EST. 2002

„Ha én gazdag (ducatibolond) lennék”


Ha Ducati-tuningolásról, azon belül is a leveg?olajos, ezres-ezeregyes DS-blokkok reszelésér?l értekezünk, akkor az olasz NCR garázs neve mellett egyszer?en nem lehet elmenni. Alapítói 1967 óta foglalkoznak motorversenyzéssel, Mike Hailwood az általuk felkészített 900-as Ducatin nyerte meg az 1978-as Man-szigeti Tourist Trophy-t. Mondhatjuk úgy, ismerik a dörgést. Saját készítés?, a legnemesebb nyersanyagokból gyártott tuning-alkatrészeik látványától a gyengébb idegzet? motorbuzik kérdés nélkül vágódnak hanyatt, de a legfélelmetesebb mégis az, amit Millona One Shot néven adnak el?.

A Millona az NCR saját gyártású versenymotorja, prototípusa 2002-ben látta meg a napvilágot, amikor az NCR Corse versenycsapat színeiben induló, akkor még egyedi motort sok nagyhangú olasz önmagának is elkezdte követelni – az NCR motorgyártó státuszba lépett. Természetesen a „termelés” csakis a tetemes el?leg kifizetése után indul, viszont az NCR szókincsében az „alapfelszereltség” és a „sajnos nem tudjuk megoldani” szavak és szóösszetételek nem szerepelnek, minden a megrendel? vágya szerint készül, s?t, az interneten nyomon is tudja követni, éppen hol tart a gyártás.

2002 óta folyamatos az NCR Milliona fejlesztése, úgy er?södik és könnyül egyre inkább a motor, ahogy az NCR garázs egyre újabb és újabb trükköket fejleszt ki mind a futóm?, mind pedig a blokktuning területén. Minden újdonságot azonnal belepakolnak a Millionéba, majd a legfrissebb és legmagasabb szinten álló masinát azonnal fel is ajánlják a légolajos Dukikkal versenyz?k számára, a legfrissebb inkarnációt Millone One Shot 1200 Factory néven találjuk meg.

Ebben az NCR legfejlettebb, ezerkett?ig felfúrt blokkja dolgozik, legnagyobb teljesítménye 136 lóer? 8100-as percenkénti fordulaton, a nyomatékcsúcs pedig 133 Nm 6000-en. A motoron csak úgy hemzsegnek a méregdrága és legnemesebb anyagú alkatrészek, például a kuplungdekli, a kuplung és a generátorház, a hajtókarok, a szelepek, a kormánycsutkák, a lábtartókonzolok, az összes blokkcsavar és persze a komplett kipufogórendszer is titániumból készül, míg a 15 literes tank, az összes idom, a tehervisel? segédváz és az airbox pedig szénszál er?sítés? m?anyagból. Minden más tömbb?l mart alumínium, a menetkész versenymotor így képes csupán 125 kilón mérlegelni, a 136 lóer?s blokknak tehát több mint egy lóereje jut egy kilóra… Hoppá.

A blokk Ducati-alapjait leszámítva a Millone One Shot minden alkatrésze házon belül készül és a szabad piacon hozzáférhet? bárki számára, a kézzel formázott alumínium leng?karjukra különösen büszkék, hiszen mindössze 3,8 kilós a finom kis szerkezet. A váz is teljesen egyedi NCR tervezés, extraer?s króm-molibdén acélból hajlítják és hegesztik össze, végeire pedig teljesen állítható verseny-Öhlins futóm?vek kerülnek. A tengelytáv alapbeállításon mindössze 1400 milli, a villaszög állítható, a kerekek a Factory-n a Marchesini kovácsm?helyéb?l kerülnek ki, de ha ahhoz van kedvünk, választhatunk akár ötküll?s BST karbon kerekeket is.

A Millone MyChron3 Visor m?szerfala természetesen teljes telemetria kiszolgálására alkalmas, és igény esetén az üzemanyag-ellátást automatikusan a változó id?járáshoz állító ARS rendszerrel (Automatic Remapping System) is kiegészíthet?, hogy ne legyen kötelez? laptopot ragadni azonnal, amint egy kicsit is beborul az ég, és a végletekig kihegyezett blokk talán köhhint emiatt egyet-kett?t.

Klikk a képre az NCR Millone One Shot R galériához

Az NCR Millone a gazdag, pályaorientált, de a klasszikus értékeket a legfrissebb versenytechnikánál nagyobb becsben tartó ducatisti számára készül, azoknak, akik igazán értékelni képesek egy ilyen kétkerek? unikumot, egy csúcskategóriás terméket, és akik számára élvezetet nyújt például egy értékes festmény, vagy egyedi karóra tulajdonlása. ?k lesznek igazán megelégedve a minden tekintetben egyedi és különleges NCR Ducati Millone Factory-val, de a pillekönny?ség és egyediség ára nem csekély, a Millone Factory 15 milliónál indul. Szerencsére az NCR gyárt visszafogottabb specifikációkkal is Millonét, az S verzió (1000 cm3, 100 LE, 95 Nm, 145 kg) csupán 7,8 millió, míg a kicsit komolyabb R (135 kg) 10 milliós nagyságrend. De mint minden, az NCR Millone árai és végleges specifikációi is relatívak.

ugrás fel