Az eredetileg a Dakar d?néin megszület? enduró ‘faj’ egyre több képvisel?je fordul az aszfalt felé. A m?nem (egykori, akkor is inkább csak mímelt) képvisel?je, a Triumph Tiger 2007-es modellje már kifejezetten a sportos túramotorokkal szemben kínál érvényesnek t?n? alternatívát. Ez már tipikusan az a fajta motor, amely homokot és vízmosásokat legfeljebb fényképen lát majd: az angol gyár leváltja a hosszú, puha felfüggesztéseket, hitet tesz a magas kormány és az oldalra szerelhet? utazótáskák mellett. Célkeresztben a lendületes túrázásra vágyók: megfelel? kényelmi szint, élvezetes vezetés a kanyargós szelektíveken.
A Tiger 1050 lesz a hinckley-i gyártó f? újdonsága a jöv? modellévre. Klasszikus recept, 17 colos kerekek, sportos váz, er?s, nyomatékos blokk, jó szélvédelem. Szíve természetesen háromhengeres: az utolsó generációs, 1.050 köbcentis egység már többeknek ismer?s lehet a Speed Triple-b?l vagy a Sprint ST-b?l. Ebben a változatában legnagyobb teljesítménye eléri a 114 lóer?t 9.400 percenkénti fordulat mellett, forgatónyomatéka 100 Nm-re rúg 6.250-en. Nemcsak kinézete és m?szaki paraméterei, felszereltsége is sportos: az alumínium vázszerkezet már klasszikusan triumphos megoldásnak mondható, a leng?villa a Daytona Triple-ét idézi. Ezen a motortípuson most mutatkozik be a felfordított teleszkópvilla, ami teljesen állítható, radiálisan szerelt a féknyereg, 320 mm átmér?j?ek a tárcsák. A közölt tömeg 198 kg szárazon, az üzemanyagtank térfogata 20 liter. Hivatalosan a kölni Intermot kiállításon áll a nagyközönség elé a Triumph utcai Tigrise.
Legutóbbi hozzászólások