A japán gyártó komoly veszi a biztonságot, új rendszer két különböző területen is védi a vezetőt a becsapodáskor. Európában és elsősorban a déli országokban nő a motoros balesetek száma. A statiszták alapján a robogózás az egyik magasan érintett közlekedési forma, első sorban nem csak azért mert a motorozás veszélyes. Ha valaki csak rohangál egy városban, akkor nem a biztonságos ruházatra törekszik első sorban. Hiába a robogó a leggyorsabb városi közlekedés, a közértig vagy a strandra bárki lemegy papucsban.
Az új rendszer természetesen nem old meg minden problémát de nagy mértékben csökkentheti a komoly sérülések számát. A Yamaha tervei alapján a fő légzsák a vezető törzsét próbálja átfogni és megóvni a sérülésektől, míg a másodlagos kör a lábakat védi.
A szabadalom komoly előrelépés lehet a hétköznapi motorozásban. Légzsákos rendszerek most is kaphatóak, de a legtöbb gyártó ruházatban gondolkodik. Az egyetlen szabványos kivétel a Gold Wing légzsákrendszere. A Yamaha eddig csak a légzsákokra tett szabadalni bejelentést, így nem tudni pontosan milyen robogókba fogják szerelni és mikor.
Legutóbbi hozzászólások