EST. 2002

A hétvégi Le Mans-i 24 órással megkezd?dött az Endurance szezon.

Annak ellenére, hogy két év óta ez az esemény nem tartozik az Endurance Világbajnoki
sorozatba, az egyik legjelent?sebb európai eseménynek számít.

Ez alkalommal is ‘telt ház’ volt, már ami a rajtlistát illeti. Egyetlen
kiadó hely sem maradt. Ami a néz?teret illeti, a rendez?k biztosak lehettek
a dolgukban. Nem lehet olyan hideg, rossz id?, amely elijesztené az Endurance
és a Le Mans-i verseny szerelmeseit. Közel 100.000 néz? vette körbe a pályát.

Ezen a hétvégén Franciaország összes autópályája, amelyen a verseny helyszínére
el lehet jutni, ingyenes volt a motorosok számára.

Az azért érdekes, hogy az Endurance Világbajnokságra szerz?dött állandó csapatok
közül mindössze négy nevezett erre a versenyre. Közülük is ketten bejelentették,
hogy nem az eredmény miatt jönnek el, hanem csak edzési lehet?ségnek tekintik
a versenyt.

A verseny valójában a külföldiek és a VB csapatok távolmaradása miatt francia
belüggyé vált. Az 56 elrajtolt csapat közül 41 fejezte be a versenyt.

Érdekes, hogy az els? 13 csapat 39 versenyz?je közül 36 volt francia.

A gy?zelmet végül az 1-es rajtszámmal induló Suzuki Castrol csapat nyerte (B.
Morrosson, PH. Dobe, P. Vincent) 816 körrel.

A második helyen a 2-es rajzszámú Suzuki Castrol motor végzett 813 körrel,
míg a harmadik helyen a 42-es rajtszámú Free Bike Performance csapat fejezte
be a versenyt Yamaha R7-el, 800 körrel.

Az Eurosport közvetítése során többször is megjelent a ‘Masters of Endurance’
logo, amely versenysorozatot a FIM nem engedélyezte, s?t megtiltott. Valószín?,
hogy ebb?l az ügyb?l kifolyólag lesz még némi mérk?zés az FIM és a rendez? között.

www.brorganisation.hu

ugrás fel