A rendkívül népszerű Suzuki túracsalád zászlóshajója a V-Strom 1000, sok apró hasznos módosítással gazdagodott, elsősorban az erőforrás és a váz területein. Az új V-Strom 1050 két változatban lesz kapható: az alap és a gazdagabb XT felszereltséggel.
A motor továbbra is 1037 cm3-es, folyadékhűtésű, DOHC, 90 fokban döntött kéthengeres V-motor, amit most az Euro5 szabványainak megfelelően módosítottak. Az új szabályozásra való tekintettel átprogramozták az ECM vezérlőegységet is.
Az erőforrás módosítása érintette a hűtő kapacitás elhelyezését is, az új rendszer egyes elemei közelebb kerültek az olajszűrőhöz és így kevesebb helyet foglal el, miközben a hőcserélő képesség 22.7 kW-ról 26.1 kW-ra nőt.
Az új Euró 5 változatban a kéthengeres motor 107,4 lóerőt képes leadni, 8500 fordulat mellett. Az előző verziónál ez az adat 100.6 lóerő volt. A nyomaték is változott, 100 Nm nyomatékkal rendelkezik az új 6000 fordulatnál, míg az előd 101 Nm nyomatékkal dolgozott 4000 fordulatnál.
A V-Strom 1050-ben egy teljesen új sebességtartó automatika ( tempómat ) debütált, ami a fojtószelepház teljesen elektronikus vezérlésnek köszönhető. Az egység 50 és 160 km/h között állítható be és negyedi vagy annál magasabb fokozatban.
A motor elektronika területén 3 vezetési mód közül választhatunk ( A.B,C ), a japán gyártó a három programmal érintetlenül hagyja a legnagyobb teljesítményt. Továbbra is rendelkezésre áll a Low RPM Assist rendszer, mely a váratlan lefulladásoktól menti meg a vezetőt.
Az alumínium hídváz és lengőkar nem változott. A felfüggesztések egy teljesen állítható 43 mm-es UPS első villát és állítható hátsó rugózást ( előfeszítés ) tartalmaznak, a besszállító mindkét elemnél a KYB. Változott azonban a kormány szélessége, és ezzel párhuzamosan a kormánybefogók magassága is nőt.
A gazdagabb felszereltségű XT verziót DID márkájú alumínium fűzött kerekekkel szerelik, az alap V-Strom 1050 esetében 10 küllős öntött alumínium kerekeket találunk. Mindkét verzió a Bridgestoone Battlax Adventure A41 gumit használja, elöl 110/80 R19, hátul 150/70 R17 méretekkel.
A sajtóanyag szerint az XT verzió tömege 247 kg, az alap verzió beéri 236 kg-os tömeggel.
Az új XT verzió az eddigi legjobban felszerelt csomagot kapta a gyártótól. Kezdve a hatcsatornás (az elöző csak 5 csatornát kezelt ) Bosch IMU platformtól, ami így sokkal több információt képes szolgáltatni a fékrendszer számára, megakadályozva például a hátsó kerék elemelkedését a földtől. Ezen felül van egy kombinált fékrendszer, és egy terheléstől függő vezérlőrendszer, ami lehetővé teszi az optimális fékezést a terhelés feltételeknek megfelelően.
A gyorsabb adatátvitel és a kevesebb kábel használat érdekében az új XT már CAN (Controller Area Network) rendszert használ. A rendszernek köszönhetően nagy mennyiségű információs adat szolgáltatása lehetséges a vezérlőegységek számára, míg a diagnosztizálás egyetlen interfészen elérhető.
Az új modellen megtalálható egy +-20 mm-es magasságban állítható, csúszásgátló bevonattal ellátott nyereg, valamint egy középállvány és kézvédő. Újdonság az állítható plexi, mely 11 lehetséges helyzetet kínál.
A megjelenés teljesen megváltozik, ami egyértelmű tisztelgés a múlt előtt. A négyszögletes LED fényszóró, és az éles csőr hangsúlyozza a kapcsolatot, a DR-Z és DR-BIG modellekkel. Az esztétikai újdonságok között szerepel még az aszfaltra emlékeztető szemcsés felületkezelés a kézvédőkön, a nyereg és a műszerfal oldalsó elemein. Ezen felül több motor elem is bronz burkolatot, illetve színt kapott.
Mindkét változatban új LCD-kijelzőt találunk, rengeteg információval, és egy USB bemenettel az oldalán. Ezen felül csak az XT verzióban kapunk LED-es irányjelzőket és 12 V-os aljzatot.
Mindegyik modell három színben lesz kapható, széles kiegészítő választékkal:
Legutóbbi hozzászólások