EST. 2002

A 2009-es Honda CBR 600 RR

Sok változik, avagy kevés? Minden csak néz?pont kérdése… a 2009-es CBR 600 RR els? ránézésre akár össze is téveszthet? az aktuálisan piaci forgalomban kapható motorkerékpárral, aminek nyilvánvalóan nagyon örülnek azok, akik magukévá tettek egy ilyet, hiszen nem értékel?dik – úgymond – le a már meglév? masina. De a látszat, mint szinte minden esetben, most is csal. Míg az esztétikai változások valóban minimálisak – zártabb idomzat, kisebb irányjelz?k – az aranyszárnyas szupersport valódi forradalom hírnöke. Nem tréfált bizony a Honda vezérkara, mikor pár éve Párizsban megígérte az ABS bevezetését minden motorra, ideértve a sportgépeket is.

A CBR600RR-en alkalmazott rendszer nem pusztán hidraulikus fékrásegítés, hanem egy kombinált elektronikus szisztéma, az ABS és a CBS (kombinált fékezés) mixtúrája, ami, ha hinni lehet a marketingnek, nem csak a köznapi használatban szavatol nagyobb biztonságosságot, hanem a pályán is hatékonyan funkcionál – hogy egy így van-e, azt reményeink szerint az els? adandó alkalommal ki is próbáljuk. Mindenesetre a Hondától azt kapja a piac, amit el is vár t?le: egyrészt a kétévente szokásos, rituális modellmegújítást, ahogy egy szakért? kolléga mondta, a természettudományokból ismeretes energiaminimumra törekvés elve mentén, azaz: változtass, de csak annyit, amennyit feltétlenül kell. És bizony néha az apró módosítások, fejlesztések egészen nagy horder?vel bíró javuláshoz vezetnek.

Új dugattyúkat kapott a blokk, ami jelentkezik az er?leadásban; a forgatónyomaték +3,5%-os növekményt jegyez a 8.ooo és 12.ooo percenkénti fordulat közti tartományban, ami a f?bb adatokból nem olvasható le, hiszen ezek – 120 LE 13.5oo-on illetve 66 Nm 11.25o-en – változatlanok.

194 kilogrammos menetkész tömegel jön ki az ABS-es verzió, ennél egy jó tízessel nyom kevesebbet az alapváltozat – 184 kg menetre élesítve, azaz 155 kg szárazon. Primadonna voltát tehát sikerült meg?riznie, és marad a 600-as osztály legkönnyebb versenyz?je, hála a titánium-ötvözet kipufogónak és az egyblokkos Tokico féknyergeknek.

ABS-es és normál verzió egyaránt kapható lesz a hatszázas Hondácskából, azaz a gyár meghagyja a választás jogát az ügyfeleknek. Bölcs. Az alapváltozat fényezését nézve (a kék) mondhatjuk-e, hogy obligát a döntés?

ugrás fel