Annak ellenére, hogy két év óta ez az esemény nem tartozik az Endurance Világbajnoki
sorozatba, az egyik legjelent?sebb európai eseménynek számít.
Ez alkalommal is ‘telt ház’ volt, már ami a rajtlistát illeti. Egyetlen
kiadó hely sem maradt. Ami a néz?teret illeti, a rendez?k biztosak lehettek
a dolgukban. Nem lehet olyan hideg, rossz id?, amely elijesztené az Endurance
és a Le Mans-i verseny szerelmeseit. Közel 100.000 néz? vette körbe a pályát.
Ezen a hétvégén Franciaország összes autópályája, amelyen a verseny helyszínére
el lehet jutni, ingyenes volt a motorosok számára.
Az azért érdekes, hogy az Endurance Világbajnokságra szerz?dött állandó csapatok
közül mindössze négy nevezett erre a versenyre. Közülük is ketten bejelentették,
hogy nem az eredmény miatt jönnek el, hanem csak edzési lehet?ségnek tekintik
a versenyt.
A verseny valójában a külföldiek és a VB csapatok távolmaradása miatt francia
belüggyé vált. Az 56 elrajtolt csapat közül 41 fejezte be a versenyt.
Érdekes, hogy az els? 13 csapat 39 versenyz?je közül 36 volt francia.
A gy?zelmet végül az 1-es rajtszámmal induló Suzuki Castrol csapat nyerte (B.
Morrosson, PH. Dobe, P. Vincent) 816 körrel.
A második helyen a 2-es rajzszámú Suzuki Castrol motor végzett 813 körrel,
míg a harmadik helyen a 42-es rajtszámú Free Bike Performance csapat fejezte
be a versenyt Yamaha R7-el, 800 körrel.
Az Eurosport közvetítése során többször is megjelent a ‘Masters of Endurance’
logo, amely versenysorozatot a FIM nem engedélyezte, s?t megtiltott. Valószín?,
hogy ebb?l az ügyb?l kifolyólag lesz még némi mérk?zés az FIM és a rendez? között.
Legutóbbi hozzászólások