Sokaknak imeretlennek t?nhet a Fantic gyár neve, ahogy a Caballero is kevés motorosnak jelent bármit is. Pedig a Trevisoban található gyár 1969-ben dobta piacra els? motorját és a 70′-es éveken élte aranykorát. Az egyik legnépszer?bb modelljük pont a Caballero volt. Inkább volt a kor szellemének megfelel? Enduró, mint Scrambler de lássuk be most nagyobb piaci igény van Scramblerre, mint Enduróra így a gyár felélesztette újra a modellt csak egy másik kategóriában.
Ett?l még a terv és a megvalósúlt koncepció egyaránt rendkívül izgalmas. Olyannyira, hogy a szerkeszt?ségben egy jól eltalált ár mellett (ez még nem ismert) az egyik legsikeresebb koncepciónak gondoljuk!
Semmi felesleges sallang, de ami van az jó helyen, jó anyagokból és átgondoltan, szépen kivitelezve. A felhasznált anyagok tökéletesen megfelelnek a kategória elvárásainak. Brembo fék(300mm tárcsával szerelve), magasra ível? riser kormány, f?zött kerekek, scrambler elvezetés? kipufgó gyárilag gyönyör? végdobbal, varrott ülés, analóg hatást kelt? m?szeregység. Körülbelül így szokott felépülni egy egyedi építés? Scrambler is és ezt most mind egy helyen, egy gyár is tudta prezentálni. Ráadásul valószín?leg jóval olcsóbban, mint egy Ducati vagy BMW teszi.
A legérdekesebb része a motornak azonban az er?forrás. Itt bukhat el vagy éppen lehet siker a koncepció. A Caballero egyb?l három különböz? motorral érkezik. Választható 125, 250 és 500cc motorral. A legkisebb er?forrás egy Yamaha-Minarelli motor, míg a két nagyobb testvér motorjait a kínai Zongshen szállítja. Mindegyik er?forrás megfelel az Euro4 követelményeinek. A gyenge pontot papíron mi a Kinai gyárban látjuk, természetesen ez lehet csak egy el?ítélet és elképzelhet?, hogy a blokkok tökéletesen beválnak. Abban bízunk, hogy egy ennyire átgondolt és eltalált koncepciót nem kockáztatna a feltámadó Fantic és rendesen körüljárta az er?forrás kérdését is.
A teljesítmények a következ?képpen alakulnak: 125cc(furat x löket: 52 x 58,6)körülbelül 15 lóer?s maximális teljesítmény. A 250cc (furat x löket: 77 x 53,6) teljesítménye 28 LE 9000 rpm, a maximális nyomaték 22,5 Nm 7000 rpm. A 500cc (furat x löket: 94,5 x 64) eléri a 43 LE 8500 rpm, és nyomatéka 40 Nm 7500 rpm.
foto: moto.it
A Caballero nemcsak három motorral, de egyb?l két különböz? típussal érkezik tavasszal. A Scrambler mellett bemutatkozik egy Flat track verzió is, ami hasonló megjelenéssel bír, de országútra szánják és most még úgy t?nik egy személyes lesz.
Akárhogy is alakul, mi nagyon szívesen kipróbálnánk a Cabellerot! Ha tavasszal megjelenik, megpróbálunk hozzájutni egy tesztmotorhoz.
Legutóbbi hozzászólások