EST. 2002

A Buell Blast újrafelfedezése

A jelek szerint a Harley-Davidson valahogy kibekkeli a válságot, és ha áldozatok és átalakulások árán is, de talpon bír maradni. Ezt támaszthatja alá az a hír, amely szerint egy ötszáz köbcentis, egyhengeres modell piacra vezetésével olyan célközönséget találhat meg a HD, amelyet eddig nem. 

A V-Twin ortodoxainak nyilván nem tetszene, ha így lenne, mégis megvalósulhat. Az elképzelés tehát, hogy az indiai (Bawal) összeszerel?üzemekben gyártanák kimondottan a helyi piacnak a motorokat – de egyes hangok szerint akár Milwaukee-ban szintén készíthetnek ilyen motort, hogy Amerika és Európa is kapjon bel?lük.

Van is egy 492 köbcentis, 32 lóer?s er?forrása ezen célokhoz a HD-nek, méghozzá a 2001 és 2009 között gyártott Buell Blast blokkja. Maga a motor, annak ellenére, hogy sokáig húzta, nem volt egy sikertörténet, az USÁ-ban futott nagyjából négyezer-ötszáz dolláros árfekvésben. Maga Erik Buell zúzta be egy ipari préssel 2009-ben, és egy tréfálkozós videóban igyekezett elhatárolódni a motorkerékpártól: „a Blastnak semmi köze nincs a többi sportos Buell modellhez” – mondta akkor. A szimbolikus bezúzás képekben, kommentárral és videókkal itt: Buell Blast 2010

Szóval a Blast szelleme megint itt kísért. Régi formájában már biztosan nem látjuk viszont, de a koncepció tovább él – és ha a HD csoportnak a hatékony árbevételnövelés (vagy akár csak szimplán a további túlélés) a célja, akkor valami hasonló ‘lowcost’ motort hoz tet? alá, és elkezdi szórni a mesés Keletet. Nem ?k lennének az els?k…  

ugrás fel