EST. 2002

Honda Super „Power” Cub egyenesen Thaiföldről

Adott két sikertörténet. Az egyik a 60 éves, rekord példányszámban gyártott (több mint 100 millió!) Honda Super Cub. Körváltós, kis köbcentis, nagykerekű, Ázsia szimbólum. Igaz az ötvenes évek végén pont ezzel a motorral hódította meg a gyártó az amerikai piacot, na meg az azóta szintén legendává vált „You Meet the Nicest People on a Honda” szlogennel, amit kb. úgy lehetne lefordítani, hogy „a legjobb arcokat Hondán ismered meg”.

A másik a pár éves K-Speed nevű Bangkoki motor bolt és műhely. A fő profiljuk az utángyártott alkatrészek értékesítése, van is egy saját tuning alkatrész márkájuk Diablo néven de mindezek mellett rendszeresen építenek át motorokat olyan szinten, hogy azonnal hírük ment a világban.

A két sztori tavaly keresztezte egymást Thaiföldön amikor a helyi Honda úgy döntött, a Super Cub 2018-as új modelljének bemutatása alkalmából egyet át is ad az említett csapatnak. Így derült ki hogyan képzelik el ők ezt a fél évszázados közlekedési ikont.

A gyártó eredeti modern-retro koncepcióját követve megtartották a LED lámpákat és modell ismertetőjegyének számító lábtakarós kasznit. Kiegészítésként rejtett indexeket, hajlított bicikli kormányt, küllős felniken vintage gumikat szereltek. A legjelentősebb vizuális változás így a motor elején történt, amennyivel könnyedebb lett a csupasz kormánnyal, fejidom és műszerfal nélkül, annyival robosztusabb a fém első villa takarókkal és a leültetett fényszóróval.

A lengőkarokat aluminumra a hátsó futómüvet állitható rugókra cserélték. A farokidomot rövidre vágták a hátsó lámpa egészen lesüllyedt a jobb hátsó rugó aljáig ugyanebben a magasságban a túloldalra rendszámtábla tartó és egy bőr hengertáska került. A kipufogócső szintén saját és kifejezetten erre a motorra készült úgyhogy jó eséllyel elérhető lesz a kínálatukban.

A fekete és fehérre korlátozott színvilág nem csak az idomokon vagy az ülésen, de a feketére festett motorblokkon, lábtartókon és oldaltámaszon is jelentkezik. A retró megjelenésre a kerekek és a kormány mellett a különálló analóg kilométeróra, fém kapcsolók és a dobfékek is rásegítenek.

A Bikeexif szerint úgy néz ki, mint egy Francia buldog, aki balhézni akar, de valójában aranyos. Szerencsére van itt egy videó is Eak, a K-Speed tulajdonosának Instagramjáról.

ugrás fel