EST. 2002

A 2008-as Kawasaki KLR 650

Igaz, hogy a KLR 650-et egyel?re az amerikai piacra szánja a Kawasaki, mégis könnyen elképzelhet?, hogy a modell – ha nem is a legközelibb jöv?ben – behajózhat európai felségvizekre, f?képp egyszer? koncepciója okán – meg azért is, mert az akashiak az Öreg Kontinenesen már szinte minden szegmensben meger?sítették állásaikat, kivéve az egyhengeres utcai, enduró és sm osztályokban, amelyekben a japán konkurencia (XT, FMX, DR450) jelenléte élénk. Egyhengeres blokkal szerelt, túrázós-kalandozós attit?ddel megalkotott: ugyanakkor vérbeli, 21 colos kerekekkel szerelt enduró marad, kész arra, hogy az óceánon túl megmérk?zzön a Honda XR 650 L-lel, az Államokban talán legnépszer?bb kategóriabeli ellenféllel – a többit majd meglátjuk.

Ami a ruházatot illeti, ez nem az a könnyed és esszenciális enduró-dizájn, amit ismerünk: a Kawasaki afféle Adventure-ré gyúrta át a motort. Megkapta az utolsó változatú, KLE-stílusú fejidomot a kett?s fényszóróval – ez megfelel? védelmet biztosíthat a hosszabb etapok alkalmával is. A tank térfogata 23 literesre n?tt, ami szintén fontos, s szintén a túrázós vonalra er?sít a figyelemreméltó csomagtartó konzol, amellyel akár túlméretes szállítást is vállalhatunk.

Mindennek persze a böjtje is megvan: a terepen nyilvánvalóan nincsenek komoly problémái, viszont gyaníthatóan visszafogottabb ez a modell: kisebb a felfüggesztések rugózása (az elüls? rugóút 231 mm-r?l 206-ra csökkent, a hátsó 205-r?l 185-re), vastagabb a villa (38 mm után 41 mm), és most már pneumatikusan állítható. Hátul egy újabb fejlesztés?, Uni Track csillapítású felfüggesztés dolgozik állítható rugóstaggal.

Robosztusabbak a felnik is (a küll?k átmér?je 3,5-r?l 4 mm-re n?tt), a fékrendszert pedig klasszikus hullámos féktárcsákkal tuningolta a Kawasaki. Az els? tárcsa 260 mm helyett 280-as, míg hátulra egy új féknyereg érkezett.

A 650 köbcentis, karburátoros er?forrás több f? alkatrészét újjal helyettesítették a tervez?k (f?tengely, szelepek), amivel céljuk az volt, hogy az alacsony fordulattartományban is kellemes er? álljon rendelkezésre, egyébként pedig növekedett a blokk teljesítménye. Cserélték a láncot, ezzel a menetzajt sikerült csökkenteni, a kipufogó pedig egy darabból készül, új a h?t? is. A gyújtás egy teljes egészében tranzisztorizált rendszerrel történik (a korábbi CDI helyett), a váltó öt sebességes.

ugrás fel