A Bridgestone néhány napja bejelentette, hogy gyártási problémák miatt az austini GP-n a 2013-as gumikat biztosítja a MotoGP versenyz?i számára. Tegnap ezt módosították, a jelen állás szerint az Open kategória résztvev?i és a Ducati lágy és közepes, a gyári csapatok, vagyis a Honda és a Yamaha közepes és kemény hátsó gumik közül választhatnak.
A gumik keveréke és kialakítása aszimmetrikus lesz, a gumi jobb oldala mindegyik változaton keményebb és fokozottan h?álló. Felmerül a kérdés, hogy vajon miért a jobb oldal lesz er?sebb, miközben a Circuit of the Americas vonalán tizenegy balos kanyar van, és csak kilenc jobbos. A válasz nem a kanyarok mennyiségében, hanem a sebességében rejlik: a jobbos kanyarok közül négy (a 6, 16, 17 és 18-as) igen gyors, a gumiknak itt keményebb terheléssel kell megbirkózniuk. A kissé keményebb jobb oldal így jobb tapadást nyújt, egyúttal kevésbé kopik és jobban bírja a melegedést.
Bízunk benne, hogy a Bridgestone választása megállja a helyét az austini pályán, ami az egyik legtechnikásabb az egész szezonban a leghosszabb egyenesével, rövid féktávjaival, éles kanyarjaival és szintkülönbségeivel, ezért sok múlik a gumiválasztáson.
Legutóbbi hozzászólások