EST. 2002

A Ducati Jerezben

Még leírni is súlyos: a 32 éves Loris Capirossi tizenhatodik világbajnoki szezonjára készül. Ez azt jelenti, hogy élete felét a paddockban töltötte.
Jerezben azonban eddig nem volt szerencséje királykategóriás
versenyz?ként: 1990 óta még egyszer sem jutott dobogós helyig. 125-ös és 250-esként már állt pódiumon Andalúziában, s?t a negyed literesek között futamot is nyert 1998-ban.

‘Szeretem ezt a pályát, pedig eddig nem sokat mutattam rajta’ mondja Capirex, aki Alex Barros után a második legrutinosabb pilóta az idei rajtrácson. ‘Jerez a gyors kanyarjai miatt és a szintkülönbségek miatt szép, de legf?képpen a szurkolók teszik varázslatossá a helyet. Rengetegen vannak, és a hangukat is hallatják. A motor jobb, mint az elmúlt években, sokat melóztunk érte hogy ilyen legyen, úgyhogy nagyon várom, hogy kialudjon a lámpa vasárnap. A múltkor fantasztikus id?gumikat hozott nekünk a Bridgestone és a versenyabroncsok sem mentek rosszul.’

Carlos El Toro Checa már zárt élen tesztelést az el?szezonban Jerezben, de Valenciából és Phillip Islandr?l is bátorító eredményekkel távozhatott (az els? háromban végzett). Barcelonában a szombat délutáni esés folytán megrándult a bal válla, de a spanyol biztosít afel?l: remek formában lesz a kezdésre. ‘A barcelonai bukás tényleg borzalmas volt, de gyorsan összeszedtem magam’ meséli a pilóta. ‘Szerettem volna ott lenni a legutóbbi jerezi teszten, de az orvosaim eltiltottak a motorozástól, vagyis tanácsolták, hogy ne kockáztassak meg egy rásérülést.’

‘A motor rendben volt Jerezben, Valenciában és Phillip Islanden, kicsit döcögött Katarban és Barcelonában. Alapvet?en jó szinten van, egy kicsit még kell dolgoznunk rajta, hogy nyer? legyen. F?leg a lassítókban való viselkedésén kell csiszolni, és a mérnökeink állítólag már azt is tudják, mi lesz a megoldás. A Spanyol GP számomra nagy jelent?séggel bír:
hazai közönség el?tt lépek pályára, életemben el?ször Ducati-nyeregben.
Nagyon várom már.’

ugrás fel