Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató A buelli radikalizmus visszavág: elkészült a Wakan 1640

A buelli radikalizmus visszavág: elkészült a Wakan 1640

Hirdetés

A special bike cimkét talán még sértésnek is vennék a Wakan tervez?i. Az amerikai francia márka kis szériában kezdte meg csupaszának gyártását (két változatban, egy utcai és egy verseny): valahogy így indult annak idején a Buell is. És épp ahogy Erik mérnök motorjai, ezek is az egyszer?ség, az esszencialitás megtestesít?i. Ritkamód kompakt vázszerkezettel, 177 kilós súllyal és minimalista öltözettel mutatkozik be a Wakan. Középszer úgy t?nik, nincsen az amerikai motorgyártásban: vagy mindent elsöpr? méret? és tömeg? dolgokat készítenek, vagy csontig tisztított modelleket – ez utóbbival állunk szemben.

Sz?k Vé és a nyomatékóceán, avagy a kör négyszögesítése– így szólhatna a fejezet címe a blokkról, ami letagadhatatlanul amerikai.

A hagyományosan Harley-kra is specializálódott S&S által megépített motor egy 45°-os , hengerenként négy szelepes V2-es, aminek különlegessége, hogy furatának és löketének hossza megegyezik: 101,4 mm x 101,4 mm. Az egység 115 LE leadására képes 6.250 percenkénti fordulaton, a 115 Nm-es nyomatékot pedig már 4.250-nél szállítja. Ez nemhogy b?séges er?, de rekord a maga nemében. A járm? csúcssebessége 250 km/ó fölötti.

Ráadásul a Wakan csak 177 kilót nyom folyadékokkal, üres tankkal mérlegelve. A tömeg 52%-a került a motor elejére, ami sportmotorokra jellemz? elosztás. A vázszerkezet sémája keresztségben a Backbone nevet kapta, és lényegében egy gerincoszlop, amely körülöleli a blokkot és az alumínium leng?villáig visz. A méretekb?l buelli radikalizmus olvasható le: a kormány fordulási szögében (22°) és tengelytávban (1.370 mm) is minimális az eltérés, felszereltségben pedig közös az ‘olasz vonal’: a Wakanon a 46 mm-es szárátmér?j? Ceriani villa és az öntött alumínium Marchesini felnik képviselik Itáliát.

Szimpla féktárcsa került el?re, az viszont 340 mm-es átmér?j?re n?tt meg. A hátsó tárcsa 220-as. Nem hiányoznak az eredeti megoldások, mint például a tank tetején kandikáló légsz?r? pillangószárnyai vagy az ultrakompakt (és szabadalmaztatott), integrált m?szerpanel és fényszóró. A Wakan fejl?dési pályáját egyel?re az Atlanti-óceán innens? partjáról követhetjük figyelemmel, de ki tudja, talán egyszer hajóra száll…