EST. 2002

A dobogó elszállt, mégis nagy az öröm

Szöveg: BGP Media

A június 15-i hétvégén került megrendezésre Rijekában az Európa Kupa névre keresztelt, Európa Bajnokság 250-es géposztályának idei második versenye. Gy?rfi Alen, a 2007-es év 125-ös Európa Bajnokának els? éles bevetése volt ez ebben a géposztályban, hiszen számára a Cartagenában levezényelt nyitány kimaradt. A horvátországi versenyhétvége enyhén szólva is viharos körülmények között kezd?dött el. A h?mér? higanyszála alig kúszott fel a 10 Celsius fokos rovátkáig, a szél pedig egész álló nap orkánerej? volt. Ezt tovább f?szerezte a naponta többször is leszakadó ég. A korábbi 125-ös és 250-es versenyz?, Norman Rank vezetésével rajthoz álló csapatnak a futamot megel?z?en csupán egy kétnapos tesztre volt lehet?sége.
Az új motort Alen a vártnál hamarabb megszokta, de a beállításokhoz és pontosabb keverékválasztáshoz további tesztkilométerekre van szükség. A nehéz kezdet ellenére Alennak sikerült a széria Hondával egy ötödik kvalifikációs id?t motoroznia. Köridejével méltón foglalhatta el ezt a helyet, hiszen ?t csupán gyári KIT-tel rendelkez? versenyz?k és apriliások el?zték meg. Vasárnap reggel rosszul kezd?dött a nap, ugyanis a motor két kört követ?en megadta magát. Az egyik henger vizet pumpált ki és így Alennak nem sikerült az új futóm?-beállításokat kipróbálnia. A bonyodalmak a rajtot követ?en tovább nehezítették a magyar versenyz? feladatát.

„Elég nehezen indultam el, de az els? kör végére már két embert megel?ztem. A célrafordítóban az el?ttem lév? versenyz? nem zárta tökéletesen az ívet és gondoltam beszúrok neki, de a nagy sietségben és helyezkedésben úgy jött ki, hogy nekimentem az el?ttem lév? hátsó kerekének. Ez teljesen kizökkentett a ritmusból és aztán hiába harcoltam, nem tudtam azt a körid?t motorozni, amit szerettem volna. A pálya hátsó részében nagyon kijöttek a futóm? és gumi gondok, persze nem panaszkodom, hiszen nem sokat edzettünk. Többször is hajszálon múlott, hogy nem szaladtam ki a bukótérbe. Két sráccal versenyeztem, mert az eleje elhúzott t?lünk. Az utolsó kör megkezdésekor hatodiknak értem át a célvonalon, de az egyenes végén megel?ztem az egyiket féktávon. Fél kör volt még hátra, amikor az el?ttünk lév? két versenyz? elesett. Ekkor már a harmadik hely volt az enyém, de a helyi rendez?k beintették a piros zászlót és a versenynek vége volt. Mivel az el?z? kör eredménye számít, így csak hatodik lettem. Ha nincs az els? körben ez a baleset, akkor nem lett volna szükségem szerencsére, hiszen akkor magam is megharcoltam volna a dobogóért. Sokat tanultam a mai napból. Addig is van okunk örülni, hiszen megkaptam a szabadkártyás indulási lehet?séget a világbajnokság Német Nagydíjára a 250-be. Óriási lehet?ség ez számomra és most ezerrel erre fogok koncentrálni. Köszönet a segítségért azoknak, akik mellettünk voltak, hogy ez összejöjjön és gratulálunk Sebestyén Petinek a második helyezésért.” – mondta Gy?rfi Alen a futam után.

ugrás fel