A Honda A kölni Intermot kiállításon mutatta be a várva várt, vadonatúj CB750 Hornetet, ami a motoros világ egyik legkedveltebb modelljének nagy visszatérését jelenti. A gyors, mozgékony és végtelenül szórakoztató Hornetet minden körülmények között élvezetes használni, köszönhetően a kategóriában vezetőnek számító teljesítmény/tömeg aránynak, valamint a típusra jellemző kiegyensúlyozottságnak, stabilitásnak, fordulékonyságnak és könnyű kezelhetőségnek.
Az új CB750 Hornet modellt a kölni Intermot motorkerékpár-kiállításon mutatták be
A vadonatúj, kompakt és könnyű, soros, kéthengeres, 755 cm3-es erőforrást megannyi mérnöki bravúr teszi hatékonnyá. A hagyományos Hornet felső fordulatszám-tartományban jelentkező, „szúrós” csúcsteljesítménye (91,8 LE/9500 f./perc) megmaradt, ugyanakkor a 7250 f./percnél tetőző, lenyűgöző, 75 Nm-es forgatónyomaték alacsony és közepes fordulatszámnál is örömteli gyorsulást garantál, méghozzá minden közlekedési helyzetben.
Az új erőforrás a Honda mérnöki tudásának legjavát összegzi. A 270º-os főtengely-elékelésből és a szokatlan gyújtássorrendből fakadóan egészen különleges a motorkarakterisztika. A kéthengeres erőforrás összetéveszthetetlen hangon, magával ragadóan pulzál, ami egyedi, V-motoros karaktert és – a típusspecifikus kipufogónak hála – egyedi hangzást garantál. A szabadalmaztatott Örvénykeltő Légcsövek (Vortex Flow Ducts) egyenletesen osztják el a levegőt a levegőszűrőházban, hogy villámgyorsak legyenek a gázreakciók és kiszámítható a teljesítményleadás. A CBR1000RR-R Fireblade-től örökölt dugattyúk nikkel-szilíciumkarbid bevonatot kaptak, a kompakt, kis tömegű nyolcszelepes Unicam hengerfej pedig egyenesen a motokrossz-versenyekre fejlesztett CRF450R-ből érkezett.
Az új motort vadonatúj, kis tömegű, acél hídváz öleli körül, amely mindössze 16,6 kg-ot nyom, és úgy alakították ki, hogy az új erőforrásban rejlő potenciál élvezetesen és biztonságosan kiaknázható legyen. A sportosság és a valóban könnyű kezelhetőség érdekében 41 mm-es Showa SFF-BPTM USD villa kapcsolódik a vázhoz, nem mellesleg az alsó és a felső villabefogó is új. Szintén a vezetési élményt szolgálja a Pro-Link himbarendszerrel társított, állítható előfeszítésű hátsó rugóstag, valamint az új, acél lengővilla.
A kategóriaelső teljesítmény/tömeg aránynak köszönhetően lenyűgözően gyors és rugalmas
A vezetői, illetve felhasználói élményt és a praktikumot gazdag felszereltségi lista fokozza, amelynek élén 5”-os, színes TFT kijelző áll, amelyről minden fontos adat könnyen leolvasható, egyszersmind az összes rendszer egyszerű kezelését lehetővé teszi. Az Android-alapú készülékek mellett (most először) iOS operációs rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatóak. A világítási rendszer elemei egytől egyig LED-esek, az irányjelzők automatikusan kikapcsolnak és a maximális menetbiztonság érdekében az Automatikus Vészvillogó is szériatartozék.
A 4 választható menetüzemmód lehetővé teszi a teljesítmény-, motorfék- és HSTC-szint kiválasztását
Az új Hornet 3 alapértelmezett menetüzemmódot kínál fel, amelyekkel a motorerő, a motorfék és az egykerekezés-gátlóval kiegészített Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) előre beállított szintkombinációi aktiválhatóak. A negyedik, úgynevezett felhasználói üzemmód (USER) révén a pilóta – az útviszonyoknak és vezetési stílusának megfelelően – maga dönthet a vezetéstámogató eszközök működési szintjéről.
A Honda római K+F-tervezőcsapata álmodta meg a jellegzetes, utcai harcos stílust
A Hornet formavilágát a Honda római K+F központjának munkatársai álmodták meg. Nekik köszönhetjük a nagysikerű Africa Twint, a látványos X-ADV-t és a Neo Sports Café család tagjait is, nem meglepő tehát, hogy az új, kortárs stílusban fogant Hornet is lenyűgöző stílusban tárja a nagyközönség elé a típusra jellemző technikai szépséget. Különösen nagy hangsúlyt fektettek a sziluettre és a vonalvezetésre, hogy kompakt, elegáns, egyszersmind agresszív formában születhessen újra a sportosságáról ismert Hornet.
A vadonatúj, 755 cm3-es, soros, kéthengeres motor 67,5 kW-os (91,8 LE-s) csúcsteljesítményt és 75 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékot biztosít
A CB750 Hornethez eredeti, gyári kiegészítők széles választékát kínálja a Honda. A különféle tartozékok nemcsak egyenként érhetőek el, három csomagot (Sport, Style és Touring) is összeállítottak a márka munkatársai, hogy mindenki megtalálhassa a számára ideális konfigurációt.
Szuperkönnyű, acél hídváz
A modell négyféle színben kerül az európai Honda-márkakereskedésekbe: Pearl Glare White és Graphite Black (mindkettőhöz elegáns, Metallic Red Flame fényezése és eloxált, piros villa tartozik), valamint Matt Iridium Grey Metallic és Matt Goldfinch Yellow.
Gazdag felszereltség és három tartozékcsomag teszi teljessé a CB750 koncepcióját
A Hornet tehát visszatért! Egyedi stílusával, rendkívül teljesítményével, gazdag felszereltségével és kimagasló használati értékével kétségtelenül új fejezetet nyit a nagy múltú típus történetében.
Legutóbbi hozzászólások