Sokaknak kikerekedhetett a szeme, mikor Dani Pedrosa megtorpedózta csapattársát, a világbajnoki pontversenyben 12 ponttal vezet? Nicky Haydent és még többen véleményezték a motorsportban unikumnak számító man?vert. A motorversenyzés legmagasabb kategóriájában még nem fordult el? korábban, hogy egy csapattárs redukálja szinte nullára az istálló másik motorosának világbajnoki esélyeit.
|
Lincshangulat azonban továbbra sincs a Repsol Honda gárdájánál a Portugál Nagydíj ötödik körében bekövetkezett sajnálatos kett?s kiesés után, annál is inkább nem, mert még életben vannak a világbajnoki remények, igaz 8 pontos hátrányból várni az utolsó fordulót, nem éppen a legideálisabbnak mondható pozíció.
Nicky és Dani miután eloszlott a lila köd, leültek megbeszélni a történteket. Harag nincs (legalább is a sajtókommüniké szerint) a motorosok között, de erre a napra mindketten emlékezni fognak életük végéig, az biztos!
|
Hayden a tragikus h?s
„Nem is tudom mit mondjak, egyszer?en csak fáj” – kezdi a vallomást Hayden. „De mivel nem én írom alá Dani csekkjét, így nem is mondhatom meg neki, hogy mit tegyen, viszont erre azért nem számítottam. Minden olyan jól alakult addig a pillanatig: a kemény gumik ellenére nagyon jó id?ket motoroztam, gyorsabb voltam mint Edwards és már célba vettem Rossit, amikor eltalált hátulról Dani. Igaz pár körrel az incidens el?tt sem volt el?zékeny velem, mikor elmentem mellette.”
„Amikor a földön csúsztam, visszapillantottam, hogy kinek köszönhetem idei els? kiesésemet – pont Danira nem számítottam, hisz nemcsak a csapattársam, de háromszoros világbajnok is egyben, akir?l azt hittem, tudja mit jelent a címért csatázni.”
|
„Tisztában vagyok vele, hogy matematikailag még ? is esélyes volt a világbajnoki címre a futam el?tt, de én fordított esetben segítettem volna ?t. De a Honda nem szólt neki. 15 versenyt letudtunk már ebb?l az évb?,l a világbajnoki cím eldöntése nem is lehetne szorosabb, hét másik Honda a pályán, erre ez történik. Teljesen világos, hogy Colin mindent meg tett Rossiért. Szerintetek megel?zte volna ?t a versenyen? ” – világított rá a csapat gyenge pontjára Nicky.
‘Mindenki olyan pocsékul érzi most magát a Repsol Hondánál, mint jómagam. Rossz érzés ez most nekem is, a csapatnak is és Daninak is. Egész életeben egy célért küzdessz, aztán amikor ilyen közel kerülsz hozzá, egyszer csak kicsúszik a kezedb?l. Ez az eset a világbajnoki címembe kerülhet, amire feltettem az életem. Mi mindannyian profik vagyunk: Dani odajött hozzám a motorhome-ba és kezet ráztunk. Biztos vagyok benne, hogy ? is rosszul érzi magát az eset után’ – zárta gondolatait Hayden.
Pedrosa értetlenül áll az eset el?tt
„Mit mondhatnék – hibáztam. Nagyon sajnálom, ami vasárnap történt, egyebet nem tehetek már. Ez az els? alkalom karrierem alatt, hogy kiütök valakit a pályáról. Korábban még edzésen sem fordult el? velem hasonló, pedig már hat éve koptatom a világbajnokság aszfaltját. Nagyon csalódott vagyok és Nicky sem boldog, bocsánatot kértem t?le az eset után. Abban a pillanatban nem is akartam ?t megel?zni, a hátsó kerekem lecsúszott a pályáról, ezáltal nagyobb lett a sebességem a kanyar bejáratánál, nem tudtam megfogni már a motort és kikerülni sem tudtam Nickyt. A kisujjamat eltörtem, de Valenciáig még van id?, addigra rendbe jövök” – magyarázta a bizonyítványát Pedrosa.
|
Tanaka még bizakodik
„Elképeszt?en izgalmas ez a szezon de még nincs vége. Dani még mindig tud segíteni Nickynek, ha bejön mögötte a második helyen Valenciában. Még meg lehet a világbajnoki cím!” – mentette fel Pedrosát a Repsol Honda feje, Makoto Tanaka.
A csapatszellem vezetheti gy?zelemre a Yamahát
Meg persze Valentino Rossi, aki újra bebizonyította a Világnak, hogy zseniális vezetéstechnikája mellett a csapat tagjait is képes ösztönözni egyedüli karizmájával, ami elengedhetetlen ebben a sportban. Ez ugyanis egy csapatverseny kérem szépen, akár tetszik, akár nem! Igaz, a fényes diadalokat a motorosok aratják, de egy jól felkészített motor, egy egységes háttér nélkül a legkiválóbb bukósisakosok sem képesek a Világ tetejére feljutni, illetve ott maradni.
|
„Örülök, hogy végre át tudtam venni a vezetést a világbajnoki tabellán, de azért nem vagyok maradéktalanul elégedett, hisz nem voltunk ma annyira gyorsak. Amikor megpillantottam Colint mögöttem, megnyugodtam – tudtam, hogy segíteni fog majd engem. Nagyszer?en versenyzett, köszönettel tartozom neki a mai munkájáért. Ma megmutattuk, hogy mennyire összetart a Yamaha, szerencsésnek érzem magam, hogy egy ilyen csapatban versenyezhetek” – kommentálta a történteket a Doktor.
„Az volt a tervünk, hogy Vale lelép az elején, amíg én lerázom a többieket, majd befutok a második helyen, csakhogy nem tudta tartani az edzésen diktált tempót, ezért folyamatosan ott köröztünk mögötte. A verseny vége izgalmas volt, sajnos nem tudtam befejezni a futamot a dobogón. Remélem Valenciában is hasonlóan sikerres hétvégét zárunk majd” – tette hozzá a Texasi Tornádó.
|
Davide Brivio, a Camel Yamaha csapat vezet?je is a csapategységben rejl? er?t emelte ki:
„Az volt a célunk, hogy a szezon utolsó viadalára érkezve esélyesek maradjunk a világbajnoki címért folytatott küzdelemben. A lehet? legjobbkor kapott újra szárnyra Colin – mindenki láthatta, hogy igazi csapatjátékos. Valenciában folytatnunk kell a megkezdett munkát. Bízom benne, hogy ismét a csucsón fejezzük be az esztend?t, bár jobban szeretném, ha már holnap vége lenne a szezonnak.”
A minden eddiginél izgalmasabb végkifejletre még várnunk kell két hetet, október 29-én rendezik meg ugyanis Valenciában a záró fordulót. Az esélyeket latolgatva egyel?re Rossi felé billen a mérleg nyelve, ? számít a sikeresebbnek a Ricardo Tormo pályán, de a tavalyi évben Hayden is megmutatta, hogy képes itt gyors lenni. És akkor még a technika ördögével, illetve a forrófej? ellenfelekkel nem is számoltunk – ember legyen a talpán, aki meg tudja jósolni a végeredményt. Két hét múlva minden kiderül (az egyik félnek biztosan) vagy beborul.
Legutóbbi hozzászólások