EST. 2002

A Ducati Lorenzo és Marquez rekordját is megdöntötte a jerezi teszten

Ígéretesen indul a 2015-ös szezon a Ducati számára. A versenyrészleg f?nöke, Gigi Dall’Igna még tavasszal t?zte ki célul, hogy jöv?re teljesen új Desmosedicivel álljanak rajthoz. A fejlesztés elkezd?dött, az év második felében már kipróbáltak néhány dolgot, és most, a privát tesztek alkalmával úgy t?nik, jó az irány, a négy napot két Ducati és a két Andrea (Dovizioso és Iannone) uralta. Csakhogy ilyen volt már máskor is.

1:38.9 volt a legjobb ideje Andrea Doviziosónak a Desmosedici GP14.2-n, ez a valaha itt mért legjobb ideje Dovinak és a Ducatinak. Hat tizeddel jobb, mint Jorge Lorenzo hivatalos pályarekordja, s?t, Marquez idén májusi legjobbját is majdnem egy másodperccel (egész pontosan kilenc tizeddel) veri. Azon a versenyen az olasz ötödikként ért célba, a legjobb körideje 1:41.062 volt, vagyis a különbség ahhoz mérten is látványos.

Bár ez kezdésnek csodás, korai még messzemen? következtetéseket levonni, és ezt a Ducati is tudja. Megtörtént már máskor is, hogy a jó teszteredmények kés?bb nem váltották be a hozzájuk f?zött reményeket.

Dovizioso visszafogottan nyilatkozik, azt mondja, azok a körid?k számítanak, amiket akkor tesznek meg, mikor minden versenyz? a pályán van. Csak azok hoznak pontokat, dobogós helyezéseket és gy?zelmeket. Ezzel együtt örül, hogy a munka meghozni látszik a gyümölcsét négy hónappal a 2015-ös szezon kezdete el?tt.

Andrea Dovizioso Ducati MotoGP Jerez 2014

Februárban Sepangban kerül sor a következ? hivatalos tesztre, akkor derül ki, hogy az új, akkor már Desmosedici GP15 lépést tud-e tartani a többiekkel.

Gigi Dall’Igna elárulta, hogy „nem szokványos’ megoldásokat is teszteltek Jerezben, amiket a szezon folyamán nem tudtak kipróbálni. Hogy mik voltak ezek, egyel?re nem árulta el. Mindenesetre a tesztelt motor nagyon közel áll a februárban debütáló GP15-höz.

A (nem hivatalos) körid?k:
1. Andrea Dovizioso (Ducati) 1:38.9
2. Andrea Iannone (Ducati) 1:39.0
3. Stefan Bradl (Forward Yamaha) 1:39.593
4. Michele Pirro (Ducati) 1:40.5
5. Alvaro Bautista (Aprilia) 1:40.598
6. Hector Barbera (Ducati) 1:40.629
7. Loris Baz (Forward Yamaha) 1:41.206
8. Marco Melandri (Aprilia) 1:42.006

Fotó: Ducati Corse

ugrás fel