A BMW folytatja a GS család megújítását, bemutatva az F 700 GS-t és az F 800 GS-t, amelyek a 2007-ben porondra lépett F650-et illetve F800-at hivatottak helyettesíteni.
A BMW saját bels? biztonsági politikájának (360 fokos biztonság) megfelel? gépek szériában tartalmazzák az ABS-t (ez kiiktatható), extraként pedig kérhet? az ASC (Automatic Stability Control) menetstabilizátor, ami abszolút újdonságot jelent ebben a szegmensben. Ez a hasznos kiegészít? elektronika képes megakadályozni a hátsó kerék megcsúszását kigyorsításnál – egyrészt biztonságosabb vele a vezetés, mert az oldalsó tapadásvesztés nem lép fel, másrészt hatékonyabb az er?átvitel a hátsó keréken. Ez a funkció ugyancsak kiiktatható, akár menet közben is.
A blokk a bajorok soros kéthengerese, 798 köbös lökettérfogattal, négy szeleppel, injektorral, vízh?téssel és hat sebességes váltóval. Az F 800 GS 85 LE-t ad le 7.500 percenkénti fordulaton, 83 Nm-es legnagyobb nyomaték társul ehhez, 5.750-en. Az F 700 esetében a számadatok: 75 LE (7.300-on) és 77 Nm (5.500-en). A F650GS változathoz képest ez plusz négy lóer?t és plusz két Nm-t jelent.
Futóm? terén nagy változás nincs, robosztus acél cs?váz, sok csomagra kialakítva, szögletes kialakítású acél segédváz hátul, alumínium leng?villa és a korábbról ismert felnik. Kiegészít?ként pedig itt az ESA, az elektronikus futóm?állítás, amiben három gyári beállítás található: Comfort, Normal és Sport. Alant a BMW hivatalos sajtóközleménye olvasható.
Amikor a BMW Motorrad 2007-ben az F 650 GS és F 800 GS belép?- és középkategóriájú modellekkel b?vítette GS-családját, az újdonságok egyértelm? küldetéssel érkeztek a piacra: mindenfajta úton élvezetes motorozás a könny? és biztos uralhatóság révén, illetve tekintélyes er? és magas fokú kényelem a hosszabb utazások során, még akkor is, ha csupán köves út vezet a célhoz. Egy koncepció, két modellváltozat, amelyeket egyaránt nagy lelkesedéssel fogadott a motorosok széles tábora.
A BMW Motorrad ennek szellemében két új, F 700 GS és F 800 GS enduro-modelljével írja tovább a GS-típusok sikertörténetét. A BMW Motorrad célkit?zése, mint mindig, ez esetben is a jó konstrukciók még kiválóbbá fejlesztése, amely során mindvégig nagy hangsúlyt fektet a jellegzetes GS-erények meg?rzésére és további javítására.
Az új F 800 GS utcai és túra-kvalitásait kiváló terepezési képességekkel ötvözi, e kategóriában mindeddig elérhetetlenül magas színvonalon egyesítve e két külön világot. Az új F 700 GS ezzel szemben inkább azon motorosokra összpontosít, akik kevésbé igénylik a terepezési adottságokat. Legf?bb er?sségei között így alacsonyabb üléspozíciója, magas fokú mindennapos használhatósága és gazdaságossága mellett kínált, több mint elegend? teljesítménye említhet?.
„Biztonság 360°-ban“ koncepciója keretében a BMW Motorrad új F 700 GS és F 800 GS modelljeit már alapkivitelben a BMW Motorrad legújabb generációs blokkolásgátló (ABS) berendezésével szereli fel. További, a kategóriájukban szintén újdonságnak számító biztonsági felszerelést kínál az F 700 GS és az F 800 GS az extrafelszerelésként rendelhet? automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC), illetve az elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) formájában.
Jól bevált soros, kéthengeres – Az F 700 GS esetében magasabb teljesítmény- és forgatónyomaték-szinttel
Akárcsak az F 700 GS, úgy az F 800 GS is a karakteres, folyadékh?tés?, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres motorral készül. Összlökettérfogata 798 köbcentiméter, elektronikus benzinbefecskendezéssel és szabályozott katalizátorral m?ködik, s hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Érzékeny gázadási reakciói, meggy?z? vonóereje és csekély üzemanyag-fogyasztása egyaránt alapvet? erényei között szerepel. Egyedülálló a sorozatgyártású motorkonstrukciók körében a kiegészít? hajtókarral megoldott tömegkiegyenlítés, amely az els? és másodrend? tömeger?ket csaknem teljes mértékben kiegyenlítve gondoskodik a kéthengeres messzemen?kig rezgésmentes üzemér?l.
Az F 800 GS modellben 7500-as percenkénti fordulatszámnál 63 kW (85 LE) teljesítménnyel szolgál ez az aggregát, maximális forgatónyomatéka pedig 5750-es percenkénti fordulatnál 83 newtonméterre adódik.
Az új F 700 GS teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje tekintetében egyaránt fejl?dött el?djéhez képest. 7300-as percenkénti fordulatszámnál kínált 55 kW (75 LE) teljesítménye (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7.000 min-1) négy lóer?vel haladja meg a korábbi modellét, de 5500-as fordulatnál leadott 77 newtonméter maximális forgatónyomatéka (F 650 GS: 75 Nm / 4.500 min-1) is magasabb. Valamivel rövidebb áttételezése révén még dinamikusabb menetteljesítményekkel szolgál.
F 700 GS dupla tárcsás fékkel. A „Biztonság 360°-ban“ koncepció keretében mindkét modellen szériafelszerelés az ABS
Az új F 700 GS és F 800 GS egyaránt jól bevált futóm?-technikával készül. Az acél cs?váz tehervisel? elemként integrálja a motort, s a tervez?k a négyszöglet? acélcs?-profilból készült hátsó vázat, a kett?s alumínium leng?kart, illetve a keréktárcsákat és a gumiabroncsokat is változatlanul hagyták.
Akárcsak az F 800 GS, az új F 700 GS lassításáról is kett?s els? tárcsafék gondoskodik, emellett mindkét GS-újdonság els? ízben már alapkivitelében tartalmazza a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációját.
Elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA)
Abszolút újdonság a motorkerékpárok e szegmensében az elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) rendszere. Gyári extrafelszerelésként igen kényelmesen, a kormányról egyszer? gombnyomással teszi lehet?vé a vezet? számára a hátsó rugóstagok széthúzási csillapításának a „Komfort“, a „Normal“ és a „Sport“ üzemmódok szerinti állítását. Ezzel a csillapítás karakterisztikáját mindenkor motorozási stílusához, illetve a pillanatnyi útviszonyokhoz illesztheti. A kívánt rugóel?feszítés beállítására szolgáló kézikereket a kedvez?bb kezelhet?ség jegyében dolgozták át a tervez?k.
Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC)
Ugyancsak új gyári extrafelszerelésként jelent meg a kínálatban, s az F 700 GS és F 800 GS piaci szegmensében szintén egyedülállónak számít a BMW Motorrad új Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló rendszere (Automatic Stability Control; ASC). A BMW Motorrad e korszer? kipörgésgátló berendezése gyorsításkor hatékonyan veszi elejét a hátsó kerék hajtásból ered? megcsúszásának (kipörgésének), s ezzel az oldalvezet? er? megsz?nésének, amely végs? soron a hátsó kerék kitörését eredményezné. Az eredmény pedig – különösen mérsékelt tapadású útfelületen – az aktív biztonság örvendetes növekedésében nyilvánul meg.
Új kapcsolóegységek
Kézi armatúrái és kapcsolói tekintetében az F 700 GS és az F 800 GS szintén a BMW Motorrad legújabb fejlesztéseit alkalmazza, amelyeket kompakt konstrukció és még kedvez?bb ergonómia jellemez.
M?szeregység új számlapokkal és b?vített információtartalommal
Az F 700 GS és az F 800 GS egyaránt analóg sebesség- és fordulatszámmér?je egymást részben fedve kapott helyet, új tervezés? számlapjaik pedig a pillanatnyi értékek még könnyebb leolvasását teszik lehet?vé. Az információs kijelz? immár alapkivitelben tájékoztat az üzemanyagszintr?l és a h?t?folyadék h?mérsékletér?l.
Füstszürke burák az irányjelz?kön és a LED-es hátsó lámpán
Irányjelz?ik és LED-es hátsó lámpájuk új tervezés?, füstszürke burái is még dinamikusabb és harmonikusabb megjelenést kölcsönöznek az új F 700 GS és F 800 GS számára.
Új tervezés? burkolatok, modell-specifikus és karakteres dizájn, új színek
Az új BMW F 700 GS és F 800 GS formai nyelvezetében is jelent?sen továbblépett, s még inkább letisztult, az adott modell stílusához illeszked? dizájn jellemzi. A fejlesztés leginkább az új oldalsó burkolatokon mutatkozik meg, amelyek még hangsúlyosabbá és dinamikusabbá váltak, az eddigieknél is autentikusabb módon képviselve az F 700 GS és az F 800 GS eltér? karakterét. A küls? fejlesztések csomagját új színkoncepció és feliratok teszik teljessé.
Mélyebbre ültetett futóm? már az F 800 GS számára is
Az F 800 GS vásárlóinak az ülésmagasság mérséklésére vonatkozó kifejezett igényére a BMW Motorrad extrafelszerelésként vagy kiegészít?ként immár mélyebbre ültetett futóm?vel és alacsonyított üléssel is szolgál.
A gyári extrafelszerelések és kiegészít?k palettájának széles kör? b?vítése
A modellfejlesztés keretében a BMW Motorrad az extrafelszerelések és kiegészít?k kínálatát is jelent?sen kib?vítette, így szolgálva a GS-modellek vásárlóinak sokrét? igényeit és használati szokásait.
M?szaki fejlesztések – Áttekint?:
- Az F 700 GS esetében el?djéhez képest fokozott teljesítmény- és forgatónyomaték-szint: 55 kW (75 LE) / 7300 min-1 (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7000 min-1)
- Szériafelszerelésként a BMW Motorrad kétcsatornás blokkolásgátló berendezésének (ABS) legújabb generációja
- Dupla tárcsás fék elöl, már az F 700 GS számára is
- Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) (gyári extrafelszerelés)
- Elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
- Átdolgozott kézikerék a hátsó rugóel?feszítés-állítás számára
- Új tervezés? burkolatelemek dinamikusabb, férfiasabb dizájnnal
- Új színek az F 700 GS palettáján:
„Piros alma metál”, matt „Ostra-szürke metál” és „Gleccser-ezüst metál”
- Új színek az F 800 GS számára:
matt „Kalamata metál”, „Cordoba-kék” és „Alpin-fehér 3”
- Új kapcsolóegységek a kormányon és új tervezés? els? fékfolyadék-tartály
- Új fejlesztés? szorítórögzítés az F 700 GS kormányához
- M?szeregység új sebesség- és fordulatszámmér?-számlapokkal és b?vített információtartalommal
- Új szélvéd? az F 700 GS számára
- Füstszürke burák az irányjelz?kön és a LED-es hátsó lámpán
- Mélyebbre ültetett futóm?/alacsonyabb kialakítású ülés az F 800 GS esetében (gyári extrafelszerelés/kiegészít?)
- Teljesítmény-csökkentés 35 kilowattra (48 LE) (gyári extrafelszerelés)
- Jellegmez?-variáció normálbenzinhez (ROZ 91) (gyári extrafelszerelés)
- Komfort-ülés már gyári extrafelszerelésként is
- Koffertartó „Variokoffer” számára már gyári extrafelszerelésként is
- Új fejlesztés? középállvány gyári extrafelszerelésként
- Komfort csomag: fedélzeti számítógép, markolatf?tés, koffertartó, középállvány (gyári extrafelszerelés)
- Biztonsági csomag az F 800 GS számára: Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) és Elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) (gyári extrafelszerelés)
- Biztonsági csomag az F 700 GS számára: Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC), Elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) és gumiabroncs leveg?nyomás ellen?rz? berendezés (RDC) (gyári extrafelszerelés)
- LED-es kiegészít? fényszóró az F 800 GS számára (gyári extrafelszerelés)
- Széles enduro-lábtartók (kiegészít?)
A legfontosabb m?szaki eltérések – Áttekint?:
BMW F 800 GS BMW F 700 GS
63 kW/85 LE 55 kW/75 LE
USD-teleszkópvilla Hagyományos teleszkópvilla
WAD-rugóstag Gáztöltés? rugóstag
Drótküll?s kerekek Alumíniumöntvény keréktárcsák
21-colos els? kerék 19-colos els? kerék
Alumíniumkormány Acélkormány
Ülésmagasság: 880/850 mm Ülésmagasság: 820/790 mm
Menetkész saját tömeg: 214 kg Menetkész saját tömeg: 209 kg
Hajtásrendszer. El?djeihez hasonlóan az új F 700 GS és F 800 GS modelleket szintén az alapvet?en dinamikus karakter? és nyomatékos, 798 köbcentiméter összlökettérfogatú, soros kéthengeres er?forrás hajtja, amely benzinbefecskendezéssel és szabályozott katalizátorral m?ködik. Konstrukcióját tekintve a párhuzamos hengerelrendezés? (Paralleltwin) er?forrás változatlan formában érkezett az el?dmodellekb?l. Továbbra is igazi m?szaki különlegesség kimondottan kompakt konstrukciója, mindössze 8,3 fokban el?redöntött hengerekkel, két felülfekv? vezérm?tengellyel, s a szelepek görg?s emel?kön keresztül megoldott, magas fordulatú koncepció szerinti m?ködtetésével. Egyedülálló a tömegkiegyenlítés a f?tengely közepéhez kiegészít? hajtókarral csatlakoztatott, csuklós mechanizmusa, amely a csekély rezgésszint jellemezte üzem szolgálatában pontosan meghatározott méret? és elhelyezkedés? ellensúlyokat hordoz.
Továbbfejlesztett teljesítmény- és forgatónyomaték-karakterisztika, valamint rövidebb áttételezés az F 700 GS esetében
Az F 700 GS és az F 800 GS egyaránt kifejezetten az agilis menettulajdonságok szellemében kialakított teljesítménykarakterisztikával és pörg?s karakterrel csábít. Mindkét új GS-modell már az alsó és a közepes fordulatszám-tartományokon is a motorozás er?teljes és dinamikus élményével szolgál, utcán, országúton és terepen egyaránt.
Míg az F 800 GS teljesítménye és forgatónyomatéka 7500-as percenkénti fordulatszámnál 63 kW (85 LE), illetve 5750-es fordulatnál 83 newtonméter értéken változatlan maradt, az új F 700 GS mindkét mutatójában felülmúlja el?djét. Motorja 7300-as percenkénti fordulatszámon leadott 55 kW (75 LE) teljesítménye négy lóer?vel n?tt (F 650 GS: 52 kW [71 LE] / 7000 min-1), de az 5500-as fordulaton kínált 77 newtonméter maximális forgatónyomatéka is magasabban alakul (F 650 GS: 75 Nm / 4500 min-1).
A teljesítménynövekedés már az F 700 GS esetében is szuperbenzin (ROZ 95) használatát feltételezi, de opcióként mindkét modell – motorvezérlési jellegmezejük megfelel? módosításával – normálbenzinnel (ROZ 91) is üzemeltethet?. A 25 évnél fiatalabb jogosítványszerz?k számára (a vonatkozó teljesítményhatár 2013. január 1-i EU-szint? megemelésének megfelel?en, amely Magyarországon 2013. január 19-én lép hatályba) az F 700 GS és az F 800 GS mérsékelt, 7000-es percenkénti fordulatszámnál 35 kW (48 LE) teljesítménnyel és 5000-es fordulatnál 60 newtonméter forgatónyomatékkal is rendelhet?.
A körmös tengelykapcsolós hatfokozatú sebességváltó változatlan formában érkezett az el?dmodellekr?l. A még érzékenyebb gázadási reakciók és dinamikusabb mozgékonyság szolgálatában az új F 700 GS terephasználatra is alkalmas lánchajtásának szekunder áttételét 17:42 fogszám-aránnyal (F 650 GS: 17:41) némileg rövidebbre választották a tervez?k.
Futóm?. Az új F 700 GS és F 800 GS a jól bevált cs?váz-rendszer? acél vázszerkezetre épül, amely a motort is tehervisel? elemként integrálja. A tervez?k a négyszöglet? acélcs?-profilból készült hátsó vázat, a csomólemezekkel meger?sített kormányagy-rögzítést és az egyrészes, kokillaöntési eljárással készült kett?s alumínium leng?kart is változatlanul hagyták, amelyek szintén a GS-modellek igényes kidolgozásának és könny?szerkezetes konstrukciójának jellegzetességei.
Dupla tárcsás fék az F 700 GS számára
Akárcsak az F 800 GS, immár az új F 700 GS is dupla els? tárcsafékkel készül, amelyek 300 milliméter effektív átmér?j? tárcsáin kétdugattyús úszónyergek dolgoznak. A féktárcsák és a kerékagy között mindkét modellen úszóágyazást alkalmaztak a konstrukt?rök.
A hátsó keréken ugyancsak mindkét típus esetében egytárcsás, 265 milliméter átmér?j?, egydugattyús úszónyereggel szerelt fék m?ködik. Az új F 700 GS és F 800 GS egyaránt új tervezés? fékfolyadék-tartályt kapott, amely harmonikusan illeszkedik küls? megjelenésükbe.
Mindkét modellen már szériakivitelben megtalálható az ABS
„Biztonság 360°-ban“ koncepciója keretében a BMW Motorrad új F 700 GS és F 800 GS modelljeit els? ízben már alapkivitelben a BMW Motorrad legújabb generációs, kétcsatornás blokkolásgátló (ABS) berendezésével szereli fel. Az új rendszer nem csupán könnyebb, hanem jóval kompaktabb konstrukció is el?deinél, s e rendszerekben a még érzékenyebb reakciók szolgálatában kizárólag lineáris szabályzású belép?szelepeket alkalmaztak a tervez?k. Az új kerékfordulatszám-érzékel?k önm?köd?en felügyelik a szenzor és az érzékel?-kerék közötti távolságot. Az új, immár szériafelszereltséget b?vít? blokkolásgátló – például lendületes terepmotorozáskor – a megszokott módon gombnyomásra ki is kapcsolható.
Elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) gyári extrafelszerelésként
Kívánságra – azaz gyári extrafelszerelésként, s e piaci szegmensben egyedülálló megoldásként – a motoros igen kényelmesen, egyszer? gombnyomással állíthatja az F 700 GS és az F 800 GS hátsó rugóstagjának széthúzási csillapítását. Az elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) berendezése így a futóm? karakterisztikájának igény szerint alakítását teszi lehet?vé, egyszer? kezeléssel, akár menet közben is. A vezet? által kiválasztott „Komfort“, „Normal“ vagy „Sport“ üzemmód szerint az elektronikus szabályzás az adattárolójában rendelkezésre álló optimális paraméterek szerint határozza meg a csillapítási karakterisztikát, majd állítja át a rendszert ennek megfelel?en. A csillapítás hangolása menet közben is csupán egyetlen gombnyomással megváltoztatható, amit a lengéscsillapítóra épített kisméret? és könny? léptet?motor végez el. A m?szeregységen a megfelel? szimbólum megjelenése jelzi a változást. A rugóel?feszítés átdolgozott, jól hozzáférhet? kézikerékkel állítható.
Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) gyári extrafelszerelésként. Ugyancsak egyedülálló technika az új F 700 GS és F 800 GS piaci szegmensében a BMW Motorrad ASC vezet?i segédrendszere, amely egyben a BMW motorkerékok egyik legnépszer?bb extrafelszerelése is.
Az ASC gyorsításkor hatékonyan veszi elejét a hátsó kerék hajtásból ered? megcsúszásának (kipörgésének), s ezzel az oldalvezet? er? megsz?nésének, amely végs? soron a hátsó kerék kitörését eredményezné. A blokkolásgátló berendezés (ABS) kerékfordulatszám-érzékel?inek adatait felhasználva, a rendszer az els? és a hátsó kerék fordulatszámának összevetésével állapítja meg a kipörgés tényét, s a motorvezérlésbe avatkozva az el?gyújtási szög és az üzemanyag-befecskendezés megváltoztatásával gondoskodik a motornyomaték megfelel? mérték? csökkentésér?l.
Az ASC rendszere így jóval hatékonyabb vonóer?-átadásról, s ezzel fokozott aktív biztonságról gondoskodik. Amennyiben a motoros nem kíván beavatkozást a motor szabályozásába, a berendezést – akár menet közben is – egyszer? gombnyomással ki is kapcsolhatja.
Elektromos rendszer és elektronika. Az új F 700 GS és F 800 GS elektromos berendezésének alapjául a korábbiakhoz hasonlóan fejlett CAN-Bus rendszer szolgál. A Single-Wire-System (SWS) alkalmazása számos el?nyt rejt: jelent?sen mérsékli a kábeligényt, az összes szabályzóegység hálózatba kapcsolását lehet?vé teszik, s ily módon nagyban leegyszer?síti az átfogó diagnosztikai adatképzést. Mindemellett a hagyományos olvadó-betétes biztosítékok is feleslegessé válnak, mivel a rendszer hibás m?ködés esetén önm?köd?en lekapcsolja az érintett komponensét.
A CAN-Bus technológia bevezetése óta az elektronikus indításgátló is a BMW motorkerékpárok alapfelszereltségének része. Az er?forrás beindításához így már nem a megfelel? tollazatú kulcs behelyezése és elfordítása, hanem a BMW kulcsba épített chip részér?l a kombinált kormány- és gyújtászár gy?r?antennája felé leadott megfelel? kód szükséges. A motorvezérlés csakis ebben az esetben engedélyezi az indítást. Jelenleg e technika képezi a legbiztonságosabb lopás elleni védelmet. A megbízható áramellátásról 14 Amperóra kapacitású akkumulátor, illetve 400 Watt teljesítmény? generátor gondoskodik.
Új kapcsolóegységek és b?vített információtartalom
Új F 700 GS és F 800 GS modelljeit a BMW Motorrad legújabb generációs kapcsolóegységeivel szereli fel. E komponensek az egyes kábelek helyett a speciális öntési eljárással kialakított vezet?k technológiájával (Molded Interconnect Design; MID) készülnek, s ennek köszönhet?en jóval kompaktabb felépítés?ek, egyben magasabb fokú funkcionalitás, letisztult elrendezés és optimális kezelhet?ség jellemzi ?ket.
A jobb és bal oldali irányjelz? korábban különálló funkciói így most a kormány bal oldalán egyetlen kezel?elemben jelennek meg. A vészvillogó különálló, a bal oldali kormányarmatúra fels? részén jól láthatóan elhelyezett kapcsolóval m?ködtethet?. A tompított és a távolsági fény, illetve a fénykürt funkciói szintén egy közös kapcsolóval vezérelhet?k, amely igen ergonomikusan a bal mutatóujjal kezelhet?.
A markolatf?tés gombja a még könnyebb kezelés szolgálatában feljebb került, míg az önindító és a vészleállító gyakorlatias módon közös billen?-kapcsolóval aktiválható. Ezzel megel?zhet?, hogy a vezet? az önindítót tévedésb?l bekapcsolt vészleállító, azaz blokkolt gyújtás mellett m?ködtetve lemerítse az akkumulátort. Az ESA és az ASC szintén közös billen?-kapcsolóról vezérelhet?.
Az új F 700 GS és F 800 GS m?szeregységének egyaránt analóg sebesség- és fordulatszámmér?je egymást részben fedve kapott helyet, új tervezés? számlapjaik pedig a pillanatnyi értékek még könnyebb leolvasását teszik lehet?vé. Az információs kijelz? immár alapkivitelben tájékoztat az üzemanyagszintr?l és a h?t?folyadék h?mérsékletér?l, e két funkció korábban csak a fedélzeti számítógéppel együtt, extrafelszerelésként állt rendelkezésre.
Formaterv. Népszer? el?deikhez hasonlóan vázuk és motorjuk karcsú konstrukciójának köszönhet?en a 2013-as modellév F 700 GS és F 800 GS típusait is mérsékelt szélesség jellemzi az ülés és az orr környezetében, kis terpeszben is egyaránt könnyen elérhet?vé téve a talajt. Tömegközéppontjuk alacsony helyzetéb?l kiváló terepez? adottságok származnak, könnyen vezethet?ek, s a kisméret? kormányegységnek köszönhet? nagy bekormányzási szög szintén különösen terepen bizonyulhat el?nyösnek. A széles enduro-típusú kormány – az F 700 GS esetében új tervezés? szorítórögzítésekkel szerelt hengeres acél-, míg az F 800 GS modellen kúpos bels? profilú alumíniumcs? – mindkét gép irányítását gyerekjátékká könnyíti.
A motoros egyéni beállítási igényeit az els? fék és a tengelykapcsoló sokrét?en állítható karjai segítenek kielégíteni. A levehet? rezgéscsillapító gumibetétekkel ellátott, széles lábtartók terepezés, illetve a hosszú túrák során egyaránt igen el?nyösnek bizonyulnak.
Átdolgozott küls? borítóelemeikkel és továbbfejlesztett ergonómiai adottságaikkal az új BMW F 700 GS és F 800 GS modellek az eddiginél is nyilvánvalóbban jelennek meg a BMW GS-családjának autentikus tagjaiként. Karcsú, a vázszerkezetre összpontosító megjelenésük kimondottan könnyed benyomást kelt, s egyb?l motoros kalandokra csábít. Letisztult vonalvezetésük, illetve színes fényezett felületeik és fekete elemeik célzott kontrasztja puritán és az endurókhoz ill?en robusztus megjelenést kölcsönöznek számukra.
Terepen vagy városban – Újszer? autentikus karakter és továbbfejlesztett funkcionalitás a GS-modellek stílusában
Az átfogó modellfejlesztés eredményeképpen a BMW F 700 GS és az F 800 GS immár még jobban letisztult, a modellcsalád stílusát tükröz? formai nyelvezettel jelenik meg. E dizájn meghatározó elemeiként átdolgozott küls? borításaik szolgálnak, amelyek mindkét modellen jól érzékelhet?en még markánsabb stílusúak.
Az F 700 GS és az F 800 GS küls? borításai újszer? kialakítása az els? sárvéd?knek a BMW GS-modelljeire oly jellemz? „cs?r-motívumára” is kiterjed. Ez az elem mindkét motorkerékpáron teljes egészében új formájú, s a vízpermet elleni hatékony védelmével az F 700 GS és az F 800 GS esetében egyaránt bármely kialakítás és felszereltség mellett biztosítja alapfunkcióját.
Mindkét esetben modell-specifikus, s az adott karakterhez harmonikusan illeszked? kialakításúak a szélvéd?k is, amelyek a menetszéllel szemben nyújtott optimális védelem mellett szervesen illeszkednek az egyes motorkerékpárok formavilágába. A BMW Motorrad széles kör? kínálata kiegészít?ként ez esetben is számos változattal szolgál: a színezett vagy éppen a hosszabb túrákhoz optimális szélvéd?k palettája nem hagy kívánnivalót maga után.
A két újdonság vonalvezetését az összhatást tekintve egyaránt jóval dinamikusabb karakter jellemzi. Alsó peremük laposabban futó kontúrja révén az új oldalborítások – különösen az új F 700 GS modellen – nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a motorkerékpár vizuálisan magasabbnak hat, s komolyabb, „feln?ttesebb” benyomást kelt.
Légbeöml? nyílásaik eltér? kialakítása, illetve a BMW embléma, a típusfelirat és az irányjelz?k különböz? elhelyezése egyértelm?en kihangsúlyozza a két kéthengeres modell más és más alapvet? karakterét. Míg az új F 800 GS megjelenése leginkább férfiasságát és terepezési képességeit, az új F 700 GS külseje városi adottságait emeli ki.
Jól illeszkednek az új F 700 GS és F 800 GS dinamikus stílusába irányjelz?ik és LED-es hátsó lámpáik füstszürke burái, amelyek immár még harmonikusabban simulnak a BMW GS-modelljeinek dinamikus összhatásába.
Extraként mélyebbre ültetett futóm?vel csökkentett ülésmagasság – már az új F 800 GS számára is Alapkivitelben 880 milliméteres ülésmagasságával a BMW F 800 GS hosszú rugóutakkal felel meg a terepez? képességekre összpontosító alapkoncepciójának. A f?ként az alacsonyabb termet? motorosok részér?l a mérsékelt ülésmagasságra vonatkozó, széles körben felmerült igényeknek a BMW Motorrad az új F 800 GS esetében mélyebbre ültetett futóm?vel és alacsonyabb kialakítású üléssel kíván megfelelni. A 60 milliméterrel, összesen 820 milliméterre csökkentett ülésmagasság a kisebb termet? vezet?k számára is optimális hozzáférhet?séget és kezelhet?séget biztosít.
Gyári extrafelszerelések és kiegészít?k a széles kör? egyéni kialakítási lehet?ségek szolgálatában. Az új F 700 GS és F 800 GS egyéni igények szerinti felszerelésére és kialakítására a BMW Motorrad jól megszokott, gyári extrafelszerelések és kiegészít?k igen széles kör? kínálatával szolgáló programja áll rendelkezésre.
Az extrafelszerelések gyárilag, közvetlenül az összeszerelési folyamat során kerülnek a motorkerékpárokra, a kiegészít?ket pedig a BMW Motorrad Márkakereskedés, vagy épp maga az ügyfél szerelheti fel. A motorkerékpárok felszereltsége így igény szerint utólagosan is b?víthet?.
Extrafelszerelések
- Új: Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló (Automatic Stability Control; ASC)
- Új: Elektronikus futóm?állítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA)
- Új: mélyebbre ültetett futóm? az F 800 GS számára (az ESA rendszerrel, a középállvánnyal és a biztonsági csomaggal együtt nem rendelhet?)
- Új: Teljesítmény-csökkentés 35 kilowattra (48 LE)
- Új: Jellegmez?-variáció normálbenzinhez (ROZ 91) az F 700 GS-hez
- Új: Komfort ülés
- Új: Koffertartó „Variokoffer” számára
- Új: Komfort csomag: fedélzeti számítógép, markolatf?tés, koffertartó, középállvány
- Új: Biztonsági csomag az F 800 GS-hez (ASC, ESA)
- Új: Biztonsági csomag az F 700 GS-hez (ASC, ESA, RDC)
- Továbbfejlesztett középállvány
- Off-road gumiabroncsok (csak F 800 GS-hez)
- LED-es irányjelz?k
- Markolatf?tés
- Gumiabroncs leveg?nyomás ellen?rz? (RDC) (csak az F 700 GS számára)
- Fedélzeti számítógép
- Riasztóberendezés (DWA)
- Alacsonyított ülés
Kiegészít?k: Biztonság
- Új: Automatikus m?ködés? elektronikus menetstabilizáló (Automatic Stability Control; ASC)
- Új: LED-es kiegészít? fényszóró (csak az F 800 GS számára)
- Riasztóberendezés (DWA)
- Gumiabroncs leveg?nyomás ellen?rz? (RDC) (csak F 700 GS-hez)
- Markolatvéd? cs?
- Markolatvéd? idom (kicsi és nagy) a markolatvéd? cs?höz
- Kiegészít? légterel? a nagy markolatvéd? idomhoz
- M?anyag kartervéd? (csak az F 700 GS számára)
- Enduro kartervéd? (alumínium)
- Bukócsövek
Tárolóhelyek
- Csomagtartó-váz, kicsi
- Topcase-tartó a „Vario” topcase-hez
- „Vario” topcase, fekete
- Koffertartó „Variokoffer”-hez
- „Variokoffer”, fekete
- Bels? tásák a „Variokoffer”-hez és a „Vario” topcase-hez
- Háttámla-párna a „Vario” topcase-re
- Alumínium koffer (csak F 800 GS-hez).
- Funkcionális bels? táska az alumínium kofferhez (csak F 800 GS-hez)
- Hordozófogantyú alumínium kofferhez, vagy topcase-hez (csak F 800 GS-hez)
- Koffertartó alumínium kofferhez (csak F 800 GS-hez)
- Alumínium topcase (csak F 800 GS-hez)
- Funkcionális bels? táska az alumínium topcase-hez (csak F 800 GS-hez)
- Háttámla-párna az alumínium fels? csomagtartó-dobozra (csak F 800 GS-hez)
- Tartó az alumínium topcase-hez (csak F 800 GS-hez)
- Tanktáska, vízálló
- Kisméret? Softbag 2
- Enduro-fartáska
Dizájn
- LED-es irányjelz?k
- Fényszóróvéd? (csak off-road használatra)
- Sárvéd?-hosszabbítás hátul
Hang
- Akrapovi? sportkipufogó
Ergonómia és kényelem
- Új: szélvéd?, kicsi, színezett (csak F 700 GS-hez)
- Szélvéd?, nagy (csak F 700 GS-hez)
- Szélvéd?, nagy, színezett
- Túra-szélvéd? (csak F 800 GS-hez)
- Szélterel?-készlet (csak F 800 GS-hez)
- Új: Enduro-lábtartók, széles
- Markolatf?tés
- „Rallye” ülés
- Komfort ülés
- Alacsonyított ülés
- Magasítottülés (csak F 700 GS-hez)
- Középállvány
Navigáció és kommunikáció
- „BMW Motorrad Navigator IV” navigációs rendszer
- Tartó a „BMW Motorrad Navigator IV” navigációs rendszerhez
- „Function” táska a „BMW Motorrad Navigator IV” navigációs rendszerhez
Karbantartás és technika
- Szerszámkészlet
- Javítókészlet töml? nélküli gumiabroncsokhoz
- Teljesítmény-csökkentés 35 kilowattra (48 LE)
- Automatikus lánckenés
- LED-es lámpa a fedélzeti csatlakozóaljzathoz
- Akkumulátortölt?
Felszereltség. Az új F 700 GS és F 800 GS színkoncepciójukkal is kifejezésre juttatják még karakteresebb egyéni stílusukat. A matt „Ostra-szürke metál” árnyalattal az új F 700 GS hangsúlyosan modern, off-road stílust kap, kifejezetten férfias karakterrel. A „Piros alma metál” F 700 GS ezzel szemben diszkrétebb megjelenés?, s inkább túra-motorkerékpárt idéz, míg a „Gleccser-ezüst metál” tónus különösen könnyed és dinamikus benyomást keltve, els?sorban sportos kvalitásait emeli ki.
Kimondottan „technikai”, modern és off-road stílusú az új F 800 GS a „Kalamata metál” színében, míg a „Cordoba-kék” inkább sportos és dinamikus adottságait állítja el?térbe. Az „Alpin-fehér 3” kimondottan könnyed és sportos hatást kelt.
Legutóbbi hozzászólások