Bevallom, sosem szerettem a gyorsulási versenyeket, biztos azért, mert nem értem a lényegét. Visszatartod még a lélegzeted is, imádkozol és csavarod a gázt néhány száz méteren, aztán tiszta er?b?l húzod a féket. Rendben, és?
A rekorder motor épít?je és pilótája egy svéd hölgy, mellesleg mérnök, Eva Hĺkansson, aki férjével együtt ?zi ezt a nem mindennapi sportot, ami számára m?szaki kihívás és hobbi is egyben.
Eva számára a környezettudatosság különösen fontos dolog, ezt az 5,6 méter hosszú, pilótával együtt 700 kilós, 400 lóer?s, kecses vonalú járm?vet is azért építette, hogy megmutassa, ami környezetbarát, nem biztos, hogy lassú és unalmas is.
Eva Hĺkansson és KillaJoule
A 388 km/h-s rekorddal – ami jelenleg hivatalos bejegyzésre vár – Hĺkansson lesz a leggyorsabb motoros n? az egész világon, KillaJoule pedig elnyeri a leggyorsabb elektromos motorkerékpár és a leggyorsabb oldalkocsis motorkerékpár címeket, utóbbiba beleszámítanak a bels?égés? motorok is.
„Ez egy történelmi esemény. Több mint száz év távlatában ez az els? alkalom, hogy egy elektromos járm? megver egy bels? égés? motorosat. Legutoljára 1899-ben volt ilyen, akkor a világ leggyorsabb autója az elektromos La Jamais Contente volt, ami Camille Jenatzy vezetésével 104 km/h végsebességre volt képes. Azóta a bels? égés? motorok uraltak mindent” – mondta Eva Hĺkansson a rekord kapcsán.
A m?szaki bravúr miatt minden elismerésem, Eva ügyes csaj, tényleg megmutatta!
De a kísérletr?l készült onboard videón még mindig nem tudom, mit kell nézni, olyan, mintha a Holdon készült volna egy bádog-?rhajóban…
Fotó: Phil Hawkins, BonnevilleStories.com
Legutóbbi hozzászólások