Az elmúlt évek egyik legfrappánsabb ötlete a BMW-t?l a nineT életre keltése volt. Nehéz eldönteni, hogy egyszer? múltidézés vagy új divatot akartak teremteni, de tény, hogy olyan a projekt folyamatosan olyan komoly épit?ket tudhat magáénak, mint Roland Sands, aki maga is épitett egy nineT verziót még a gyári modell érkezése el?tt és nyugodtan állíthatjuk, azóta is az egyik nagy kedvenc az épít?k körében. A modell a megjelenése óta egyre sikeresebb és egyre több tervez? gyárt hozzá valamilyen kiegészít?t esetleg ruházatot vagy komplett átépítést. Nem csoda, hogy a gyár is élt a lehet?séggel és megcsinálta a Scramblert és ha már így belejött, és az idei év a BMW-nél a személyre szabhatóság jegyében zajlik, akkor még több részletében variálható lett az új nineT.
Ennek egyik alap pillére a modul rendszer? vázkoncepció, ami tág teret enged a két új boxermotoros BMW motorkerékpár megjelenésének és karakterének egyéni kialakítása el?tt, például a BMW Motorrad kiegészít? programjában kínált különböz? ülésváltozatokkal. Az R nineT vázát az eddigiekhez hasonlóan négy f? komponens alkotja: az els? és a hátsó f? vázelem, a levehet? vázvég, illetve az ugyancsak leszerelhet? utasoldali vázrész. Az R nineT Urban G/S esetében háromrészes vázat alkalmaztak a tervez?k, amely az els? és az integrált vázvéggel kialakított hátsó f? vázelemb?l, valamint az utasoldali vázrészb?l épül fel.
Az R nineT Urban G/S az els? és legendás BMW R 80 G/S génjeit hordozza a nyolcvanas évekb?l, és korszer? technikával, klasszikus enduro-stílusú boxermotoros BMW motorkerékpárként született újjá.
Az új R nineT els? kerék felfüggesztésének feladatát az eddigiekkel megegyez?en igényes, fordított (upside-down) teleszkópvilla látja el, amely most teljes mértékben állítható konstrukcióként érkezik. A még pontosabb kormányzás és precízebb irányíthatóság, illetve még inkább semleges kanyarbeli menettulajdonságok szolgálatában a megújult R nineT futóm?geometriáját is továbbfejlesztették a tervez?k. Az R nineT Urban G/S elején hagyományos teleszkópvilla dolgozik, míg a hátsó kerék vezetésér?l – akárcsak az R nineT esetében – szimpla Paralever leng?kar gondoskodik, amely központi rugóstaghoz csatlakozik.
Az R nineT elöl 3,5 x 17’’, hátul 5,5 x 17’’ méret?, új drótküll?s kerekeket kapott, amelyekre elöl 120/70 ZR 17, hátul 180/55 ZR 17 jelzés? gumiabroncsot szerelnek. A biztonságos lassulásról elöl az eddigiekhez hasonlóan blokkolásgátlóval (ABS) kiegészített, radiális felfogatású, négydugattyús monoblock-féknyergek és úszó ágyazású féktárcsák gondoskodnak.
Az R nineT Urban G/S alapkivitelében könny?fém-öntvény keréktárcsákkal készül. Tökéletes összhangban áll az enduro-stílusú klasszikus gép megjelenésével a 19’’ peremátmér?j?, 120/70 ZR 19 méret? gumiabronccsal szerelt els? kereke, amely hátul 17’’ tárcsával és 170/60 ZR 17 dimenziójú gumiabronccsal egészül ki. Gyári extrafelszerelésként az új boxer BMW klasszikus stílusát még jobban kiemel?, terepmintázatú gumiabroncsokkal (széria: utcai mintázat) és karcsú drótküll?s kerékpántokkal is rendelhet?. Négydugattyús féknyergekkel, fém fékcsövekkel és 320 milliméter átmér?j? féktárcsákkal itt is blokkolásgátlóval (ABS) kiegészített, nagyteljesítmény? fékberendezés szolgál intenzív és megbízható lassulási képességekkel. Síkos úton a hátsó kerék kipörgésének megel?zésére extrafelszerelésként az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is rendelkezésre áll.
Az új R nineT és R nineT Urban G/S különlegességei
- Er?teljes boxermotor 1170 köbcentiméter henger?rtartalommal és 81 kW (110 LE) teljesítménnyel, illetve Euro 4 min?sítéssel
- Modulrendszer? váz, amely tág teret nyit a customizing, vagyis a személyes ízlés szerinti egyéni kialakítások el?tt
- Az R nineT új drótküll?s kerekekkel
- Az R nineT Urban G/S könny?fém-öntvény keréktárcsákkal és enduro-stílusú, 19’’ peremátmér?j? els? kerékkel
- Kett?s tárcsafék elöl, 320 milliméter átmér?j? féktárcsákkal
- Már alapkivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS)
- Gyári extrafelszerelésként Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
- Kett?-az-egybe vezetés?, nemesacél kipufogórendszer
- Igényes részletek, mint például a natúr eloxált felület?, kovácsolt alumínium villahidak
- Az R nineT klasszikus roadster-dizájnnal, Fekete (Blackstorm metallic) színben, fekete vázzal és er?átviteli elemekkel
- Az R nineT Urban G/S a nyolcvanas évekbeli els? BMW R 80 G/S enduro-stílusában
- Az R nineT Urban G/S fehér (Lightwhite) alapszínben, a kék két árnyalata alkotta üzemanyagtartály-dekorációval és élénkvörös üléssel – a BMW korábbi versenysport-színeit idézve
Legutóbbi hozzászólások