Megszületett az új Honda NT1100, a CRF1100L Africa Twin erőforrása köré épített, fürge, szórakoztató, egyben rendkívül kényelmes túramotor. Alacsonyra helyezett ülése, hegyes villaszöge, minőségi felfüggesztése és kimagasló teljesítménye garantálja, hogy a sportos túragépet kereső vásárlók ideális társa lesz. Emellett alacsony légellenállás jellemzi, és időjárás-védelme is elsőosztályú, köszönhetően az 5 lépcsőben állítható magasságú, illetve dőlésszögű plexinek, valamint a hozzá kapcsolódó, alsó és felső légterelőnek. Elismerésre méltó a modell felszereltsége is, elvégre a sebességrögzítő automatika, a karcsú csomagtartó konzol és a fűtött markolat is az alapfelszereltség része. Menetbiztonsági és vezetést segítő eszközei között megtalálható a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) és a – három gyári plusz két személyre szabható karakterisztikát felkínáló – üzemmódkapcsoló. Lassításáról radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyergek gondoskodnak, kerekein pedig 120/70 R17, illetve 180/55 R17 méretű abroncs feszülnek. Mindezt 6,5 hüvelykes, érintőképernyős TFT-műszeregység koronázza meg, mely Apple CarPlay®- és Android Auto®-csatlakozási lehetőséget kínál fel a pilótának.
A kalandmotoros stílusban fogant motorkerékpárok piacán megannyi géppel találkozhatnak a vásárlók, a felhozatal mégsem teljes. Hiányzik egy olyan modell, ami teljesítmény, kezelhetőség, hosszú távú kényelem és műszaki tartalom terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli, viszont kisebb, mint napjaink kalandmotorjai, és inkább a klasszikus túrázókhoz áll közel. A gazdag felszereltség és a sportos teljesítmény ez esetben is alapelvárás, de nemcsak országokon átívelő, csomagokkal teli utazásokra alkalmas a konstrukció, hanem mindennapos használatra, sőt ingázásra is.
Nos, az NT1100 ezt az űrt hivatott betölteni, és a Honda – évtizedes tapasztalattal büszkélkedő – mérnökeinek hála, minden szempontból megfelel az elvárásoknak. Még a fiatalabb pilóták fejét is elcsavarja, ami nem csoda, hiszen a nagysikerű CRF1100L Africa Twin vázára, illetve erőforrására épül, és csupa olyan tulajdonsággal ruházták fel, ami elengedhetetlen a változatos szerepkör betöltéséhez.
Koji Kiyono, az NT1100 projektvezetője elmondta:
Sokan vannak a korábbi motortulajdonosok között, akik a hagyományos Honda túramotorra vágynak. Nem véletlen, hogy hosszú évek óta hűséges rajongótábora van a korábbi páneurópai és Deauville modelljeinknek. Amikor hozzáláttunk az újdonság tervezéséhez, olyan motorral szerettük volna meglepni a vásárlókat, ami nagy port kavar megjelenésével, és – tradicionális túragépet kereső – pilóták széles körének lehet ideális választás.
Emellett az is határozott célunk volt, hogy stílustól és életkortól függetlenül minél több emberben ébresszünk vágyat a merőben új, sokoldalú és végtelenül szórakoztató géppel. Így született meg az NT1100, mely jellegzetes, modern formatervével, könnyedséget szavatoló vázával, futóművével és kiemelkedő teljesítményével új mércét állít a szegmensben.
Őszintén reméljük, hogy sok új tulajdonos próbálja majd kihozni belőle a maximumot, és felfedezni, mit is tud az NT1100.”
Kényelmes, fürge és élvezetes – így jellemezhetjük dióhéjban az NT1100-at. A modell elegáns, visszafogott stílusban kialakított idomzata elsőosztályú időjárás-védelmet nyújt a laza, kényelmes üléshelyzetben túrázó motorosnak. 5 lépésben állítható a plexi magassága és dőlésszöge, ráadásul alsó és felső légterelőkkel egészítették ki, hogy se a menetszél, se a légörvények kialakulása ne zavarja az utazást. Szintén a gondtalan túrázást szolgálja a teljesen személyre szabható, 6,5 hüvelykes, színes TFT-műszeregység, mely Apple CarPlay®- és Android Auto®-csatlakozási lehetőséget is felkínál a pilótának. Az NT1100 gazdag alapfelszereltségének része – egyebek mellett – a sebességrögzítő automatika (tempomat), a nagyméretű oldaldobozok, illetve a fűtött markolat is.
Az acélból készült, dupla bölcsőváznak köszönhetően a kategóriában rövidnek számító tengelytáv jellemzi a típust, emellett hegyes villaszöge, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, patronos Showa villája és központi rugóstagja is a sportos, élménydús motorozást szolgálja. Arra is gondoltak a mérnökök, hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez igazítani a futóműbeállítást, ezért a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül módosítható. Ami a fékrendszert illeti, 310 mm-es tárcsákat találunk az első keréken, ezeket négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre, míg az abroncsok mérete 120/70 R17 és 180/55 R17.
Az újdonság kéthengeres erőforrása az Africa Twinből érkezett, csúcsteljesítménye azonos és legnagyobb forgatónyomatéka csupán 1 Nm-rel kevesebb: 102 LE és 104 Nm. A fejlesztés során átdolgozták a nyolcszelepes hajtómű légbeömlőjét és kipufogórendszerét, ezáltal még egyenletesebbé vált a gyorsítás és alacsony fordulatszámon is lenyűgöző bariton árad a dobból. Kiemelkedő teljesítménye és dinamizmusa dacára az NT1100 fogyasztása nem megy a fogyasztás rovására, legalább is erről árulkodik, hogy a 20 literes üzemanyagtartályt teljesen föltöltve tankolva 400 km-t tehetünk meg egyhuzamban.
Menetbiztonsági és vezetéstámogató eszközei között megtalálható a háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az Egykerekezés-gátló (Wheelie Control), az önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal), és szintén a vezető, illetve az utas biztonságát szolgálja a teljes LED-világítás. Miként a Honda más túramotorjaihoz, az NT1100-hoz is elérhető a hatfokozatú DCT-erőátvitel.
- Elegáns stílusú idomzat, kiváló aerodinamikai teljesítmény
- 5 lépésben állítható magasságú és dőlésszögű plexi alsó-felső légterelővel
- 6,5”-os, érintőképernyős TFT-műszeregység Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkcióval
- Alapfelszereltség a sebességrögzítő automatika (tempomat), a fűthető markolat és a nagyméretű oldaldobozok, az USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány
Az NT1100-at annak jegyében tervezték, hogy sportos, fürge, zsúfolt nagyvárosokban is otthonosan mozgó motorkerékpár legyen, ugyanakkor üléshelyzete és időjárás-védelme hosszú, egésznapos túrákra is alkalmassá tegye. Az újdonság nyergéből körbetekintve egyértelműen látszik, hogy a „fedélzeten” minden egyes részlet a vezető és az utas kényelmét szolgálja.
Az NT1100-at kifinomult, egyszerűségében szép formavilág jellemzi, az első keréktől, a hátsó lámpáig dinamizmust sugárzó, elegáns vonalak határozzák meg karakterét. Persze karcsú felépítése nem csak azt szolgálja, hogy magára vonzza a tekintetet – ez a kialakítás nagyban fokozza a vezetési élményt is.
Meghatározó elem a két kiegészítő légterelő, mely hatékonyan óvja a vezető karját és testét a széltől, illetve esőtől. Hogy testalkattól függetlenül optimális legyen az időjárás-védelem, a plexi 5 lépcsőben, 164 mm-es tartományban mozgatható fel s alá. Ennek köszönhetően szabadon beállítható a „szellőzés” mértéke – legalacsonyabb állásban a vállakra, legmagasabb helyzetben pedig a sisak fölé tereli a menetszelet. Összességében olyan benyomást kelt a motor, mintha a pilóta köré rajzolták volna az idomzatot, ami gondoskodóan körülöleli a vezetőt és persze utasát.
A kimondottan széles, gazdagon párnázott nyereg egyaránt fejedelmi kényelmet nyújt a vezetőnek és utasának, s az átlagos magasságúak is könnyen talajt érnek megálláskor, ugyanis az ülésmagasság mindössze 820 mm. Szintén az NT túraalkalmasságát fokozza, hogy nagyméretű, masszív kapaszkodót alakítottak ki a hátul ülőnek Honda szakemberei.
Tudatos tervezésről árulkodik az alacsonyan elvezetett kipufogódob is, ami lehetővé tette a legnagyobb méretű oldaldoboz felszerelését. Ha valaki utas vagy csomagok nélkül motorozna, akár le is veheti az NT1100 oldaldobozait. Jól tudták a mérnökök, hogy a túl széles oldaldoboz zavaró lehet városi közlekedés során, ezért karcsú kialakítás elérését tűzték zászlajukra. Lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként a 32, illetve 33 literes, jobb és bal oldali dobozzal együtt is csak 901 mm széles az NT1100.
A motor nagy fényerejű, 6,5″-os, érintőképernyős TFT-műszeregysége három üzemmódban használható: GOLD állásban minden lényeges információ megjelenik, SILVER-re váltva letisztultabb lesz a kijelző és a sebességmérő-fordulatszámmérő párosa uralja a képet, míg BRONZE-ra kapcsolva a fordulatszámmérő válik a leghangsúlyosabb elemmé. Ezen túlmenően személyre szabható a TFT háttérszíne is, az alapértelmezett beállítás mellett választhatunk egyszerű fehér vagy fekete hátteret is. A műszer Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkciójának, továbbá Bluetooth-kapcsolatának köszönhetően okostelefonunk szolgáltatásai a TFT-kijelzőn keresztül is elérhetőek.
A prémiumszintű alapfelszereltséget nappali menetfénnyel (DRL) kiegészített LED-világítás, önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal) teszi teljessé. Emellett a vezető és utasa kényelmét szolgálja az alapáras USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány is.
A vadonatúj NT1100 az alábbi színekben elérhető:
Matt Carbonium Grey Metallic (metálszürke)
Pearl Glare White (gyöngyházfehér)
Graphite Black (fekete)
- A CRF1100L-ből származó, acélból készülő, dupla bölcsőváz csavarkötéssel rögzített, alumínium segédvázzal
- Sportos futómű-geometria és prémium minőségű első-hátsó felfüggesztés
- 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa villa és hidraulikusan állítható rugó-előfeszítésű központi rugóstag
- 310 mm-es átmérőjű első tárcsák és radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek
Bátran kijelenthetjük, hogy az NT1100 megbízható, strapabíró alapokra épül, hiszen a CRF1100L Africa Twin vázát és csavarkötéssel rögzített segédvázát kapta meg. Természetesen a felfüggesztés merőben más felépítésű és hangolású, mint a CRF1100L-ben, hogy tökéletesen passzoljon az NT1100 sokoldalúságához és sportos személyiségéhez.
Showa első villáját 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, patronos, fordított teleszkópokból állították össze, rugóútja 150 mm és állítható a rugó-előfeszítés. Akárcsak az első villa, a központi hátsó rugóstag is 150 mm-es függőleges mozgást engedélyez a keréknek, továbbá kiemelték az alkatrész kapcsán, hogy belsejében masszív, 14 mm-es átmérőjű dugattyúrúd kapcsolódik a csillapításért felelős dugattyúhoz. Hogy minél egyszerűbb legyen a pillanatnyi terheléshez – például utas- és csomagszállításhoz – igazítani a futóműbeállítást, a központi rugóstag előfeszítése hidraulikusan, szerszám nélkül módosítható.
A kerekek alumíniumból, présöntéssel készültek, és az első kerékagy – a homokmag alkalmazásának köszönhetően – üreges kialakítású. A felni úgynevezett keresztküllős szerkezetű, vagyis az öntött ágak nem derékszögben, hanem átlósan kapcsolódnak a ráfhoz. A megoldás kettős előnnyel kecsegtet, ugyanis csökkenti az úthibákból adódó rezgéseket, egyben rendkívül merev konstrukció, tehát nagyban növeli a kanyarstabilitást. A kerekeken feszülő abroncsok mérete 120/70 R17, illetve 180/55 R17.
Sokat elárul a motorról, hogy szabad hasmagassága 175 mm, ehhez társul az 1535 mm-es tengelytáv, a 26,5º-os villaszög és a 108 mm-es utánfutás. Menetkész tömege 238 kg, míg a DCT-vel felszerelt változaté 248 kg.
Nagyban csökkenti a rugózatlan tömeget, hogy könnyű, négydugattyús, radiálisan rögzített féknyergek fogják közre a 310 mm-es átmérőjű első tárcsákat, míg a hátsó féktárcsa átmérője 256 mm, és egydugattyús féknyereg „harap rá”. A fékrendszer működését természetesen blokkolásgátló felügyeli.
- 1084 cm3-es, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrás
- 104 Nm a legnagyobb forgatónyomatéka, 102 LE a csúcsteljesítménye – ez utóbbi megegyezik a CRF1100L-ével
- Az átdolgozott szívó- és kipufogórendszer egyenletes, mégis erőteljes gyorsulást szavatol, és szintén ennek köszönhető, hogy alacsony fordulatszámon finoman „pulzál” a motor
Az NT1100 1084 cm3-es, SOHC-vezérlésű, nyolcszelepes erőforrása azonos a CRF1100L Africa Twin jól bevált, kiforrott kéthengeresével. Ugyan nem változott a csúcsteljesítmény, de a legnagyobb forgatónyomaték 1 Nm-rel csökkent: 75 kW, azaz 102 LE 7250-es percenkénti fordulatszámnál, és 104 Nm 6250-nél. Közös még a 270º-os főtengely-elékelés és a sajátos gyújtásidőzítés, a sűrítési viszony pedig eltér, azaz 10,1:1.
Hogy minél könnyebb legyen kiaknázni a motorban rejlő erőt, elektronikus gázmarkolattal (Throttle By Wire – TBW) adhatunk parancsokat a kifinomult PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek. Noha a két erőforrás ránézésre azonos, már az első métereken feltűnhet a vezetőnek, hogy az NT1100-é merőben más hangolású. Mivel változtattak a légbeömlőcső hosszán és a kipufogódob belső kialakításán, még egyenletesebb és határozottabb a gyorsulás részterhelésen, alacsonyabb fordulatszámon pedig jellegzetesen „pulzál, lüktet” a hajtómű. Ez összességében még gondtalanabbá teszi a cirkálást. Különösen autópályán, nagy sebességnél kiegyensúlyozottabb a motor, így a Honda kéthengerese tökéletesen illik a – sokoldalú felhasználásra tervezett – NT1100-hoz.
Érdekesség, hogy a forgattyúház függőleges osztású, és sajátos megoldásként a hűtőfolyadék-szivattyú a váltóházban, a termosztát pedig a hengerfejben kapott helyet, ezáltal még kompaktabbá vált a hajtómű. Ilyen tekintetben nincs különbség a hagyományos és DCT-erőátvitelű NT1100 között, mindkettő azonos felépítésű, és további közös pont, hogy a hűtőfolyadék- és a kenőanyag-szivattyú is a kiegyenlítőtengelyről kapja a hajtást. A másodlagos rezgéseket a dugattyúk ellentétes irányú mozgása hivatott kioltani, míg az elsődleges – tehetetlenségi erők és kapcsolódások keltette – vibrációkat két kiegyensúlyozó-tengely csillapítja.
A főtengelyen elhelyeztek egy – 10°-os osztásokkal tagolt – jeladót, mely érzékeli az esetleges gyújtáskimaradást. Erre azért volt szükség, hogy a modell megfeleljen az Euro5 és az OBD2 előírásainak. Ezen túlmenően a leömlőcsövekben elhelyezett légáramlás-érzékelők (LAF) biztosítják, hogy a levegő/üzemanyag arány mindig tökéletes legyen, ami szintén az Euro5-ös minősítés feltétele.
- 3 gyári és 2 személyre szabható teljesítményleadást felkínáló üzemmód
- Háromfokozatú Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC)
- Háromfokozatú egykerekezés-gátló (Wheelie Control)
Több vezetéstámogató segédlet, így például Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) segíti a pilótát, hogy a motor mindig megőrizze stabilitását. A kipörgésgátló esetében három előre beállított üzemmód közül választhatunk, attól függően, hogy milyen tapadási és útviszonyok várhatóak a következő kilométereken, emellett a teljesítmény és motorfék mértékét is három lépcsőben szabályozhatjuk. Hogy minél egyszerűbb legyen kezelni, mindegyik segédlet 1-es szinten avatkozik be legkevésbé, itt érhető el a maximális teljesítmény, illetve motorfékhatás, és értelemszerűen 3-as szinten a „legszigorúbb” az elektronika.
Az egyes üzemmódok elérése is roppant egyszerű, hiszen elég kiválasztani a megfelelőt a kormány bal oldalán elhelyezett gombbal, és a műszeregységen máris felvillan a HSTC-felirat.
VÁROSI (URBAN): ez az alapbeállítás, ekkor a teljesítményleadás és a motorfék mértéke is közepes szintű.
ESŐ (RAIN): jelentősen csökken a teljesítmény és a motorfék mértéke, hogy nedves, csúszós úton se veszítsen tapadást a hátsó kerék.
TÚRA (TOUR): a maximális teljesítmény és motorfék rendelkezésre áll, ezáltal utassal, valamint csomagokkal is dinamikus a motor.
FELHASZNÁLÓ (USER) 1 és 2 mód: szabadon beállítható bármelyik paraméter.
Természetesen a pilóta korábbi beállításait elmenti a rendszer, és minden induláskor felajánlja azokat, tehát elegendő egyszer beprogramoznia a segédletek működését.
Dupla Kuplungos Automatikus Váltó (DCT)
- A vezető szabadon választhat a DCT-erőátvitel Automatikus (AT) és Manuális (MT) üzemmódja között
- A Sport fokozat három alprogramja nagyban hozzájárul, hogy még fürgébb, sportosabb legyen a motor AT üzemmódban
2009-ben jelent meg a dupla kuplungos erőátvitel a Honda VFR1200F-en, s azóta több mint 200 ezer DCT-vel felszerelt Honda motorkerékpár rója Európa útjait. Hogy mennyire népszerű a technika, azt remekül mutatja, hogy 2020-ban a vevők 53%-a döntött úgy, hogy DCT erőátvitellel rendeli meg új motorját. A Honda által fejlesztett, egyedülálló DCT egy szempillantás alatt, rángatás nélkül kapcsolja a fokozatokat, így nem meglepő, hogy pár perc alatt hozzászoknak az eddig lábbal kapcsolható váltót használó tulajdonosok is. Röviden összefoglalva a rendszer két tengelykapcsolóra épül, az egyik az 1., a 3. és az 5., a másik pedig a 2., a 4. és a 6. fokozatokért felelős.
Az elindulásnál aktív tengely üreges, ezen belül fut az utóbbi alkatrész, hogy minél kisebb, könnyebb legyen a szerkezet, s mindkettőt különálló elektrohidraulikus rendszer működteti. Gyorsasága annak köszönhető, hogy a váltó mindig „előkészíti” a következő fokozatot, s azonnal kapcsolja, ha a pilóta vagy a vezérlőelektronika kiadja az utasítást. Ilyenkor az elsődleges kuplung oldásával egy időben kapcsolódik a másodlagos tengelykapcsoló – ennek köszönhetőek a szélsebes, rángatás nélküli váltások.
A DCT egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonképpen a teljesítményleadás megszakítása nélkül, végtelenül kifinomultan kapcsol, alig befolyásolja tehát a hátsó kerék forgását, a motor pedig éppoly közvetlennek érződhet, mint a hagyományos váltóval felszerelt gépek. Mindemellett tartósabb is a klasszikus, lábbal kapcsolható szerkezeteknél, mert a felhasználó nem tud félreváltani és a kuplungtárcsák „megégetésére” sincs lehetősége. Az már csak hab a tortán, hogy DCT-vel sokkal kevésbé fárasztó a motorozás, ezáltal a vezetőnek több ideje, energiája marad az útra és a kanyarokra összpontosítani.
A dupla kuplungos erőátvitel további erénye, hogy a pilóta bármikor használhatja automatikus (AT) vagy manuális (MT) üzemmódban. Előbbinél a gyárilag programozott váltási séma és a jármű sebessége, fordulatszáma, valamint az éppen használt fokozat alapján dönt az elektronika a váltás időzítéséről. Ezzel szemben MT üzemmódban minden a vezetőn múlik, aki a kormány bal oldalán elhelyezett gombokkal válthat fel és vissza.
Természetesen az AT üzemmódon belül is többféle beállítás áll rendelkezésre, melyből a ’D’ kedvező fogyasztást és könnyed irányíthatóságot szavatol. ’S’, azaz Sport állásban három alprogramot kínál föl a motor: 1. szint a „legóvatosabb”, itt már közepes fordulatszám-tartományban felkapcsol a motor; a 3. szint a legdinamikusabb, ekkor a lehető legmagasabb fordulatszámon kapcsol fel a rendszer, míg a 2. szint jelent átmenetet a kettő között. A kiválasztott beállítás ez esetben is elmenthető.
Kiegészítők
Kimondottan hasznos, gyári kiegészítőket találunk az NT1100 extralistáján, hogy könnyen személyre szabhassuk a motort. Ilyen például az – automatikus gázadás révén – kuplung nélküli visszakapcsolásra is használható gyorsváltó vagy éppen a csomagtartó alumíniumborítása. Az egyes elemek külön-külön is megvásárolhatóak, illetve 3 előre összeállított csomag közül választhatnak a tulajdonosok:
URBAN CSOMAG
50 literes hátsó doboz belső táskával, kényelmes háttámlával és 4,5 literes tanktáskával.
TOURING CSOMAG
Első-hátsó komfortnyereg, kényelmesebb utaslábtartó és ködlámpa.
VOYAGE CSOMAG
50 literes hátsó doboz belső táskával, kényelmes háttámlával és 4,5 literes tanktáskával, első-hátsó komfortnyereg, kényelmesebb utaslábtartó és ködlámpa.
Műszaki adatok
Erőforrás | |
Konstrukció | Négyütemű, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, soros, kéthengeres 270 fokban elékelt főtengellyel, Unicam hengerfejjel és SOHC-vezérléssel |
Hengerűrtartalom | 1084 cm3 |
Furat x löket | 92,0 mm x 81,5 mm |
Sűrítési viszony | 10,1:1 |
Maximális teljesítmény | 75 kW (102 LE)/7500 f./perc |
Maximális forgatónyomaték | 104 Nm/6250 f./perc |
Zajszint | L-urban (városi környezetben): 73,6 dB, L-wot (teljes gázon): 78,4 dB (MT) L-urban (városi környezetben): 73,6 dB, L-wot (teljes gázon): 79,4 dB (DCT) |
Motorolaj mennyisége | 4,8 L (MT) 5,2 L (DCT) |
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER | |
Befecskendező | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Üzemanyagtartály kapacitása | 20,4 L |
Szén-dioxid-kibocsátás | 116 g/km (MT)
110 g/km (DCT) |
Üzemanyag-fogyasztás | 5,0 L/100km |
ELEKTROMOS RENDSZER | |
Akkumulátor | 12 V/11,2 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló | Olajfürdős, többtárcsás |
Erőátvitel | Hatfokozatú manuális váltó (MT) Dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) |
Végáttétel | Lánc |
Váz | |
Konstrukció | Acél dupla bölcsőváz |
Méretek | |
Méretek (h x sz x m) | 2240 mm x 865 mm x 1360 mm (teljesen leengedett légterelő plexivel) |
Tengelytáv | 1535 mm |
Villaszög | 26,5° |
Utánfutás | 108 mm |
Ülésmagasság | 820 mm |
Szabad hasmagasság | 175 mm |
Menetkész tömeg | 238 kg (MT) 248 kg (DCT) |
Felfüggesztés | |
Elöl | Fordított, patronos, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa teleszkóp, hidraulikus előfeszítés-állítással és 150 mm-es rugóúttal |
Hátul | Egy tömbből készülő, alumínium lengővilla Pro-Link himbarendszerrel és gáztöltésű Showa központi rugóstaggal. Hidraulikus, csavaros előfeszítés-állítás. Kerékmozgási tartomány: 150 mm. |
Kerekek | |
Elöl | Üreges, többágú, öntött, alumínium |
Hátul | Üreges, többágú, öntött, alumínium |
Gumiabroncs mérete elöl | 120/70R17 M/C |
Gumiabroncs mérete hátul | 180/55R17 M/C |
FÉKRENDSZER | |
ABS típusa | Kétcsatornás |
Elöl | Radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek 310 mm átmérőjű, úszóágyazású tárcsákkal |
Hátul | 256 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereggel |
Világítás és műszerek | |
Műszeregység | 6,5”-os képátlójú, érintőképernyős Multiinformációs Kijelző |
Lopásvédelem | HISS |
Fényszóró | Nappali menetfénnyel (DRL) kiegészített LED-világítás |
Hátsó lámpa | LED |
Okostelefon-csatlakoztatási lehetőségek | Apple CarPlay és Android Auto |
USB | Alapfelszereltség |
12 V-os aljzat | Alapfelszereltség |
Automatikus irányjelző-kikapcsolás | Alapfelszereltség |
Gyorsváltó | Rendelhető |
Sebességrögzítő (tempomat) | Alapfelszereltség |
További alapfelszereltség | 5 különböző üzemmód |
** Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a megadott értékeket a WMTC szabványban meghatározott körülmények között mértük! A tesztet próbapadon hajtottuk végre vezetővel, utas és kiegészítők nélkül. Az aktuális üzemanyag-fogyasztást a vezetési stílus, a motor állapota, az időjárási és útviszonyok, a guminyomás, a felszereltség, a csomagok és az utasok súlya, illetve mérete, valamint egyéb tényezők befolyásolhatják.
Legutóbbi hozzászólások