szériafelszerelés az R 1200 GS Rally esetén)
Legutóbbi hozzászólások