Bátor, ám ha úgy vesszük, obligát döntést hozott a Beta, amikor úgy döntött: 2010-es enduró-modellpalettáját saját gyártású, azaz száz százalékig olasz blokkokkal szereli. Az er?forrásokat a Beta mérnökei tervezték nulláról, a kivitelezés pedig a toszkán hegyek közt, az Arno folyó partján elterül? Rignanóban megy majd végbe.
Nagy valószín?séggel a futóm?vet is teljesen átdolgozták az olaszok, hozzáidomítva a házi négyütem? karaktervonásaihoz. Egyel?re mind a futóm?, mind a gépház adatai titkosak, ezeket a novemberben esedékes milánói motorszalon, az Eicma el?tt pár nappal teszik publikussá (a modellek október végén már kaphatóak lesznek az itáliai kereskedésekben).
Mint viszonylag kis (világviszonylatban egészen apró) gyártó, a Beta ezzel a stratégiai lépésével precedenst teremt. A KTM régi blokkjai felett egyrészt elszállt az id?, másrészt az osztrákok – folyosói pletykák szerint – nem akartak tovább szállítani a Betának. Ezzel együtt az olaszok dönthettek volna úgy is, hogy távol-keleti országokban gyártatják le er?forrásaikat… nem így tettek.
A márkának mindig is megvolt a maga rajongótábora, és az utóbbi id?kben egyre nagyobb renoméra tett szert az amat?r endúrósok körében. A m?szaki adatokra tehát egyel?re még várni kell, addig is ízelít?nek talán megteszi az itt illusztrációként használt egy-egy fotó (nem Oberdan Bezzi virtuális jegyzetfüzetéb?l valóak, bár stílusbeli hasonlóságok mintha lennének – 100% Made in Italy!).
Legutóbbi hozzászólások