A BMW az elmúlt években rengeteg koncepciót mutatott be, aminek nem titkolt célja egy olyan cruiser alap keresés, amivel a gyártó kiléphet a sorozatgyártási szinten a piacra. A most bemutatott Concept R18 már jóval közelebb áll egy széria motorhoz, még akkor is ha rengeteg finomításra és kiegészítőre lesz szükség a bevezetéshez.
Az egyszerű vonalak magunkban foglalják a BMW design minden jelentős ikonját. Az 1960-as évekből származó boxermotor 1800 cm3-es és levegő/olajhűtéssel rendelkezik ( Solex karburátorokkal ). A motor formáit a legendás R5 elegáns vonalai jellemzik.
Az elektromosrendszer minimalizálták, egy indító és egy világítás rendszert tartalmaz, gondosan az ülés alá rejtve. A festés vonatkozásában a Concept R 18 visszatér a klasszikus, fekete alapon fehér vonalas kombinációhoz. Bár a fényszóró az 50-es éveket idézi, belül modern LED technológiát találunk.
Mennyit kell várnia az érkezésre? Nos, Timo Resch a BMW Motorrad értékesítési és marketing alelnöke, 2020-ra várja az első széria piacra kerülését. Talán már a következő EICMA-n bemutatják.
Frissítés : BMW Motorrad sajtóanyag
A Concorso d’Eleganza Villa d’Este hagyományt és modernitást elegyítő, pezsgő háttere előtt a BMW Motorrad bemutatta a gyors technológiai változások korának magával ragadó alternatíváját. Tekinthetünk rá úgy is, mint a márka visszatérésére a gyökereihez, egy modern csavarral: a BMW Motorrad Concept R18 a nagy BMW Motorrad klasszikusok esszenciáját ülteti át a jelen korba, vagy más szavakkal egy történelmi motorkerékpár-formát ruház fel modern, egyedi hangulattal. Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője a dizájnt így írta le: „Ezzel az álommotorral a BMW Motorrad a nagy cruiser szegmens emocionális és eredeti megfogalmazását tárja elénk.”
A BMW Motorrad Concept R18 megmutatja, hogyan nézne ki az 1960-as évek boxermotorja napjainkban: egy purista custom bike, amely magán hordozza a BMW Motorrad dizájn klasszikus és ikonikus elemeit.
„A letisztult vonalait nyíltan a világ elé táró Concept R18 számomra a motorozás legbelsőbb értékét testesíti meg. Az érzést a gondolkodás helyett, amelyben a technológia a magamutogatás helyett arra szolgál, hogy teret engedjen a képzeletnek. Ez a koncepciómotor a nagyon mély érzelmekre hat – csak fel akarsz ülni rá és elhajtani. Amikor pedig újra leszállsz róla, akkor nem rejted egy garázsba és hagyod ott – hanem hátrafordulva még egy utolsó búcsúpillantást vetsz rá” – magyarázza Edgar Heinrich, a BMW Motorrad Design vezetője.
Következetesen letisztult dizájn időtlen arányokkal.
A BMW Motorrad Concept R18 a motorozás esszenciája, egy motorkerékpár a maga eredeti, természetes formájában. Az igazi custom stílusnak megfelelően ünnepélyesen levetkőz magáról minden feleslegest, hogy a lényegre koncentrálhasson. „A tervezés során a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy mindent láthatóvá tegyünk. Minden alkatrésznek funkcionális célja van. Kevesen vannak, akik ennyire abszolút őszinte megközelítést választanak” – mondja Bart Janssen Groesbeek, a koncepciómotor tervezője. A BMW Motorrad Concept R18 azonnal igazi BMW-ként azonosítható: boxermotor, bölcsőváz, kardán és csepp alakú, feketére fényezett üzemanyagtank kézzel festett kontrasztvonallal – ezen elemek mind a BMW Motorrad klasszikusainak ikonikus elemeit idézik, egyben a modern stílusú vonalvezetésbe vetett magabiztos hitet is sugározva. A kiegyensúlyozott arányok olyan klasszikusokat idéznek, mint a BMW R5, és még távolról is azt az időtlen szépséget sugározzák, amit csak a végletekig lecsupaszított dolgok képesek előidézni. A váz és a tank egyetlen vonalat alkotnak a kormánytól a hátsó kerékagyig, lendületes eleganciát adva a motornak oldalnézetből. A nagy méretű (elöl 21”, hátul 18” méretű) küllős kerekek biztos kiállást nyújtanak és tökéletesen egyensúlyozzák ki a domináns erőforrást. A gumiabroncsok is a múltat idézik: mint annak idején, most is Metzeler gyártmányúak.
A BMW boxer hagyománya új látványosságot teremt.
A BMW Motorrad Concept R18 szíve egy nagy, újonnan tervezett, kéthengeres, 1800 cm3-es boxermotor. Külsőre tudatosan utal azokra a kéthengeres boxerekre, amelyeket a BMW Motorrad az 1960-es évek végéig épített – csak jelentősen megnövelt lökettérfogatot és modern levegő/olaj hűtést kapott. A nagy prototípus boxer a legapróbb részletekig megtervezett: a motorblokk és a sebességváltó üvegporral fújt alumíniumból készültek, ami ideális alapot teremt a kézzel polírozott alumínium elemeknek, valamint a szíjvédőnek és a szelepfedeleknek. A motor logója a koncepciómotor nevét viseli és kihangsúlyozza a magas minőséget. A Solex dupla karburátorok – hasonlóan a BMW 2002-ben használtakhoz – a márka építési történetére utalnak vissza, és egy újabb részletettel gazdagítják a motorkerékpár eredeti megjelenését. Egy másik látványos elem a fedetlen, krómozott főtengely, ami a hátsó kereket köti össze a meghajtással. A motorkerékpáron nincsenek további takaróelemek, így a műszaki megoldások jól láthatók. A koncepciómotor elektronikája sem áll többől, mint az indítómotorból és a lámpákból, szintén kihangsúlyozva a letisztult dizájnt. A BMW Motorrad Concept R18 a nagy boxermotor harmadik, a BMW Motorrad által házon belül kivitelezett értelmezése. Múlt decemberben a prototípus erőforrás köré a japán CUSTOM WORKS ZON által épített motor mutatkozott be a Yokohama Hot Rod Shown. A „Departed” az esemény legrangosabb díját, a „Best of Show Motorcycle’ elismerést nyerte el, és a motorozás rajongóit klasszikus formáival, modern gyártási technológiáival és részletekbe menő kézi megmunkálásával hódította meg. A második kört a Revival Cycles értelmezése jelentette. A texasi Austinból származó építők a „Revival Birdcage” látványos modellel rukkoltak elő, ami ideális platformot jelentett a nagy boxer blokk bemutatására. A speciális tervezésű titán váz minden szögből akadálytalan betekintést enged a motorra és a meghajtásra. Az amerikai dizájn elsöprő népszerűséget szerzett a múlt havi Handbuilt Show-n is, amelyet Texasban rendeztek meg.
Minőségi részletek kifinomult custom formában.
Színét tekintve a BMW Motorrad Concept R18 igazi klasszikus. A fényezési séma tipikus BMW: a villa és a tank fehér, kézzel festett vonalai a fekete alapszínnel a BMW klasszikus fényezését idézik. A diszkrét sárga/arany árnyalat exkluzív felhangot kölcsönöz a világos dupla vonalaknak, míg a tank és a villák speciális fekete fényezése a legjobb custom stílusnak megfelelően szokatlan mélységekben pompázik, ahogy a Nap fénye a nagy fém részecskékre esik a fényezés különböző rétegeiben. A dombornyomott, egyszermélyes bőrülés stílusa az 1950-es évekre utal. Az újraértelmezett és még kényelmesebben kialakított ülés minőségi dombornyomása tökéletesen illik a purista és minőségi dizájnba. A fényszóró dizájnjának grafikái szintén az 1950-es éveket idézik. Az eredeti üveg elemek klasszikus U alakja ezúttal LED-es elemekként köszön vissza. A részletek mindegyike hozzájárul a koncepciómotor egyedi karakteréhez és kiemeli annak mondanivalóját. A BMW Motorrad Concept R18 a hagyományos és történelmi dizájnnyelvet ötvözi a BMW Motorrad modern funkcionalitásával, egyetlen koherens és következetes egészben. Az exkluzív és stílusos dizájnt kapott lóbőr kabát – amely szintén a kor esztétikumát idézi –, kifejezetten a koncepciómotor bemutatójára, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-re készült. A bőrkabát igen sima felületű, az integrált protektorok pedig szinte láthatatlanok.
A modern idők ellenpontja.
„Számomra egy, a BMW Motorrad Concept R18-hoz hasonló motorkerékpár a motoros közösség egyre fokozódó igényére adott válasz: a technológia helyett a fókusz az egyszerűségen, az eredetiségen és az átláthatóságon van. Szinte romantikus rajongás figyelhető meg a valódi mechanikai mérnöki megoldások iránt. A koncepciómotorral a célunk ezen igény kielégítése, egy analóg kinyilatkoztatás a digitális korban. Gazdag történetünk tele van ikonikus motorkerékpárokkal, amelyek mind azonos dizájnkaraktert képviselnek. Hiszünk abban, hogy ezek ma, a mai technológia mellett is működnek” –mondta Edgar Heinrich lezárásként.
Legutóbbi hozzászólások