Közel két éve, hogy az angol gyártó belefogott a tervezésbe és a kutatásba. Az új TE-1 projekt bemutatásával megszületett az első prototípus, mely a Speed Triple vonalaival büszkélkedhet, de a burkolat alatt akkumulátorok és egy közel 180 lóerő teljesítményű elektromos motor lapul.
A Triumph a Williams Advanced Engineering céggel együttműködve alakították ki a vázat, hajtáslánc és az energiaellátás jellemzőit. A Williams Advanced Engineering a vezérlőegységgel kombinált akkumulátor-kezelő rendszert is biztosít a projekt számára.
A TE-1 projekt vonalaiból is azonnal lehet tudni, hogy egy Triumphról van szó. Az osztott fényszórók és feszes sportos vonalak, vagy az egyoldalas lengőkar mind a márkára jellemző tulajdonság. A motor fordított villát és Brembo fékrendszert kaphat a rajzok alapján. Bár az akkumulátor teljesítményéről nem érkeztek információk, a motor teljesítményéről már napvilágot látott pár adat. A mindössze 10 kg-os motor 176 lóerő leadására képes.
We are pleased to announce the completion of Phase 2 of #ProjectTriumphTE1, creating UK electric motorcycle capability.
Discover more: https://t.co/5Z6DdirepQ#ForTheRide #OfficialTriumph #Electrification #ElectricMotorcycle pic.twitter.com/8GixDC6FHp
— Triumph Motorcycles (@UKTriumph) March 23, 2021
A projekt harmadik szakaszában a prototípusnak valódi motor formájában kell megjelennie a nagyközönség előtt. A gyártó jelenleg nem szabott meg időt a bemutatásra, így akár évek is eltelhetnek ismét mire hallunk erről az izgalmas projektről.
Fotók és bővebb információ a Triumph oldalán
Legutóbbi hozzászólások