EST. 2002

A katari teszt után d?l el, melyik motorral áll rajthoz a Ducati

Csak a katari tesztek után dönti el a Ducati, hogy a tavalyi GP14-gyel vagy a f?mérnök Gigi Dall’Igna által teljesen újratervezett, a jelenleg futó idei második hivatalos teszten debütáló GP15-tel vágnak bele a 2015-ös MotoGP szezonba.

Bár a pilóták, Andrea Dovizioso és Andrea Iannone pozitívan nyilatkoznak az új motorról, Dall’Igna szeretné látni, hogyan teljesít más pályán.
A GP15 a napokban teszi meg élete els? köreit a második sepangi hivatalos MotoGP teszten, ezen kívül már csak Katarban lesz lehet?ség a március 29-i els? forduló el?tti teszten a tapasztalatgy?jtésre.

„Azt hiszem, Iannone számára megtaláltuk a megfelel? beállításokat. Ez megfelel? kiindulási pont a GP15-höz. Dovival még van egy kis munkánk, a féktáv végén, ledöntött motornál még vannak problémák. Örülök, de azért nem maradéktalanul’ – mondta Dall’Igna a második tesztnap után.

Ducati Gigi Dall

„Van néhány kisebb dolog, amire nem számítottunk, de szerintem ez érthet?, hiszen a motor teljesen új, nem gondolhattunk mindenre el?re. Tesztekre van szükség, hogy megfigyeljük, mi történik, és megoldjuk a problémákat.’

„Úgy gondolom, a versenyz?k visszajelzései 80 százalékban megegyeznek a szimulációk során tapasztaltakkal, nagyjából húsz százalék marad, amin dolgoznunk kell.’

„Nem szeretném eldönteni, melyik motort használjuk az els? versenyen a katari teszt el?tt. Egy pálya nem elég, hogy beigazolódjon, hogy az új motor a jobb. És szükségünk van megtett kilométerekre is, hogy lássuk, hogy a blokk is elég jól m?ködik.’

„Jelenleg nincsenek gondjaink a megbízhatósággal, ami nagyon jó hír. De tovább kell tesztelnünk, aztán meglátjuk, mi lesz. Katarban is látnunk kell a különbséget a GP14 és a GP15 között, és ott talán jobban fogjuk látni, melyik motorral érdemes rajthoz állni.’

„A végs? döntés a versenyz?ké, nem az enyém. A versenyz? feladata, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsa, nem az, hogy az én véleményemet kövesse. Egész életemben így álltam ehhez a kérdéshez. Ha emlékeztek, mikor Marco Simoncelli megnyerte a világbajnokságot 250-ben, két nagy három versenyen át két különböz? Aprilia állt felkészítve a boxában.’

„Szerintem az új motor egy kicsit gyorsabb a sikánban, mint a régi. Vannak a pályának olyan részei, ahol szerintem elég sokat javultunk, de vannak olyanok is, ahol kell még fejl?dnünk egy kicsit, hogy elérjük a GP14 szintjét.’

Ducati MotoGP Andrea Iannone

„Nagyon örülök annak, ahogy a motor a gyors kanyarokban viselkedik. Leginkább a féktávokkal van problémám.’

A legnagyobb hír, hogy úgy t?nik, a motor alulkormányozottsága, ami évek óta fejtörést okozott a mérnököknek, végre megoldódott. Hogy hogy sikerült, arra Dall’Igna csak annyit mondott nevetve: „Nehéz elmagyarázni, még mindig dolgozunk rajta, és szerintem nem is kell mindenkinek tudnia.’

Hogy az új motorban van potenciál, azt jól mutatja, hogy Valentino Rossi is úgy véli, komoly ellenfél lesz a Ducati idén.

„Eléggé aggódom a Ducati miatt, mert a régi motorjuk sem volt rossz. Az új motor még jobban néz ki, és a versenyz?ik boldogok, vagyis még egy lépés, és a mez?ny elejében lesznek. Szerintem a Ducati képes lesz küzdeni a Hondával és a Yamahával’ – mondta a Yamaha sztárja kedd este.

Valentino Rossi Sepang MotoGP teszt Yamaha

„A gyakorlatban szerintem nehéz lesz el?ttük maradni, mert a szuperlágy gumival nagy el?nyük van. A versenyeken remélem, mi leszünk jobbak, mert tavaly a Honda és a Yamaha jobb volt, mint a Ducati, f?leg a futamok második felében.’

Forrás: crash.net

ugrás fel