A hüvelykujjas hátsó féket Mick Doohan, az egykori szintén HRC versenyz? használta, mikor lábsérülése miatt alternatív megoldásra volt szüksége a hagyományos fékpedál helyett. Az akkor pótmegoldásként beépített módszer most újra el?került, ezúttal nem kényszer?ségi okokból, hanem a praktikum és a teljesítmény miatt.
Takeo Yokoyama, a HRC technikai igazgatója elégedett a teszt eredményeivel.
„Összességében pozitív tesztet zártunk, még ha a körülmények a pályán nem is voltak tökéletesek, nehéz mindössze két motorral tiszta ívet csinálni a pályán. De szerencsések voltunk az id?járással, és végül a pálya sem volt rossz. Marc és Dani teljesítették a teszt programját, és kipróbáltak több dolgot a jelenlegi motorokon. Semmi komolyat, csak apróbb fejlesztéseket, beállításokat, alkatrészeket, többek között egy hüvelykujjas hátsó féket. Aztán természetesen a 2015-ös RC213V-t is kipróbálták. A vélemények vegyesek voltak, mint mindig, amikor egy új motor el?ször lép a pályára, de ezt figyelembe véve elégedettek vagyunk, mivel így már tudjuk, milyen irányba lépjünk tovább.’
Az idén elképeszt? eredményeket felmutató, eddig veretlen Marquez csütörtökön 41 kört tett meg az idei motorral, ötöt a prototípussal.
Az indulás…
És a beérkezés.
„A tesztelés nagyon jól ment, f?leg az utolsó napon, mikor már jó volt a pálya tapadása. Az id?k is kezdtek jól alakulni, kipróbálhattunk néhány új dolgot, és a 2015-ös prototípusról is vannak benyomásaink. Összességében a teszt legfontosabb tapasztalata, hogy kipróbálhattuk az új motort, és pozitív visszajelzéseket tudtunk adni. Ezen kívül a Honda hozott nekünk néhány új alkatrészt a jelenlegi RC213V-inkhez, és tesztelhettük az elektronikát és a féket, és néhány új, az eddigiekt?l eltér? beállítást. Elégedettek vagyunk, sok kört tettünk meg, sok adatot gy?jtöttünk. Most pihenhetünk egy kicsit, amit nagyon megérdemlünk” – mondta Marquez a harmadik nap után.
A Honda idei er?fölénye Pedrosával teljes, aki a második helyen áll az összetettben Valentino Rossi el?tt. Csütörtökön 16 kört ment az idei motorral.
„Végül egy csomó kört mentünk. Az id?járás jó volt, és sok dolgot ki tudtunk próbálni, f?leg apróbb beállításokat a motoron. Változtattunk néhány dolgon, amiknek a jöv?ben lesz szerepe, de olyanokon is, amiket már a következ? versenyeken használni tudunk. Elégedett vagyok a három nappal, mert el?rébb tudtunk lépni az elektronikával, meglátjuk, hoznak-e javulást a motoron. Az új motort is kipróbálhattuk, megtettük az els? kilométereket, de folytatnunk kell a tesztelést, hogy a fejlesztés is folytatódhasson” – mondta Pedrosa.
Most nyári szünetre mennek a srácok, folytatás augusztus 8-án Indianapolis-ban, majd egy héttel kés?bb Brnóban.
Legutóbbi hozzászólások