Megérkezett a DesertX 2022 melynek megjelenése a 80-as évek enduro motorjainak modern értelmezése. A kifejezetten ehhez a motorhoz optimalizált 937 Testastretta blokk és a 21” és 18” küllős kerekek, valamint a hosszú rugóúthoz tervezet váz mind azt mutatja, hogy Ducati komolyan gondolta egy jó terepképességű motor létrehozását.
2019-ben az EICMA-n bemutatott koncepció motor leginkább a Cagiva Elefant 900-ra emlékeztet
Az erőforrás Euro5 követelményeknek felel meg és 9250 f/percnél 110 lóerős maximális teljesítményre képes. A legutolsó fejlesztésű Testastretta erőforrás már bemutatkozott a Monster később a Multistrada V2 modellekben. Az optimalizáció a sebességváltó fokozatainak módosítását jelenti valójában a Multistradában használt erőforráshoz képest. Értelemszerűen itt egy rövidebb fokozatokkal operált a gyártó. Leginkább a második fokozatt rövidebb, melynél az eltérés 8.7% a Multistradahoz képest.
A sebességváltó a Ducati Quick Shifter funkcióval működik, de kimondottan ehhez a modellre optimalizálva. A blokk szerviz intervalluma 15.000 km (vagy 2 év), míg a szelephézag ellenőrzés 30.000 kilométerenként szükséges.
A DesertX fordított 46 mm-es villákat kapott 230 mm-es rúgóúttal, míg a hátsó rúgástag 220 mm-es mozgást tesz lehetővé. Minkét egység teljesen állítható és a Kayaba a beszállító.
A fűzött felnik tubeless rendszerűek, míg az abroncsok Pirelli Scorpion Rally STR sorozatból kerülnek ki.
A Ducati 6 vezetési módot kínál az új terepmotorjához, mely a 110 lóerőtől 75 lóerőig képes változtatni a teljesítményt.
Sport – 110 lóerő, közvetlen gázreakciók
Touring – 95 lóerő, lágyabb motor teljesítmény. A DTC és DWC beavatkozási szintja növekszik.
Urban – 75 lóerő és lágy gázreakciók
Wet – az elektronikus eszközök beavatkozási szintje maximumra van állítva
Enduro – 75 lóerő, gyors gázreakció. Ebben a módban a gázreakció teljesen kikapcsolható
Rally 110 lóerő, a gázreakció különösen aktívv. DWC le van tiltva, a DTC csak alacsony szinten dolgozik. Az ABS alapértelmezetten 1-es szintre van állítva de kikapcsolható
Szintén alapfelszereltség a 3 fokozatban állítható Engine Brake Control (EBC), a 8 fokozatban állítható DTC , a 4 fokozatban állítható DWC (Ducati Wheelie Control) és a 3 fokozatban állítható ABS. A blokkolásgátló rendszer a kormányról teljesen ki is kapcsolható.
Az új Ducati DesertX 16240 eurós áron kerül a piacra az olaszországi piacra. Az itthoni ár még nem ismert.
Legutóbbi hozzászólások