A Norton nehéz időszakon van túl, a sikkasztási ügybe keveredett cégvezető bukása után az indiai TVS Motor Company vásárolta fel a gyártót, és úgy tűnik 2020 áprilisában létrejött üzletnek megvan az első kézelfogató eredménye.
A TVS munkatársai a felvásárlás után azonnal munkának láttak és rekord idő alatt felépítettek egy új gyárat, majd a megrendelők elé állva kellő bátorsággal közölték, hogy a gyártó első V4 superbike modellje annyi megbízhatósági hibát rejt, amivel nem érdemes tovább lépni a fejlesztés területén.
A Norton 2022 június 15-én végre bemutatta az új négyhengeres sportmotorját, megszabadulva az első generációs hibáktól. Az új névre keresztelt V4SV, egy 72 fokos új változatot rejt az alumínium vázban, mely az 1200 köbcentiméteres erőforrásból 185 lóerő leadására képes (12500 fordulatnál).
A motor teljesítménye három módban állítható (rain, road, sport), ezen felül alapfelszereltség a kétirányú gyorsváltó, teljesen állítható felfüggesztés és a Brembo fékrendszer.
A V4SV-t LED lámpákkal, kulcs nélküli indítással, és egy igen nagy 6” színes TFT szerelték fel. Az üzemanyagtartály mérete 15 liter és az ülés alatt lett elhelyezve a jobb súlyelosztás miatt, karbon megerősítéssel.
A Norton továbbra is a szigetországban gyártja majd motorjait, a Birmingham melletti Solihullban. A V4SV két változatban lesz elérhető, az ezüst Manx Silver színben, ami vörös kovácsolt OZ Racing felnikkel van szerelve. A második variáns neve egyszerűen csak Carbon, ami szénszálas idomzattal és szintén karbon BST kerekekkel készül.
A motor ára a jelenlegi információk alapján 51.000 euró. A gyártó honlapján megtalálható egy nyilatkozat, amivel érdeklődhetnek a vásárlók a modellek iránt. De a Norton előnyben részesíti a 2020 cégfelvásárlás előtti még függőbben lévő megrendelőket.
Legutóbbi hozzászólások