A kilométerfalók egyre népesebb mez?nyébe pályázik a Suzuki a 650-es Bandit SA változatával. Tény, hogy a motor túrázósabb énjére er?sít rá a Párizsban prezentált kiadás, meg?rzi ugyanakkor sokoldalú mivoltát. A mindennapos – akár városi – használatban remekül kezelhet?, agilis motornak bizonyul, de kirándulómotornak éppúgy beillik. A dizájnfrissítés sem tett rosszat neki, a fejidom-fényszóró kombótól sokkal agresszívabb, lendületesebb az eddigieknél.
Az SA kevés példányban (pontos szám egyel?re nem ismert) és kizárólag a képeken látható fényezéssel kerül a kereskedelmi forgalomba januártól. Szériában ABS-t kap, két pozícióban állítható a kormánya, a fék- és kuplungkar pedig négyféle állásban, nem beszélve a nyeregmagasságról (790 vagy 810 mm) – viszonylag széles skálán választhatunk tehát aszerint, hogy sportosan vagy komfortosan szeretnénk közlekedni. A nyereg egyedi darab, ergonómiailag tesztelt, a vezet? és az utas egyaránt nagyobb felületen süpped bele. A m?szerpanel vegyes, analóg-digitális – nagyon jól mutat a digitális fordulatszámmér? LCD-kijelz?n, üzemanyagszint- és sebességfokozat-mutatóval, órával, két részleges kilométerszámláló funkcióval. A félidom oldalain egy-egy hasznos tárgytartó rekesz helyezkedik el, hogy a fontos dolgaink mindig kéznél legyenek.
A 656 köbcentis, vízh?téses, négyütem? soros négyhengeres 85 lóer?t tud 10.500 percenkénti fordulaton, 61,5 Nm-es forgatónyomatékkal. Hengerenként négy szelep dolgozik, a befecskendezésért pedig a két pillangószelepet alkalmazó SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) rendszer felel. Széles fordulattartományban adja le az optimális nyomatékot, ugyanakkor gázadásokra kell?en reaktív.
A Bandit 400-as motorizációval 1989-ben került a piacra, világszerte (Japán kivételével) 431 ezer példányt adtak el bel?le azóta, 385 ezer Európában talált gazdára. 1995-ben jött az leveg?-olajh?téses 600-as a korát megel?z? SACS (Suzuki Advanced Cooling System) rendszerrel, 2005-ben lett aztán 650-es bel?le.
Legutóbbi hozzászólások