EST. 2002

A 2012-es KTM 690 SMC R

A mattighofeniek SMC-jének modellfrissítési munkálatai olyannyira mélyrehatónak bizonyultak, hogy egy R bet?t volt kénytelen hozzáírni a motorkerékpár nevéhez a narancsszín márka – ez pedig abszolút prémium-jelz? a KTM-nél.

Az egyhengeres LC4 blokk a kategória leger?sebbike, 690 köbig növekszik, köszönhet?en a löket 80-ról 84,5 mm-re emelésének. A kompresszió aránya 12,5:1-en áll meg, a legnagyobb teljesítmény pedig három lóer?vel 66,5 LE, a forgatónyomaték maximuma a korábbi 64-r?l 68 Nm. Megújhodtak a WP felfüggesztések, kisebb rugóúttal jönnek ki (teleszkóp és hátsó csillapítás egyaránt 250 mm, szemben a korábbi 275 illetve 265 mm-rel). Ez persze kisebb nyeregmagassággal is jár – mintegy centiméterrel került lejjebb az R-modell ülése, 890 mm a talajtól. Pályán, városban vagy országúton egyaránt jól használható supermotóval állunk szemben, kíváncsian várjuk az els? véleményeket a felhasználói élményr?l.  

Súlya rekordszámba megy, 139 és fél kilogramm menetkészen. Kiválóan kezelhet? kis gépnek ígérkezik, pláne az állítható felfüggesztésekkel, az APTC kuplunggal és a Brembo fékekkel (el?l radiálisan szerelt féknyereg figyel, 320 mm átmér?j? tárcsával). Az LC4 blokk m?szaki frissítése nyomán a gyári szervizintervallum 10 ezer kilométerre n?tt – árképzése itthon még nem történt meg, európai listaára 8.700 euró.

 

 

 

ugrás fel