Aszalós Zoltán neve nem ismeretlen a hazai motorsportban kicsit is járatosak számára. Édesapja, Aszalós Péter ismert és elismert szerel?, nehéz olyan kéréssel fordulni hozzá két- és négyütem? versenymotorok kapcsán, amire ne tudna megoldást, az ? keze munkája Kovács Bálint Aprilia RS125-öse és Csányi Gerg? Triumph Daytona 675-öse is. Bátyja, Ádám évtizedekig volt a gyorsasági motorversenyzés megkerülhetetlen figurája.
Ahogy mondani szokás, a cipésznek mindig lyukas a cip?je. Ez a mondás segíthet megérteni Zoli id?nként hektikusnak t?n? teljesítményét a pályán, miért az ? motorjának technikai felkészítésére jut a legkevesebb id?. Mert hogy elszántságból nincs hiány, az nem kérdés.
A tizennyolc éves, most érettségiz? motoros számára az idei a második év, hogy a 125SP kategóriában IMRC és Alpok-Adria futamokon indul. Az idei els? fordulón, a Slovakiaringen sokat várt magától, és kissé csalódottan távozott, de a Pannónia-Ringi verseny után már sokkal ?szintébb volt a mosolya: két harmadik és egy második hellyel zárta a hétvégét.
„A hétvége számunkra egy szerdai teszteléssel kezd?dött, ahol sajnos a motorblokkom meghibásodott, így csak egy edzést mentem. A pénteki nap már jobb volt, de a technika ördöge még nem aludt, és bár a motorom nem volt 100%-os, megtettem, amit tudtam. Szombaton a kvalifikáción sajnos a kilencedik kockába tudtam bemotorozni magam, de nem voltam elkeseredve, mert a futamok csak vasárnap voltak. Este szétszedtük apukámmal a motort, és megpróbáltuk a lehet? legjobb szintre hozni, ami már a vasárnapi bemelegít? edzésen megmutatkozott, úgy t?nt, a motor újra ereje teljében van.
Az els? futamon a rajt nagyon jól sikerült, sikerült az élmez?nnyel menni egy pár körig, sokat javult a körid?m, és már nem kellett sok, hogy az elejében tudjak motorozni. Az ötödik helyen értem célba, az IMRC-ben harmadikként.
A második futam rajtja nem volt annyira jó, de ott már tudtam az élmez?nyre kapaszkodni, és így nagyon sokat javítottam. A második helyen motorozó pilóta egy kicsit elment, de úgy voltam vele, ha stabilan tudok gyorsan menni, akkor be lehet hozni. Fel is zárkóztam rá, majd az utolsó kör megkezdése után a célegyenes végén kifékeztem, majd sikerült három-négy motornyi el?nyt szereznem. De sajnos a motorom vészleállító kapcsolója zárlatos lett, és a motorom leállt alattam. Kapcsolgattam gyorsan, próbáltam életre kelteni, de mire sikerült, aki mögöttem volt, sajnos visszael?zött, így a harmadik helyen értem célba, amivel az IMRC értékelésben második lettem.
A hétvége mindent?l függetlenül nagyon jó volt, mert két harmadik és egy második hellyel lettem gazdagabb. Köszönöm a segítséget édesapámnak és a családomnak, és a támogatást az IMET Hungarónak.”
Legutóbbi hozzászólások