EST. 2002

A BMW nem vágyik a MotoGP-be

A BMW sorra jelentkezik sikeresebbnél sikeresebb modellekkel, amelyekkel évr?l évre jobb eladási számokat produkál, 2015-ben ismét megdöntötték saját rekordjukat. Joggal merül fel a kérdés: a bajorok nem tervezik, hogy az egymás után (újra)csatlakozó gyártók mellett ?k is megméretnek a gyorsasági motorsport legkomolyabb porondján?

A kérdésre a BMW Motorrad vezérigazgatója, Stephan Schaller adta meg a választ.

BMW S1000RR

„A BMW nyilvánvalóan rendelkezik megfelel? gazdasági háttérrel, hogy részt vegyen a világbajnokságban, de ezt nem arra fogjuk használni, hogy két versenyz?t szerepeltessünk a kategóriában.’

Az er?iket inkább utcai motorok fejlesztésébe fektetik, két darab motor felkészítése a MotoGP számára egyszer?en nem érdekli ?ket. 2013 végén a Superbike Világbajnokságból is kiszálltak. Azóta privát versenyz?ket támogatnak, évente közel egymillió eurót osztanak szét 23 ország 19 bajnokságának 318 versenyén a legjobb 15 résztvev? között.

Hogy a BMW mennyire gondolja komolyan, amit mond, jó kérdés. A KTM hasonlóan negatívan nyilatkozott a kérdésr?l nem is olyan régen, hogy aztán alig valamivel kés?bb el?álljanak egy pont ellentétes tervvel. Most ott tartunk, hogy az RC16 jöv?re debütál, már le is igazolták két évre Bradley Smith-t a csapat számára. A motorjuk a hírek szerint elérte a 270 lóer?s teljesítményt, és szeretnék még tovább húzni.

A KTM visszatérése izgalmas esemény lesz, ahogyan az MV Agusta MotoGP-s debütálásának híre is érdekes. De valamiért az az érzésünk, a BMW komolyan gondolja, és jól érzi magát az utcai motorosok körében ?t övez? dicsfényében, és megelégszenek azzal, hogy már tizennyolcadik éve ?k adják a MotoGP versenyeken a biztonsági autókat. Meglátjuk.

BMW M2 MotoGP Safety Car

BMW M2 MotoGP Safety Car

Forrás: autoevolution.com

ugrás fel