Az Aprilia is lerántja a leplet a 2021-es RSV4 modellről. A változások nem eget rengetőek, de számos értékes újítást tartalmaznak.
A blokk továbbra is négyhengeres V65 fokos, 4 ütemű, folyadékhűtéses, DOHC hengerenként 4 szeleppel. Az egyetlen komoly változás, hogy növelték a térfogatot a korábbi 1077 cm3-ről a jelenlegi 1099 cm3-re.
A megnövelt térfogat és az átdolgozott kipufogórendszer lehetővé teszi, hogy az Euro5 homologizáció követelmények mellett is megmaradjon a 2017 lóerős teljesítmény.
Az elektronika területén új Marelli 11MP vezérlőegységet, és egy új hattengelyes innerciális platform jelenti a legfőbb változást. Ezen felül javul az elektronikai rendszer menedzsmentje, teljes Ride-by-Wire vezéréléssel, és finomodik az APRC működése is. Az elektronikus csomagban helyet kap még a motorfék többszintű vezérlésének bevezetése is. Összesen hat vezetési mód közül választhatunk, ebből három a pályára és szintén három az utcára. A pálya módok közül kettő, míg az utcai módok közül 1 szabható személyre.
Erősen átdolgozták a vázat, mely új és könnyebb hátó lengőkart kapott. Az Aprilia RS-GP által használt technológiával stabilitás növekedést és tömeg csökkenést értek mely pozitív hatással van többek között a kigyorsításokra.
A megjelenésnél a már az RS660-as modellnél bemutatott fejidomot láthatjuk, mely új LED fényszórókat rejt kanyar funkcióval. A kétrétegű burkolat integrált aerodinamikai elemeket tartalmaz, melyek rejtett uszonyokból és dupla burkolattal kombinált megoldásokat jelent. A fejlesztés lényege, hogy nagyobb sebesség mellett nagyobb stabilitást érjenek el. Új az üzemanyagtartály és a nyereg, valamint a TFT műszer mérete nőt, szolgáltatásai bővültek.
Az új Aprilia RSV4 2021 két változatban lesz kapható. Az alap ( csak Dark Losail színben) és a Factory ( Aprilia fekete vagy lávavörös színben). A gazdagabb felszereltség részletei közül érdemes kiemelni a kovácsolt alumínium felniket, az Öhlins Smart EC 2.0 félaktív felfüggesztést és a Brembo Stylema féknyergeket.
Legutóbbi hozzászólások