Tovább nőtt a CB125R immáron négyszelepes, DOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű erőforrásának teljesítménye és forgatónyomatéka. Ráadásként továbbfejlesztett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópokra épülő felfüggesztést kapott a modell, így a CB125R lett a világ első nyolcadliteres sorozatgyártású motorja, ami szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa villával büszkélkedhet.
A CB125R a motorozás kvintesszenciáját nyújtja, így aztán tökéletes választás a kezdő pilótáknak. Könnyű kezelhetősége, figyelemre méltó teljesítménye és hihetetlen fordulékonysága egyszerűvé és élvezetessé teszi a közlekedést, valamint a rutin megszerzését, különösképp, hogy feltűnő, új stílusban, megannyi prémium alkatrésszel érkezik a kereskedésekbe.
A 2017-ben bevezetett CB125R-t a kezdő pilótákra gondolva fejlesztette ki a márka. Ez a Neo Sports Café família legkisebb tagja, tehát olyan típusokkal tartozik egy családba, mint a népszerű CB300R és a zászlóshajónak tekinthető CB1000R. Minimalista stílusban fogant, merész idomzatával igazán feltűnő jelenség, ami páratlan minőségének köszönhetően messze kitűnik a kezdő motorok közül.
A 2021-es változat vadonatúj erőforrással és a továbbfejlesztett első felfüggesztéssel lép színre, hogy továbbra is a fiatal pilóták kívánságlistájának első helyén szerepeljen a modell.
Noha a stílus változatlan, a CB125R új, négyszelepes, DOHC-vezérlésű egyhengerese 1,6 LE-vel nagyobb csúcsteljesítményt, valamint 1,2 Nm-rel megnövelt forgatónyomatékot ad le, és közvetlenebb gázreakciók jellemzik a teljes fordulatszám-tartományban.
Nem mellesleg ez a világ első 125-ös motorkerékpárja, amiben alapáras a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, nagy dugattyús, szeparált funkciójú Showa villa (SFF-BP)[1]. Ez gyakorlatilag ugyanaz az egység, amely a 2021-es CB650R-ben és CBR650R-ben található, csak módosított rugóállandóval és csillapítási beállításokkal.
A 2021-es CB125R-hez a következő fényezések választhatók:
Pearl Smoky Gray (gyöngyházszürke) **ÚJ**
Matt Gunpowder Black Metallic (metálfekete)
Candy Chromosphere Red (piros)
Matt Jeans Blue Metallic (metálkék)
Erőforrás
- Vadonatúj, DOHC-vezérlésű, négyszelepes, folyadékhűtésű hajtómű
- A csúcsteljesítmény 1,6 LE-vel, a legnagyobb forgatónyomaték 1,2 Nm-rel nőtt
- Megfelel az Euro5-ös környezetvédelmi előírásoknak
Az eredeti CB125R-ben még SOHC-vezérlésű, kétszelepes erőforrás dolgozott, a mely egyébként a korabeli CBR125R-ből lehet ismerős. Az egyhengeres teljesítményleadását beépítés előtt áthangolták, hogy még jobban passzoljon a mindennapos használathoz, illetve a csupaszmotoros karakterhez, de megmaradt élénk, egyszersmind takarékos hajtóműnek.
A 2021-es változatban már vadonatúj, négyszelepes, DOHC-vezérlésű egységet találunk, így a teljesítmény és a forgatónyomaték is jelentősen nőtt. A csúcsteljesítmény immáron 15 LE (11 kW, 10 000 f./perc), a forgatónyomaték pedig 11,6 Nm/ 11 800 f./perc (CB125R 2018: 13 LE/10 000 f./perc, 10 Nm/8000 f./perc). Noha a hatfokozatú váltó teljesen megegyezik az elődével, az izmosabb hajtóműnek hála 101-ről 105 km/órára nőtt a végsebesség, és álló helyzetből rajtolva 11,3 másodperc alatt tesz meg 200 métert a motor.
Az új erőforrás furata és lökete 57,3, illetve 48,4mm, a sűrítési viszony pedig 11,3:1-hez (CB125R 2018: 58 x 47,2 és 11:1). A keverékképzést ezúttal is PGM-FI üzemanyag-befecskendezőre bízták a mérnökök, ám a 2021-es változatban már módosított légszűrőcsövön és szívócsatornán jut a benzin a hengerbe. Bár a CB125R károsanyag-kibocsátása jelentősen csökkent, és megfelel az Euro5-ös előírásoknak, a kipufogórendszerben csak a rezonátorkamra változott, maga a konstrukció nem. Ez azt jelenti, hogy továbbra is az olajteknő alatt fut a leömlő és kétkamrás kipufogódobban ér véget a rendszer.
Váz és felfüggesztés
- 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, nagy dugattyús, szeparált funkciójú, fordított Showa villa (SFF-BP)
- Radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyereg és 296 mm-es átmérőjű, úszóágyazású tárcsa
- IMU-vezérelt blokkolásgátló (ABS)
Mivel bevált a konstrukció, nem módosítottak a CB125R minimalista stílusát fokozó, préselt elemekből és acélcsövekből összeállított vázán. Módosítás nélkül került át tehát a fődarab a 2021-es modellbe, mégpedig az acéllapokból készített, rendhagyó építésmódú lengővillával együtt. Mindkét alkatrészt úgy tervezték, hogy kiemelkedő hosszirányú merevséget érjenek el és súlynövekedés nélkül szüntessék meg a – motor irányítását befolyásoló – csavarodást.
Mindemellett a lengővilla bekötési pontjait préselt merevítőlapkákkal erősítették meg, hogy még több visszajelzés jusson el a vezetőhöz és még kezesebbé váljon a motor. Szintén a könnyed irányítást szolgálja a 24,2 fokos villaszög és a 90,2 mm-es utánfutás.
A páratlan kezelhetőség, a fordulékonyság és a precíz irányítás záloga a csekély, 1345 mm-es tengelytáv, a 816 mm-es ülésmagasság, a csupán 129,8 kg-os menetkész tömeg és az 51,6/48,4 arányú súlyelosztás. Erre tesz rá egy lapáttal a 40 fokos kormányelfordulási tartomány és a hihetetlenül kicsi, 2,3 méteres sugarú fordulókör, ami roppant egyszerűvé teszi a közlekedést a zsúfolt városi utcákon.
Tagadhatatlan, hogy a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, nagy dugattyús, szeparált funkciójú, fordított Showa villa (SFF-BP) beépítése volt a modellfrissítés legfontosabb eleme, mivel így a CB125R lett a világ első sorozatgyártású 125-ös motorja, amiben alapáras ez a kifinomult felfüggesztés. A kiváló menetkomfortot és a sokoldalúságot szem előtt tartva a fejlesztők megosztották a feladatokat: az egyik teleszkóp felel a rugózásért, a másik a szabályozott csillapításért, ezáltal javult a csillapítás hatásfoka és csökkent az alkatrész tömege. Ez és a teleszkóp nagyobb átmérőjű dugattyúja jelentősen javítja a rugózást és a csillapítást, mi több, így sokkal több visszajelzést kap a vezető az útról, tehát könnyebb irányítani a motort. Ugyancsak a kiváló irányíthatóságot szolgálja az állítható előfeszítésű központi hátsó rugóstag.
Miként említettük, a fékrendszer elemei nem változtak, azaz a 296 mm átmérőjű, agy nélküli, úszóágyazású első tárcsát radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyereg fogja közre, míg hátra 220 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg került. Működésüket a maximális menetbiztonság és a precíz fékerőelosztás érdekében helyzetérzékelővel (Inertial Measurement Unit, IMU) kiegészített blokkolásgátló felügyeli, a tapadásról pedig 110/70 R17, illetve 150/60 R17 méretű, radiális övszerkezetű abroncsok gondoskodnak.
Stílus és felszereltség
- A minimalista, „indusztriál” stílus mély benyomást tesz a szemlélőre
- Teljes LED-világítás és LCD-műszeregység
- 10,1 L-es üzemanyagtartály, 470 km-es hatótáv
Nagyobb teljesítmény és környezetbarát erőforrás ide vagy oda, a CB125R védjegyének számító, egyedi stílus mit sem változott a modellfrissítés során. Megjelenését – akárcsak CB1000R-ét – a Neo Sports Café formanyelve határozza meg, azaz egyszerre klasszikus és jövőbe mutató a dizájn, ami határozott kiállást kölcsönöz a belépő szintű 125-ösnek. A különleges kisugárzás egyebek mellett olyan részleteknek köszönhető, mint a sajátos, minimalista stílusú farokidom és a hozzá kapcsolódó, immáron műanyag helyett alumíniumból készülő hátsó sárvédőtartó. Tovább fokozza a minőségérzetet, hogy számos alkatrész – többek között az első és hátsó lábtartó is – alumíniumból készül.
A mindössze 23,5 mm vékony, alig 230 g tömegű folyadékkristályos műszeregység a sebességet, a fordulatszámot, az üzemanyagszintet és az aktuális váltófokozatot is megjeleníti, és a felső részén kaptak helyet a különféle visszajelző lámpák. A minden elemében LED világítás több szempontból is előnyös megoldás, ugyanis hozzájárul a súlycsökkentéshez és a tömeg-középpontosításhoz, valamint fokozza a láthatóságot. A jellegzetes, osztott első lámpa alsó részében a tompított, a felsőben a távolsági fényszóró kapott helyet. Különleges részlet a hátsó világítótest is, hiszen ennél vékonyabb fényforrást még soha nem szerelt a Honda motorkerékpárra.
Látványos részlet a 10,1 literes, szögletes takaróidom alatt megbújó üzemanyagtartály, melynek betöltőnyílása egyedi, repülőgépeket idéző fedéllel zárható. A modern műszaki megoldásoknak köszönhetően az erőforrás fogyasztása mindössze 2,2 L/100 km (WMTC szabvány szerint**), vagyis a CB125R 450 km-es hatótávolsággal büszkélkedhet.
Műszaki adatok
ERŐFORRÁS | |
Motorkonstrukció | Folyadékhűtésű, négyütemű, négyszelepes, DOHC-vezérlésű, egyhengeres |
Összlökettérfogat (cm³) | 124,9 |
Szelepek száma | 4 |
Furat x löket (mm) | 57,3 x 48,4 mm |
Sűrítési viszony | 11,3:1 |
Legnagyobb teljesítmény | 15 LE (11 kW)/10 000 f./perc |
Legnagyobb forgatónyomaték | 11,6 Nm/8000 ford./perc |
Motorolaj mennyisége (L) | 1,5 |
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER | |
Porlasztás | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály befogadóképessége | 10,1 L |
Üzemanyag-fogyasztás | 2,2 L/100 km (WMTC) |
ELEKTRONIKAI RENDSZER | |
Önindító | Elektromos |
Akkumulátor kapacitása és típusa | YTZ6V (12 V/5 Ah, gondozásmentes) |
Generátor teljesítménye | 180 W/5000 ford./perc |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló felépítése | Olajfürdős, többtárcsás |
Váltó felépítése | Hatfokozatú |
Végáttétel | O-gyűrűs lánc |
VÁZ | |
Váz fajtája | Gyémántalakú, belső lengőkartengelyes váz |
VÁZ ÉS FUTÓMŰ | |
Méretek (H x Sz x M) | 2015 mm x 820 mm x 1055 mm |
Tengelytáv | 1345 mm |
Villaszög | 24,2° |
Utánfutás | 90,2 mm |
Ülésmagasság | 816 mm |
Szabad hasmagasság | 140 mm |
Menetkész tömeg | 130 kg |
Fordulókör sugara | 2,3 m |
FELFÜGGESZTÉS | |
Első | 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, nagy dugattyús, fordított villa (SFF-BP) |
Hátsó | Állítható rugóelőfeszítésű központi rugóstag |
KEREKEK | |
Elöl | 17M/C x MT3.00 |
Hátul | 17M/C x MT4.00 |
Abroncs elöl | 110/70R17M/C 54H |
Abroncs hátul | 150/60R17M/C 66H |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás, független, IMU-ra épülő blokkolásgátló |
Elöl | 296 mm-es átmérőjű, agy nélküli tárcsa és radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyereg |
Hátul | 220 mm-es átmérőjű tárcsa, egydugattyús féknyereg |
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA | |
Műszeregység | LCD |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |
*Az adatok csupán tájékoztató jellegűek, a változtatás jogát fenntartjuk.
*Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A teszteket görgőpadon, a jármű szériaváltozatával, csak vezetővel, utas és kiegészítők nélkül végeztük. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.
[1] Teljes név: Showa Separate Function front Fork Big Piston, azaz szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villa (SFF-BP).
Legutóbbi hozzászólások