Eljött a perc, hogy a pesarói oroszlán bekoszolja a bundáját: eme képzavar mögött nem
más áll, mint hogy a Benelli
– mint azt már el?zetesen több ankéton is beharangozták – elkezdi
offroad-pályafutását, bemutatva els?
koszolnivaló gépeit.
Így már nem csak a Kawasaki révén lesz zöld szín az ágazatban.
A motorok szépek, bizonyos
tekintetben forradalmiak is: a krossz egyetlen esztend? alatt lett prototípusból
szériamotorrá, s?t az idei
milánói mustrára megérkezett az enduró-n?vérke is.
Ennek neve BX 505, s itt a számjegy természetesen utalás a lökettérfogatra. Ez a
masina jöv?re az enduró
világbajnokság E3 osztályában méretteti meg magát. Érdekességekben nincs hiány: a
szelepek titániumötvözetb?l
készülnek, a furat és a löket aránya pedig egészen extrém, 105 x 59,5 mm.
A blokk közölt teljesítménye 44,5 kW, azaz
hatvan lovacska, ami b?ségesen elegend? az akadályok átugratásához. A váz
határozottan szakít minden
eddigi tradícióval. A szokványosnak mondható alumínium szerkezet mellett egy
karbonból készül? strukturális elem
kell, hogy fölkeltse figyelm?nket, ami rögzíti és merevíti magát a vázat. A
szabadalmaztatott rendszer elnevezése
EFA, ha beválik, biztosan hallunk még róla.
A felszereltség többi eleme teljesen ‘normális’: az 50 mm szárátmér?j?
villa 310 mm-es rugóúttal bír, hátul ugyancsak 310 mm-re szabványosított Sachs
rugóstag dolgozik. Hullámos
féktárcsákkal (310 illetve 260 mm) és Brembo féknyergekkel lesz teljes a kép a
futóm?r?l. A motor a mérlegelésnél
110 kg-ot nyom.
Legutóbbi hozzászólások