EST. 2002

Yamaha MT-09 – teljesen átdolgozott modell érkezik jövőre

A 2021-es modell legfeltűnőbb változása a fényszóró, mely teljesen új megjelenést biztosít, az amúgy is különleges MT09-es modellnek. A 2013-ban bemutatott típus hatalmas sok minden mérföldkő volt a csupasz kategóriában. Felépítése és robbanékony, szinte már zabolázatlan teljesítménye, melyet háromhengeres motorjának köszönhet, igazi ikonná tette az MT09 sorozatot. 2017-ben a gyártó még extrémebb megjelenést adott a motornak, amit most egy teljes átszabás vált.

A japánok az Euro5 követelmények miatt szinte teljesen átdolgozták a sikeres modellt. Az első változás mindjárt a blokkot érte, az új háromhengeres erőforrás +42 cm3-t kapott magára. Ráadásul a kipufogógáz elvezetést is újra tervezték, melynek köszönhetően 1400 grammal lett könnyebb a modell.

Iwata mérnökeinek az volt a célja, hogy növeljék az alacsony és közép kategóriában a sebességet. Tehát nem az a tény a figyelemre méltó, hogy a teljesítmény 4 lóerővel emelkedett és elérte a 119 lóerőt. Sokkal inkább az, hogy a maximális nyomatékot 1400 fordulat/perccel lejjebb tudták hozni. A teljes áttervezésnek köszönhetően az erőforrás tömege 1700 grammal lett könnyebb, és 9%-kal gazdaságosabb. A teljes képet egy új sebességváltó egészíti ki, ahol az első két sebesség hosszabb tartománnyal rendelkezik.

A motort követően, teljes áttervezésre került a váz is. A 2021-es modell egy új Deltabox vázzal rendelkezik, melynél a Yamaha szerint a világ legvékonyabb falai találhatóak. Az új váz 50%-kal növelte az oldalirányú merevséget, de az előröl érkező hatásokkal is jobban megbirkózik az új keret. Az új váz 2300 grammal lett könnyebb mint elődje.

A Yamaha itt nem állt meg és tovább csökkentette a tömeget. Az új 10 küllős kerekek 700 grammal lettek könnyebek, melyek hatalmas előnyt jelentenek majd a motorozási élmény területén, mivel forgó tömeg csökkenésről van szó. Az MT09 össztömege 189 kg lett, ami 4 kilogrammal kevesebb mint az előző modellnél.

A KYB felfüggesztések változatlanok maradtak, a teljesen állítható 41 mm-es teleszkópoknál a beállítások azonban szintén újak. A fékek szintén változatlanok maradtak, kivéve a radiális pumpát, melyet egy hatékonyabb verzió vált.

Az MT09 2021 komplett elektronikai arzenállal érkezik, megszerezte a hattengelyes IMU-t az R1 modellből, de 40%-kal könnyebb tömeg mellett. Az elektronikai csomag emellett magában foglalja az ABS-t, mely harmadik szinten kezeli a kanyart is. Továbbá csúszás vezérlést, első kerék elemelés vezérlést, fékvezérlést, elektronikus váltót.

 

 

ugrás fel