A motor teljesítménye már önmagában nagyon magas, s?t kiugróan magas – egy
nagyobb henger?rtartalmú gép is megirigyelhetné. Nem is lenne semmi szüksége
semmiféle er?b?vítésre: a 117 LE (13.ooo fordulaton) önmagában garantálja a
kell? adrenalint. Ami kittünk esetében történt, az a kimagasló teljesítmény
‘megszelidítése’: a magasemelés? gázkartól kezdve az új vezérm? tengelyen
(és designos díszítésen!) át az újragondolt elektronikus vezérlésig, egy keveset
a motor minden eleméhez hozzányúltak. Összességében a stabilitás mellett a lendületesség
és nagy agilitás jellemzi a modellt. A változtatások érintik a kipufogó-rendszert
és a váltót is (hat sebesség, rövidebb fokozatok).
Az ún. nyitott kipufogóhoz (a CBR 6oo RR hagyományos megoldásához képest ‘4
in 2 in 1’ rend szer) kiválóan társul az új légsz?r?… minden Supersport-szerelmes
fülének gyönyör és izgalom, mikor a kis Honda négy hengere belekezd az ‘Over
1o.ooo’ cím? slágergyanús nótába…
A motorfejlesztés fejezethez tartozik még egy nagyobb h?t?felület? radiátor
megjelenése, mely el is kél ilyen motormunka mellett. Az új h?t? széls?séges
használati körülmények között is érzékenyen és simulékonyan alkalmazkodik.
Hatékonyabb fékek egy kiváló futóm?nek
Futóm? tekintetében a CBR nem igazán szorult tökéletesítésre, hisz az innovatív
jelleg? alumínium-váz az összeépített villával (45 mm-es szárak) önmagában kiválónak
mondható: ami nüansznyit javult, az az általános kontrollálhatóság.
Javulás figyelhet? meg a fékberendezés dolgában: úgy az elüls? (31o mm), mint
a hátulsó (24o mm) féktárcsa hatékonysága megn?tt, köszönhet?en az új, versenystílusú
féknyergeknek, amik gyakorlatilag ‘beharapják’ a féktárcsát.
A standard hátsó villa módosításait egyértelm?en Rossi RC211V-je ihlette: ellentétben
a hagyományos, mono-száras felfüggesztési rendszerrel, ennek fels? része nem
a motorvázhoz, hanem magához a villához van horgonyozva.
Legutóbbi hozzászólások