Az olasz gyártó hivatalosan is bemutatta az új Tuareg 660-at, amely harmadik modellje a 660 köbcentis kéthengeres erőforrás köré épülő motoroknak. A család első két motorja az RS 660 és a Tuono 660 mellé tehát most már terep variánst is választhatunk.
Az erőforrás RSV4 1100 erőforrásának a felét használja, de a Tuaregnél 20 lóerőt veszített az elap teljesítményből. Ennek oka, hogy a tervezők a terepmotorokra jellemzően a nyomatékra, rugalmasságra, a teljesítményre szerették volna a hangsúlyt tenni. Első sorban az alacsony és a közepes fordulatszámra fókuszáltak a motor karakterisztika tervezésénél.
A gyári 660 cm3-es erőforrás 100 lóerejét soknak találta az Aprilia egy terepmotor esetében, de a 80 lóerős teljesítmény még mindig kimagasló szám ebben a kategóriában. A Tuareg nyomatéka 7,14 kgm, míg összehasonlításképpen a Yamaha Tenere 700 lóerős erőforrása 72 lóerőt és 6,93 kgm-et képes a földre csavarni.
Jó hír az alacsonyabb magasságú vezetők számára, hogy az új olajteknő csökkenti a motor függőleges méreteit, így a 240-nagyobb milliméteres hasmagassághoz 860 mm nyeregmagasság párosul. A tengelytáv alig haladja meg az 1500 millimétert, ami annak az eredménye, hogy az Aprilia komoly hangsúlyt fektetett a megfelelő tömegközéppontra.
A mindössze 187 kg-os száraztömeggel rendelkező Tuareg a 18 literes tank és egyéb folyadékokkal is csupán 210 kg körül fog mérlegelni. Ez a súly kiemelkedő az Adventure kategóriában, megközelíti a Tenere 204 kg-os tömegét.
A felfüggesztések terén is kiugró adatokkal rendelkezik az új modell. A 43 mm-es UPS teleszkópszárak progresszív rugózással, és 240 mm-es rugóúttal rendelkezik. A Tenere 210 mm-es első és 200 mm-es hátsó rúgóúttal van szerelve.
Elektronikában a Tuareg teljes arzenállal érkezik. Kétcsatornás ABS, ami deaktiválható hátul vagy mind két keréken egyszerre. 5 hüvelykes színes TFT kijelző és ergonomikus kapcsolók.
A Motociclismo olasz kollégái már tesztelhették is az új Tuareget, így akit érdekel keresse efl az újság netes oldalát.
Legutóbbi hozzászólások