Legyünk őszinték, sokan félnek az elektromos motorok érkezésétől. Nem azért mert nem tudjuk mire képes a technológia, vagy mert nem szeretnénk ha a föld levegője sokkal de sokkal tisztább lenne. Mindenki tisztában van az érvekkel és nem kérdés, hogy a „villanyban” van a jövő. Legalábbis jelenleg ez tűnik a következő ugrásnak. A baj csak ott van, hogy a benzines társakhoz képest eddig nem igazán sikerült olyan elektromos motort létrehozni amitől az ember vásárlási ingert kapott volna. Főleg nem széria közeli modelleknél és sportmotor kategóriában.
Az egyik ok, ami nehezíti a tervezők dolgát, a tetemes méretű akkumulátor pack, ami úgy díszeleg a motorok közepén mint egy ott felejtett bőrönd.
Egy téglatest köré nehéz szép vonalakat rajzolni, a deBolex angol motorépítő specialistának most még is sikerült. A tervezés számunkra legszerethetőbb része, hogy az idomzat egy retró verseny motor hangulatát ébreszti az első pillanatban. Közben érződik a modern hatás az igényes elemeknek köszönhetően.
Az EnergicaEvo Gareth Maxwell Roberts javasolta a cégnek, mint alap ötletet. A motor 145 lóerős teljesítményre és 200 Nm nyomatékra képes. Hogy ne csak teljesítmény legyen megfelelő az építők lecserélték a komplett hátsó lengővillát és a fékrendszert is. A Brembo féknyergek és Magura főfékhenger mellett áthelyezték az ABS rendszert is. Hátra egy Maxton RT10-es egyedi hátsógátló került, míg a kerekeket Dymag UP7X-re cserélték, Pirelli Diablo Supercorsa gumikkal. A fékfolyadék tartályt és a karokat a Rizoma, míg a kormányt a Renthal kínálatából rendelték. A srácoknak még az ülésre is maradt idejük és energiájuk, a bordázott gyönyörű kidolgozású egyedi cucc alcantra bevonattal készült.
A tervezés egyik izgalmas része, hogy a teljes beburkolt motor oldalán két levegőbevezető nyílást találunk ami, a motor és az akkumulátorok hűtésére szolgál.
Összességében egy igényes és használható motort raktak össze az építők, olyan alapból amiből igazán nehéz elérni az leső pillanatra tetszik hatást.
Legutóbbi hozzászólások