Az első három össze-vissza utazgatós „bemelegítő” futam után mindenki nagyon várta már az első európai futamot. Nem csak a legendás Jerez-i versenypályán 100.000 néző által keltett hangulat okán, hanem mert sokat megtudhatunk a csapatok által a téli fejlesztésekkel megalkotott versenytechnika viselkedéséről.
It’s a full house for the #SpanishGP 🙌 pic.twitter.com/UN5wuWx1f2
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
A spanyol pálya régi típusú, szűk és technikás, a széles hosszú elnyújtott kanyarokkal kialakított új pályákon jól szereplő Hondáknak hagyományosan kissé nehezebb terep. Ennek ellenére a szabadedzéseken nem igazán igazolták ezen várakozásokat, jól muzsikáltak a repsolok, nem beszélve Crutchlow-ról, aki egyenesen a pol pozícióig hajszolta a szárnyas japán csúcs technikát.
It’s SHOWTIME at the #SpanishGP 🏁#LifeAtFullThrottle pic.twitter.com/t55MKQ9Ml3
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
A Yamahák ( értsd gyári alakulat ) kopizták a tavalyi verseny hétvégét. Délelőtt a hűvösben még csak-csak körbe találtak, de a délutáni melegben akármerre tekergették a technikát elektronika illetve futómű fronton, és akármilyen gumikombinációval kísérleteztek, nem sikerült kitalálniuk az erdőből… kivéve a Gyevi bírót, ( értsd Zarco ) de erről később.
Third crash of the weekend for @marcmarquez93 😣#SpanishGP pic.twitter.com/VZIRXInPqd
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
Marc Marquez egyébként 3x fogott talajt a határok keresgélése közben, még a warm upon is sikerült elhasalnia. Ebben a tevékenységben csapattársa Dani Pedrosa is követte példáját, álom ez a két fiú, a versenycsapat szerelőinek álma…. a többi csapat a bogarakat törölgeti a gépjárművekről, bezzeg a Repsol Hondánál ! Ők 3 órával a futam előtt még restaurálásba kezdenek. ! (smiley)
A Suzuki csapat érdemel még említést, a Hammamatsu-i alakulat egyre meggyőzőbb teljesítményt nyújt, vajon mit érezhet Maverick Vinales, aki isten lábának megfogásával egyenértékű eseménynek gondolta a gyári Yamaha alakulathoz igazolást, nem egészen másfél évvel ezelőtt ?
És akkor az értékelés:
1. Marc „Maki” Marquez: Az Texasi futamon mesélt először az új taktikáról… amint lehet előre megy, aztán viszont látásra. A nyilatkozatokból úgy tűnik, évek óta képes lenne erre egy csomó futamon, csak akkor unatkozik. Meg show műsor sincsen. De most áldhatja a nevét, hogy otthagyta a Lori Dovi Pedro triót. Nemcsak arról van szó, hogy nem esett el a 3 említett úriember összeakadásakor, hanem kimaradt a vircsaftból is. Ha csak a közelében lett volna az eseménynek, tuti ráverik, hogy „na ez már tűrhetetlen „.
New leader at Jerez and it’s @marcmarquez93 🤜#SpanishGP pic.twitter.com/8Leho2Pkse
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
Azért villantott egy Marquez style csúszás-mentést a Luthi által a pályára juttatott két talicska sóderen úgy 220-240-es könyök lerakós jobbosban, aztán 9 körrel a vége előtt leggyorsabb kör…. 2.5 másodperc előny és viszlát. Az a baj, ha rászokik erre a dologra, megint Mick Doohan futamokat idéző dögunalomban lesz majd részünk.
Major moment for @marcmarquez93 😱
The champ gets loose on gravel kicked up on the circuit!#SpanishGP pic.twitter.com/T15Q8V3aD0
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
2. Johann Zarco: Haló ! Yamaha főhadiszállás ! Figyel valaki? Gratulálok, hogy sikerült KTM-re ültetni azt a versenyzőt, aki az elmúlt 19 futamon a legsikeresebben terelgeti a hangvillás kétkerekűt. Tudjuk, hogy a 40-hez közelítő legenda nagyon fontos mind imázs, mind üzleti szempontból, de ha nem lesznek eredmények, akkor nem lesz mit hájpolni…. a 6-10 helyezéseket nehéz egy idő után kitörő örömmel ünnepelni… Mindenesetre bravó Johann, ki a franc gondolta volna pár éve, amikor a kecskeméti go-kart pályán karcoltál, hogy ekkora qva nagy tehetség vagy ! Óriási gratuláció !
Warm-Up is done, now we wait for the big race! The atmosphere will be electric🎇‼@MotoGP @circuitodejerez #SpanishGP #SUZUKing #CountdownBegins @andreaiannone29 @Rins42 #JoinUs pic.twitter.com/5R64sjrYbp
— Team SUZUKI ECSTAR (@suzukimotogp) May 6, 2018
3. Andrea Iannone: A kezdő maratonfutók ( figyelem belső infó ) alapszabálya, hogy soha ne változtass a verseny napján. Én első maratonomon úgy paráztam az eléhezéstől, hogy rögtön beletoltam a fejembe 3 tasak soha ki nem próbált koffeines energia gélt… az eredmény 15-el magasabb pulzus, majdnem belepusztultam. Hát így járt a Suzuki alakulat is… egész hétvégén Médium-mediummal mentek, nagyon jó köridőket villantva a long run kísérletek alkalmával… aztán meglátták a sok embert a rajtnál kemény hátsó gumin, és beparáztak… kár érte, lehetett volna ez jobb is, mindenesetre a dráma után Iannone kis kardozásal hozta a dobogó ! Suzuki a dobogón 3x egymást követő futamon? Régen láttunk ilyet ! Csak így tovább !
4. Danilo Petrucci: A Ducati- egyre jobbak. Nem Petrux eredményéből lehet ezt leszűrni, hanem abból, Lorenzo és Doviciozo 8 körrel a vége előtt még látótávolságban volt az első Márkival egy olyan pályán, ahol pár éve még bekanyarodni sem voltak képesek a pirosak, nemhogy elfordulni. Szép eredmény….
An impressive milestone for @ValeYellow46 🌎🙌#VR46WorldLap pic.twitter.com/KJzAofV7wk
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
5.Valentino Rossi: A katasztrófális hétvégéből egész szépen jött ki az öreg ezzel az 5. helyezéssel. A 3.5 másodperc Zarcohoz képest azért mutatja, hogy nincs ok az ujjongásra, öröm az ürömben, hogy szegény Vinales még gyengébben muzsikált. Sebaj, Le Mans Yamaha territórium, nagyon rájuk fér már egy jó eredmény.
6. Jack Miller: Soha nem gondoltam volna, hogy valaha normális versenyt látok ettől az eszement ausztráltól… pedig mostanában ez történik…
Así ha sido el triple accidente entre @lorenzo99, @AndreaDovizioso y @26_DaniPedrosa que los ha dejado fuera de la carrera. @MotoGP 📹
–
–#Pedrosa #Lorenzo #Dovizioso #SpanishGP #MotoGP pic.twitter.com/BH0C0cjQPD— Cuarto Cambio (@Cuarto_Cambio) May 6, 2018
És akkor pár szó a drámáról…. „akárhogy is nézzük egy nagyon szerencsétlen verseny incidenst láttunk” mondta Simon Crafar, a motogp.com riportereivel egyetértésben. Lorenzo a soft gumin harcol a még megmaradt önbecsülését mentve kedvenc pályáján, Doviziozo pedig másodszor mutatja meg a tavalyi Valenciai futam után, hogy hol vannak a határai. Jó ez a pont számolgatós biztosra menő tökölés az ellenfél mögött, de így nem lehet vb-t nyerni… néha be kell vállalni. Most bevállalta, nem jött be. És akkor mit mondjon szerencsétlen Dani Pedrosa a törött csuklójával dobogó harmadik fokáért harcolva? Talán a legkevesebb szerencsével megáldott pilóta a király kategória történetében… persze ez túlzás, azt már sajnos lefoglalta Wayne Rainey.
Tremendo accidente que acaba con @lorenzo99, @AndreaDovizioso y @26_DaniPedrosa en el suelo. La peor parte se la lleva Pedrosa con esta volada. #ESPmovistarMotoGP #MotoGP pic.twitter.com/6rojEZwdwz
— MotoGP en Movistar+ (@movistar_motogp) 6 May 2018
Valaki hívhatna már egy ördögűzőt a kis spanyolhoz, mert most már igazán nagyon sajnálom szegényt.…
Mindjárt Le Mans…. készüljetek !
László Király
Rodeo
High drama in Jerez: @marcmarquez93 wins as contenders collide 💢
It could prove a pivotal race in Spain, with Marquez taking the win as @lorenzo99, @AndreaDovizioso and @26_DaniPedrosa all collide#MotoGP | #SpanishGP 📰 https://t.co/djiQpbYk3v pic.twitter.com/zX46sQfgLe
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
.@marcmarquez93 eufórico ante toda su afición. #ESPmovistarMotoGP #MotoGP pic.twitter.com/70nwRS3hDb
— MotoGP en Movistar+ (@movistar_motogp) 6 May 2018
1 | Marc MARQUEZ | SPA | Honda | 41’39”678 |
2 | Johann ZARCO | FRA | Yamaha | +5”241 |
3 | Andrea IANNONE | ITA | Suzuki | +8”214 |
4 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati | +8”617 |
5 | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha | +8”743 |
6 | Jack MILLER | AUS | Ducati | +9”768 |
7 | Maverick VIÑALES | SPA | Yamaha | +13”543 |
8 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Ducati | +14”076 |
9 | Franco MORBIDELLI | ITA | Honda | +16”822 |
10 | Mika KALLIO | FIN | KTM | +19”405 |
11 | Pol ESPARGARO | SPA | KTM | +21”149 |
12 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | Honda | +21”174 |
13 | Bradley SMITH | GBR | KTM | +21”765 |
14 | Tito RABAT | SPA | Ducati | +22”103 |
15 | Scott REDDING | GBR | Aprilia | +36”755 |
16 | Hafizh SYAHRIN | MAL | Yamaha | +41”861 |
17 | Xavier SIMEON | BEL | Ducati | +49”241 |
18 | Karel ABRAHAM | CZE | Ducati | 1 Giro |
DNF | Jorge LORENZO | SPA | Ducati | 8 Giri |
DNF | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati | 8 Giri |
DNF | Dani PEDROSA | SPA | Honda | 8 Giri |
DNF | Cal CRUTCHLOW | GBR | Honda | 9 Giri |
DNF | Thomas LUTHI | SWI | Honda | 14 Giri |
DNF | Alex RINS | SPA | Suzuki | 20 Giri |
DNF | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia | 0 Giro |
Legutóbbi hozzászólások